O PSOE e o PP evitan un novo atraso da estación intermodal da Coruña

David García A Coruña / LA VOZ

A Coruña CIDADE

Así es el proyecto de la Intermodal
Así é o proxecto da Intermodal CEDIDA

O pleno aprobou un cambio urbanístico coa abstención do resto de grupos

09 abr 2021 . Actualizado ás 10:24 h.

Os votos favorables do PSOE e do PP evitaron que a futura estación intermodal sufrise un nevo atraso. O goberno local levou ao pleno a aprobación inicial dunha modificación do Plan Xeral de Ordenación Municipal (PGOM) para avanzar na tramitación desta infraestrutura e foi o apoio dos populares o que permitiu que saíse adiante ao ser necesaria a maioría absoluta e despois de que a Marea, que presentou unha emenda, o BNG e Podemos decantásense pola abstención.

A estación intermodal coruñesa é a que se atopa máis atrasada entre todas as galegas e onte estivo preto de incrementar o seu pouco honrosa situación. O cambio urbanístico inclúe diversos informes enviados desde Madrid e cambios no convenio que deben asinar o Concello, a Xunta e o ADIF. Os grupos da oposición dirixiron críticas cara ao goberno local polo xeito en que se tramitaron estas cuestións nos últimos días e alegando que algunhas cuestións non se aclaran por completo.

O concelleiro de Urbanismo , Juan Díaz Villoslada, explicou que esta modificación ten como obxectivo que se poidan encaixar os proxectos do ADIF para a terminal de ferrocarril e da Xunta para a de autobuses nunha superficie total de 173.029 metros cadrados. Ademais, indicou que o proxecto da intermodal inclúe un aparcadoiro subterráneo con 70 prazas reservadas para residentes e a reforma da praza situada da actual estación de tren para dinamizar o edificio e a zona.

Outros cambios significativos son que o aproveitamento residencial pasa de 21.161 metros cadrados a cero, mentres que os usos terciarios se reducen de 50.198 metros cadrados a 5.100. Esta última cuestión foi unha das que máis críticas espertou entre grupos da oposición como o BNG ou a Marea, que creen que se trata dunha concesión ao ADIF e que non está claro para que se destinarán. Pola súa banda, Villoslada asegurou que se trata dun proxecto «dimensionado para este momento» e xustificou a necesidade de ofrecer «servicios e un mínimo de calidade» aos futuros usuarios da infraestrutura. Antonio Deus, concelleiro do PP, cualificou de «rocambolesca» a tramitación do expediente e indicou que o goberno local ten que «dar un golpe na mesa e esixir a licitación da parte estatal», en referencia á parte ferroviaria. 

Outros asuntos

O resto da sesión seguiu camiños habituais con mocións e preguntas acerca de barrios ou cuestións como a Casa Cornide ou a ampliación do Chuac. Tamén se falou de asuntos crave como o futuro dos peiraos de San Diego ou o novo Presco. Sobre a primeira cuestión, a Marea expuxo ao goberno local se se sitúa a favor ou en contra da venda destes espazos, ao que o PSOE respondeu cunha emenda coa que ratificar acordos previos aprobados por unanimidade e aludindo á «complexidade» do asunto. A portavoz do PP, Rosa Galego, requiriu ao PSOE que leve hoxe o acordo da corporación ao encontro co ministro Ábalos para obter compromisos e o BNG e Podemos fixeron chamamentos a manter a titularidade pública en San Diego.

Sobre o Presco, o plan de recuperación económica e social, o PP lamentou que non se puxo en marcha, unha postura similar á do resto de formacións da oposición. O edil de Economía, José Manuel Lage Tuñas, pediu que o resto de Administracións implíquense na axuda a autónomos e pequenos comercios e instou os grupos a traballar para lograr un acordo.

Crónica | Boleros, C. Tangana, Sinistro Total e «O día da marmota»

O pleno deste xoves non se afastou moito das últimas sesións. O distanciamento entre as forzas do bloque de esquerdas que permitiu a investidura da alcaldesa é máis evidente en cada sesión, aínda que xa case deixa de ser algo novo. Superada a cuestión da intermodal, o exercicio democrático prolongouse máis de nove horas entre mocións sobre melloras para os barrios e en asuntos que visitan o salón case todos os meses, como a conexión férrea con Ferrol, a fachada marítima, os problemas de vivenda ou as axudas económicas para os sectores máis afectados pola pandemia. 

Estes asuntos recorrentes foron aderezados con diversas referencias musicais a boleros (Juan Ignacio Borrego e Roberto Rodríguez parafrasearon algún), a C. Tangana (con Inés Rey dedicándolle ao popular algunha das súas letras polas súas extensas intervencións), a Sinistro Total e á película O día da marmota. Esta última, como a trama da propia longametraxe, repetiuse máis dunha vez para que todo cadrase e é xa un clásico en María Pita.

Pero a música e o cine non foron escusa suficiente para desviar a mirada da realidade dunha corporación cos grupos cada vez máis distanciados e no que as forzas maioritarias, o PSOE e o PP, axiña que se apoian en asuntos crave como se cruzan ataques.

Os populares salvaron aos socialistas de atoparse cun rexeitamento ao cambio urbanístico para a intermodal e con iso un problema de envergadura, pero logo cargaron con dureza contra o goberno local por varios asuntos, entre eles a designación de dous novos xefes de servizo que a formación asocia máis coa vinculación destas persoas co PSOE (unha delas estaba na candidatura de Inés Rey ) que cunha decisión puramente baseada en méritos. «Un auténtico escándalo», segundo Rosa Galego. A cuestión asomou no último suspiro do pleno e cos populares denunciando que o goberno lles oculta o expediente do nomeamento da xefa de servizo de Seguridade Cidadá mentres segue pendente un concurso de persoal desde o 2019. A última estrofa no pleno foi para Lage Tuñas, quen rexeitou favoritismos partidistas.