Chega un novo tramo da pasarela de Pedralonga, na Coruña

Tamara Rivas Núñez
T. Rivas A Coruña

A Coruña CIDADE

Anxo Manso

A peza permanece na chaira, pendente da súa colocación, cando se cumpren 25 anos da demanda veciñal para reclamar un itinerario seguro a pé entre ambos os barrios

13 ene 2024 . Actualizado ás 13:23 h.

A pasarela de Pedralonga vai camiño de converterse na máis longa da historia, non pola súa lonxitude —o pasou medirá 49,91 metros de longo por tres de ancho—, senón polo que se está dilatando no tempo a súa construción e posta en funcionamento. Durante a madrugada do sábado chegou ata a chaira de Alcampo outra das pezas que darán forma á estrutura, pero aínda falta que saia da fábrica de Coirós unha última. Cos dous tramos da pasarela alí, procederase á súa preparación para poder ensamblarlas, unha operación para a que aínda non hai data concreta, e tamén ao acabado e acondicionamento dos accesos. Os traballos restantes non afectarán o tráfico rodado, polo que non será necesario cortar Alfonso Molina, como si sucedeu coa instalación da parte central. A nova peza viaxou desde a fábrica un mes e medio despois de que o van central, o de maior complexidade de colocación, queda instalado.

As obras da pasarela que unirá Pedralonga e Palavea, unha histórica demanda dos veciños de ambos os barrios, arrincaron en maio do 2022. As máquinas chegaron e empezaron a traballar un ano despois de que o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana anunciase a adxudicación para construír a infraestrutura peonil, unha actuación que enmarcan dentro da primeira fase do proxecto de ampliación da avenida de Alfonso Molina, por 1,22 millóns de euros. A previsión inicial establecía un prazo de execución de 26 meses, polo que debería finalizarse no segundo semestre do 2023, algo que non se puido cumprir pola escaseza e o encarecemento das materias primas, agravada por mor da guerra de Ucraína.

O atraso obriga aos veciños a enfrontarse a diario a unha auténtica odisea para poder cruzar a pé de Pedralonga a Palavea. Conscientes do perigo que entraña o camiño, os residentes concentráronse un 13 de xaneiro de hai 25 anos para esixir ao entón Ministerio de Fomento unha solución en forma de pasarela. Unha pasarela que, un cuarto de século despois, continúa á espera de converterse en realidade

Características técnicas 

A pasarela está situada ao oeste da N-550 e cruza sobre Alfonso Molina á altura do quilómetro 3,5, en dirección norte-sur. Ten unha lonxitude de 49,61 metros, un ancho útil de tres metros e varandas laterais. A pendente máxima lonxitudinal é de 6 %, cumprindo a normativa vixente en materia de accesibilidade.

O tramo sobre a estrada conta con pilas e ramplas laterais de formigón e un van central de 40 metros de lonxitude, conformado mediante celosía metálica de catro metros de canto. Prescíndese de apoio na mediana da AC-11 para limitar a afección ás condicións de seguridade da estrada. 

O percorrido peonil complétase, no lado sur, cunha segunda rampla que resolve o desnivel entre cálea Lugar de Palavea Vella e o aparcadoiro do centro comercial, na localización da actual escaleira peonil. Contémplase tamén a urbanización de viarias e beirarrúas e a reposición de servizos afectados, entre eles unha parada de autobús.