Inés Rey : «A nova mobilidade na Coruña é un cambio que non ten volta atrás»

Xosé Vázquez Gago
Xosé Gago A Coruña

A Coruña

ANGEL MANSO

A alcaldesa da Coruña chama á oposición ao consenso ante a «situación complicada» que afronta a cidade. Vota e opina: Crees que as peonalizacións que se están realizando na Coruña van mellorar a cidade?

16 jun 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

Flanqueada polas centolas, congros, morenas e demais fauna mariña da Casa dos Peixes, e tamén acompañada do seu equipo de goberno; Inés Rey fixo onte balance dos dous primeiros anos de mandato e marcou os obxectivos do executivo local para a segunda metade, ata o 2023, cando os coruñeses avaliarán a súa xestión nas urnas.

A alcaldesa socialista subliñou que «non debemos centrarnos na autocompracencia polo feito, nin perder moito tempo mirando cara atrás. É momento de mirar á fronte e configurar o camiño que queda por percorrer». Nesa viaxe ao futuro inmediato detallou os catro eixos que guiarán a súa política: unha nova mobilidade sostible, unha cidade máis verde, a aposta polos barrios e a apertura ao mar.

A nova mobilidade, a «Coruña que camiña», é «un cambio que non ten volta atrás», dixo. O obxectivo é acadar os 45.000 metros cadrados de novas superficies «para os cidadáns», con obras como a reforma da rúa Compostela ou a mellora do paseo marítimo. Tamén lembrou a renovación de BiciCoruña con 514 novos ciclos, 172 deles eléctricos ou a mellora da mobilidade vertical coa construción do ascensor dos Castros. Pero o gran proxecto é a «renovación completa» do transporte ferroviario, coa obra da intermodal ou o tren a Langosteira.

A cidade máis verde o será, anunciou, coa recuperación de todo Méndez Núñez, a rehabilitación de Santa Margarita ou o bosque de Feáns, entre outros proxectos. Insistiu na mellora da limpeza, coa firma dos contratos que estaban pendentes para regular eses servizos.

A aposta polos barrios traducirase, dixo, en investimentos por 50 millóns de euros para a reforma dos mercados, a reurbanización de Xuxán, a restauración da Casa Veeduría, a reforma do García Sabell ou a apertura das naves do Metrosidero e o novo Remanso, entre outros.

Finalmente, a apertura ao mar lograrase a través dos peiraos de Batería e Calvo Sotelo -que a Autoridade Portuaria anunciou para este verán e comezo do ano que vén- e o redeseño da fachada marítima.

Rey non esqueceu a difícil situación económica que deixou a pandemia, e anunciou o próximo inicio do proxecto da Cidade dás TIC ou o compromiso de aprobar un novo plan de reactivación económica Presco

O balance do feito

Aínda que se centrou nos dous anos que quedan de mandato, a rexedora tamén fixo balance do traballo feito. Lembrou que se deron 1.553 licenzas de actividade e 1.279 de obra desde que tomou posesión para dinamizar a economía local. Explicou que deses 45.000 metros para os cidadáns xa se recuperaron case 31.000 en rúas como Alcalde Marchesi, os Cantóns, o carril para deportistas do paseo ou Mariscal Pardo de Cela, entre outras. Nos barrios, engadiu, fixéronse 417 obras por 29 millóns.

Insistiu no compromiso do goberno local, plasmado no primeiro plan Presco, a gratuidade das escolas infantís, a redución de taxas aos sectores afectados polo covid ou a ampliación das axudas sociais.

Finalmente, destacou tanto o «diálogo» como a «defensa dos intereses da cidade». No primeiro apartado, destacou que se lograron investimentos por «700 millóns de euros» como o tren a Langosteira, o NovoChuac , a intermodal ou a petición de fondos da UE para A Pasaxe e a reforma de Alfonso Molina.

No segundo aparecería a denuncia contra A Liga polo caso Fuenlabrada, o recurso á sentenza de Meirás ou o rexeitamento a que a Xunta adquira o 51 % dos peiraos interiores da urbe.

Rey eloxiou á oposición por achegar en temas estratéxicos, e fixo un chamamento ao consenso para afrontar a «tarefa de sacar á cidade dunha situación complicada». Mostrouse segura de que haberá acordo porque «é o que os coruñeses agardan».