Repsol investiu máis de 126 millóns no traslado ao porto exterior coruñés

La Voz

A Coruña

Imagen del primer petrolero en el nuevo pantalán de Repsol en Langosteira en marzo del 2023
Imaxe do primeiro petroleiro no novo pantalán de Repsol en Langosteira en marzo do 2023 MARCOS MÍGUEZ

A compaña traballa na segunda fase para levar o resto de tráficos a Langosteira desde a dársena interior

04 mares 2024 . Actualizado ás 08:46 h.

Repsol fai balance tras levar un ano de actividade no porto exterior da Coruña, onde operan os produtos sólidos e líquidos do seu complexo industrial. A compaña precisou que o traslado da actividade portuaria do seu complexo industrial a punta Langosteira, en Arteixo, supúxolle ouna investimento de máis de 126 millóns de euros. O novo terminal marítimo conta cun pantalán para a atracada de buques de ata 200.000 toneladas e está unido á refinería a través dun poliducto con 11 tubaxes e unha lonxitude de 3,8 quilómetros.

Esta actuación foi acordada coa Autoridade Portuaria coruñesa en outubro do 2013, entre o 2015 e o 2017 completaron a parte dos graneis sólidos (xofre e coque). No 2023 estas mercancías supuxeron un movemento de preto de 300.000 toneladas en Langosteira. A estiba realizouse a través da empresa Pérez Torres Marítima e destaca que conta cunha cargadora en circuíto pechado de case 40 metros que a estibadora deseñou e mandado construír especificamente para operar no porto exterior.

A compaña precisa que o ano pasado completou o acordo co traslado das operacións de cru que comeza coa inauguración do novo terminal marítimo.

Precisa que «ademais de permitir o traslado de operacións desde o porto interior, estas novas instalacións loxísticas en punta Langosteira serán necesarias neste futuro de transformación en polo multienergético descarbonizado, para a xestión dos novos produtos e permitirán tamén dar soporte a novos tráficos de materias primas». Estima que con iso axudarán á creación do hub de enerxías renovables que supón o A Coruña Green Port, impulsado pola Autoridade Portuaria.

Desde a inauguración do terminal marítimo de Langosteira, co buque noruegués Front Ocelot, chegaron alí 50 buques, que operaron 3 millóns de toneladas de cru. O seu novo pantalán, que supuxo un investimento de 35 millóns de euros, ten unha lonxitude total de 520 metros e unha fronte de atracada que permite a operación de descarga de cru con buques de ata 200.000 TPM (tonelada peso morto) e 300 metros de eslora.

Nestes momentos, Repsol traballa na segunda fase para completar o traslado do resto de tráficos ao porto exterior desde o porto interior coruñés, onde a concesión finaliza en decembro do 2027.