O número de radares na provincia da Coruña aumentou un 13,5% no que vai do 2025

Carlos Portolés
Carlos Portolés A CORUÑA / LA VOZ

A CORUÑA

Radar en la carretera que une Cambre y Oleiros.
Radar na estrada que une Cambre e Oleiros. CESAR QUIAN

O incremento responde a unha tendencia a nivel nacional e autonómico

30 jun 2025 . Actualizado á 05:00 h.

Segundo a última actualización de datos da DXT, na provincia da Coruña morreron 18 persoas nas estradas no que vai de ano. É un falecemento máis do rexistrado o ano pasado por estas datas. É unha problemática persistente, pero tamén evitable. Fan falta dúas cousas. Por unha banda, vontade dos usuarios, que deben facerse conscientes de que ninguén está exento da chamada da morte ao volante. Polo outro, vontade das institucións para crear un marco regulador que realmente sirva para disuadir das malas prácticas e salvar vidas.

Aínda que non exista fórmula máxica, si hai medidas efectivas que fan que un poña todos os seus ollos no camiño e colla con máis forza o volante. Por exemplo, os radares. Fastidiosos cando chega a multa, pero inestimables na tarefa de reprender aos que sacan os pés de testo e pisan o acelerador máis da conta.

A Coruña é a undécima provincia con máis radares, cun total de 89. Isto inclúe catro tipos. 50 son radares fixos; 16 son de semáforo; hai 17 de cinto e móbil e 6 son radares de tramo. Esta é a flota que fiscaliza o asfalto e reprende aos díscolos velocistas. É, con pronunciada diferenza, o territorio con máis radares de toda Galicia, que é, á súa vez, a sexta comunidade con máis cinemómetros. Nun distante segundo posto está Pontevedra, con 59 radares incluíndo os catro ramos. Despois Ourense, con 35 e pecha Lugo con 30.

Ao contrario do que puidese pensarse, non son as autoestradas os terreos con máis vixiantes mecánicos. Aínda que moito máis transitadas, estas contornas contan tamén cunha infraestrutura que as fai máis seguras. O perigo maior, e por tanto o que con máis celo é vixiado, está nas estradas secundarias, que a miúdo ofrecen unhas condicións que propician os accidentes pola mala visibilidade ou polo mal estado do camiño.

Tamén as contornas urbanas son lugares infestados de radares, por entrar nestes ámbitos cuestións adxacentes como a seguridade dos peóns, que fai aínda máis crítica a necesidade de manter o control sobre as prácticas dos condutores.

Por todo isto, a tendencia en toda España é a aumentar ano a ano o número total de radares activos. Na provincia da Coruña, concretamente, o incremento cífrase nun 13,5% respecto ao 2023 (2024 é o último ano do que se teñen datos definitivos). Está un pouco por baixo, aínda que non cunha diferenza moi significativa, da media nacional, coa instalación do 15,44% máis de radares.

Os sistemas de asistencia á condución, unha ferramenta legal para advertir

Algúns condutores tratan de eludir a responsabilidade das súas accións na estrada comprando inhibidores de radares, aparellos que son ilegais en España por obstruir o correcto funcionamento do sistema de control estatal das zonas de tránsito con presenza da automoción.

O que si é legal, no entanto, son os aparellos que preveñen, antes de pasar por unha zona, da presenza de radares fixos. En Santiago ten a súa sede, por exemplo, a empresa Coyote, asinante dun destes sistemas de asistencia á condución que é utilizado en varios países de Europa e que se presenta non como unha forma de esquivar a responsabilidade da mala condución senón como un apoio. Un recordatorio permanente á persoa a cargo do volante de que existen controis que rexistran a súa actividade en case todas as esquinas.

Gregoire Destre: «Observamos un aumento importante no número de máquinas de control en toda España ano tras ano»

Gregoire Destre é o Country Xestor da empresa Coyote, fincada en Santiago. Son os responsables do estudo que contabilizou os radares provincia a provincia no último ano. A Coruña sitúase no undécimo lugar do ránking. «Na provincia da Coruña pasouse de 77 a 89 radares no 2025. É un aumento dunha ducia, o que supón un 13,5%. Radares fixos engadíronse catro, igual que en radares de semáforo», explica.

España está a seguir unha traxectoria moi claramente recoñecible. É a do aumento no control das estradas para tratar de facer máis seguros os camiños. Esta tendencia ten, claro, a súa tradución en Galicia e na provincia da Coruña. «En xeral, observamos un aumento importante no número de máquinas de control de velocidade ano a ano en toda España. A media nacional é de 15,44%. En Galicia é de 14,44%. É dicir, non é das comunidades que máis crece. No caso da Coruña, co 13,5% está aínda un pouco máis abaixo. Pero segue sendo un aumento importante, porque no período anterior a subida fora de contorna ao 4%».

Aínda que pode ser fastidioso o momento de recibir unha multa por exceso de velocidade, a colocación de radares non responde a un capricho das Administracións. É unha necesidade e unha forma de disuasión. Máis cando as cifras de mortos na estrada seguen sendo tan elevadas. «Entendemos que a colocación de máis radares responde a unha necesidade de diminuír a mortalidade na estrada. No 2024 aínda houbo 1.154 mortos, co cal é lóxico que se busquen medidas para rebaixar esta taxa e que tenda a unha cifra o máis próximo posible ao cero».

Hai que distinguir entre os sistemas ilegais que tratan de entorpecer o funcionamento dos radares e os de acompañamento á condución. Estes últimos están incorporados ao sistema de alertas da DXT e unicamente avisa con certa antelación da presenza de radares para que o condutor modere a súa velocidade no caso de que se estea excedendo. «Nós facemos un aparello que ten como obxectivo acompañar ao condutor e axudalo. Non é algo para evitar os radares, é para facerlle consciente de que existen. A tecnoloxía, como todo, pode usarse para o ben ou pode usarse para o mal. Nós cremos en facer un bo uso, cun produto que te axude a evitar contratempos, porque cando estamos ao volante todos podémonos despistar. É como un copiloto».

Destre confirma a idea de que as contornas máis necesitadas de radares son os urbanos, seguidos das estradas secundarias. «España conta con 3.395 radares. O 47% están en contornas urbanas, o 34% en estradas secundarias e o 18% en autoestradas. É en estradas secundarias onde se producen máis accidentes graves, e o lóxico é que o peso dos radares estea nas zonas conflitivas. As autoestradas, en realidade, son as contornas máis seguras, así que vexo coherente a distribución actual».