Estima que la previsión de recaudación de 2,5 millones «sexa conforme ao principio de prudencia orzamentaria»
01 feb 2025 . Actualizado a las 05:00 h.El informe del interventor que se incluye en el borrador de los presupuestos municipales para el 2025 hace una mención expresa a los 2,5 millones de euros que el gobierno local tiene previsto ingresar a través del impuesto de estadías turísticas (entre 1 y 2,5 euros por persona, en función de los días de estadía y el alojamiento).
En su escrito manifiesta su «disconformidad», ya que este impuesto autonómico «foi creado pola Lei 5/2024 de Medidas Fiscais e Administrativas da Xunta, cunha bonificación autonómica da propia Xunta e para esta Administración autonómica do 100 %, pero habilitando aos concellos a poder fixar unha recarga sobre o imposto de ata o 100 %, o que o converte de facto nun imposto local», según apunta.
Asimismo, en su informe destaca que esa misma ley exige a los concellos que quieran establecer y exigir esa recarga aprobar una ordenanza fiscal. «Esta ordenanza fiscal non está aprobada nin sequera inicialmente, polo que non consideramos que a previsión feita de 2,5 millóns de euros sexa conforme ao principio de prudencia orzamentaria e coa esixencia de nivelación efectiva do orzamento, cando ademais non nos consta que teña estudio ningún sobre o importe que se estima que se poida chegar a liquidar».
También añade que simplemente se limita a un informe del servicio de gestión tributaria «ao indicar que se calculou tendo en conta o número de visitantes, pernoitas e cruceiristas que visitaron a cidade ao longo do ano 2024, segundo os datos do INE e da Autoridade Portuaria, pero sen que se achegue cálculo aritmético algún».