A exsecretaria de Estado Isabel Pardo de Beira dirixirá o plan estratéxico da Coruña 2030-2050

La Voz A CORUÑA

A CORUÑA

La gallega Isabel Pardo de Vera, en la estación de tren de Santiago, cuando presidía Adif
A galega Isabel Pardo de Beira, na estación de tren de Santiago, cando presidía Adif xoan a. adoitar

O proxecto configurarase ao redor dos eixos de dinamización económica, planificación urbana e benestar social

10 abr 2024 . Actualizado á 20:23 h.

Isabel Pardo de Beira, exsecretaria de Estado de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana e expresidenta do ADIF, será a encargada da dirección técnica do plan estratéxico da Coruña 2030-2050, que foi aprobado este mércores en xunta de goberno. A alcaldesa, Inés Rey, definiu á elixida como a «candidata idónea» e que se trata dunha persoa con «unha máis que probada experiencia de servizo público». Pardo de Beira ocupaba un cargo ministerial durante o desbloqueo da obra do tren ao porto exterior e da intermodal.

A exsecretaria de Estado será a punta de lanza deste proxecto e xunto a ela haberá unha estrutura para a elaboración do plan. Haberá un comité de dirección, un consello asesor e comisións delegadas para dar cabida a actores sociais, culturais, económicos e políticos da cidade. «O deseño da Coruña do futuro ten que un ser un deseño de todos», expuxo Inés Rey. O presuposto para a elaboración deste plan é de 250.000 euros e o prazo para a súa elaboración será de 30 meses.

A rexedora explicou que este proxecto, que figuraba no número dun do seu programa electoral nas eleccións do ano pasado, construirase ao redor de tres eixos: dinamización económica, planificación urbana e benestar social. «É un instrumento que será a guía da cidade para os seguintes anos e que afonda no modelo de progreso e futuro», explicou Rey. Este plan servirá para «definir os obxectivos e as estratexias da cidade» y «nace coa vocación» de facer partícipe a axentes de diversos ámbitos como o económico e o social.

Algunhas das cuestións de maior envergadura que se abordarán dentro deste plan están a creación de vivenda pública no termo municipal, a aposta pola innovación tecnolóxica como unha vía para fomentar a creación de emprego, a integración porto-cidade por medio do desenvolvemento dos peiraos interiores, o compromiso coa mobilidade sostible e a accesibilidade universal dos veciños da cidade.

Institucións e exalcaldes

Inés Rey pretende con este proxecto sentar as bases da «segundo gran modernización» da cidade, idea sobre a que baseou a súa campaña electoral. Ademais de dar cabida a diversos axentes institucionais, a proposta tamén inclúe a posibilidade de que exalcaldes da urbe realicen as súas achegas.

«Consideramos que así debe ser porque entendemos a cidade como un elemento vivo, sometido a unha evolución constante. Os mandatos duran catro anos, mais a nosa visión debe ir a longo prazo, sabendo que tan importante como isto é atender as cuestións urxentes do día a día. Escoitar e ter en conta os coñecementos, percorrido e achegas dos anteriores rexedores será de utilidade», detallou Inés Rey.

Intermodal

A xunta de goberno tamén aprobou a licitación do vial que conectará as avenidas de Arteixo e A Sardiñeira, que forma parte dos accesos á futura estación intermodal, e coa que conectará a través dunha rotonda dun diámetro de case 20 metros.. O proxecto conta cun presuposto de 2,5 millóns de euros e un prazo de execución de 18 meses. Discorrerá entre o polideportivo e o centro cívico de Vos Mallos.

Este novo vial será bidireccional, contará con carril bici e disporanse prazas de aparcadoiro nun lateral, en sentido cara á avenida de Arteixo. Ademais, a chaira xunto ao polideportivo seguirá habilitada para o estacionamento e trátase dun proxecto que «mellorará a calidade de vida dos veciños». Inés Rey explicou que tamén se creará unha rotonda ovalada na avenida de Arteixo, entre o centro cívico e o centro de saúde.

Na sesión deste mércores da xunta de goberno tamén se aprobou a contratación dun préstamo de 22,7 millóns de euros que se destinarán a investimentos e adxudicouse a subministración de electricidade de alta e baixa tensión por 1,9 millóns de euros.

Tranvías e Rueda

Inés Rey valorou a reclamación patrimonial que a Compaña de Tranvías presentou contra o Concello pola redución unilateral da tarifa do autobús urbano que o goberno da Marea executou no 2019, e pola que pide 15,3 millóns de euros. «A miña valoración é a mesma que fixen hai cinco anos. Advertín das consecuencias de tomar decisións unilaterais e agora afrontamos as consecuencias desa xestión. É unha reclamación bastante elevada, en calquera caso o Concello defenderá o interese público», analizou.

A alcaldesa da Coruña criticou o discurso de investidura de Alfonso Rueda como presidente da Xunta ao consideralo «bastante decepcionante» por non nomear á cidade ou ningún dos seus principais proxectos. «Parece un discurso de oposición ao Goberno central, mellor nos iría se traballara polas cidades galegas máis alá de que a súa axenda a marque Madrid, que esperemos que non marque a política de Galicia», dixo.