Catro alcaldes, catro ministros e dous conselleiros para unha estación

Xosé Vázquez Gago
Xosé Gago A Coruña

A Coruña

La maqueta. En el 2011, el entonces alcalde Javier Losada presentó el primer diseño de la intermodal. La obra no arrancó ni en ese mandato, ni en el del PP y tampoco en el de la Marea.  El exregidor, ahora delegado del Gobierno, anunció el pasado mes de junio, la licitación de la obra, pero no se ha producido. César Quian
A maqueta. No 2011, o entón alcalde Javier Losada presentou o primeiro deseño da intermodal. A obra non arrincou nin nese mandato, nin no do PP e tampouco no da Marea. O exregidor, agora delegado do Goberno, anunciou o pasado mes de xuño, a licitación da obra, pero non se produciu. César Quian CESAR QUIAN

A infraestrutura anunciouse no 2009 e ía estar lista no 2012. Unha década despois aínda non se licitou a obra

01 feb 2020 . Actualizado ás 13:17 h.

A estación intermodal coñeceu a catro alcaldes (Javier Losada, Carlos Negreira, Xulio Ferreiro e Inés Rey ), catro ministros de Fomento (José Blanco, Ana Pastor, Íñigo da Serna e José Luis Ábalos), dúas conselleiros de Infraestruturas (Agustín Hernández e Ethel Vázquez) e cinco concelleiros de Urbanismo (Mar Barcón, Obdulia Taboadela, Martín Fernández Prado, Xiao Varela e Juan Díaz Villoslada) entre outros cargos públicos. Viu gobernos locais de coalición (PSOE-BNG), con maioría absoluta (PP) ou en minoría (Marea e agora PSOE). Viu gobernos centrais do PSOE, do PP e dos socialistas con Podemos. Viunos, en resumidas contas, de todas as cores, pero nin cuns nin con outros sae adiante.

O proxecto lanzouno o socialista Javier Losada. En xullo do 2009 asinou un convenio co ministro José Blanco para executar a obra. A previsión era licitar os traballos a principios do 2011 e finalizalos no 2012, coincidindo coa estrea do AVE .

Esas datas resultaron ser ciencia-ficción. A obra continúa sen licitarse un década despois e non hai data para rematala. Si a hai para o AVE , que chegará algún día do 2021, segundo as últimas previsións do Goberno.

O ambicioso deseño do 2011 para a estación tivo que ser redimensionado tras o estalido da crise. Esa tarefa asumiuna o goberno local do PP, que non puxo en marcha as obras. Tampouco o fixo o seguinte executivo local da Marea, que rexeitou os plans da Xunta para a terminal de buses e provocou un novo atraso. A infraestrutura quedou sen financiamento europeo e a expensas da redacción dun novo proxecto.

Se parecía avanzada a parte de ADIF. O organismo de Fomento anunciou a finais do 2018 o seu proxecto para a terminal de ferrocarril. En xuño do ano pasado, o delegado do Goberno, Javier Losada, acompañado da alcaldesa, Inés Rey , anunciou a licitación da obra. Pouco despois se desbloqueou a terminal de buses, tras un encontro entre a rexedora e o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoo, que chegou ao cargo pouco antes de que se lanzase o proxecto no 2009.

Pero a intermodal, fiel á tradición, segue sen data. Agora é ADIF quen expón problemas ao convenio para iniciar os traballos e rompeu os prazos que se marcou para empezar a súa parte. A visita do ministro Ábalos, o pasado venres, non serviu para aclarar o futuro da estación; aínda que si abriu un conflito co goberno local, que esixe a licitación inmediata para que non sigan pasando cargos públicos.