Estrea de «Ou papagaio de Carlos V», a primeira ópera bufa galega

La Voz

A Coruña

MARCOS MÍGUEZ

«Ten unha temática cómica e unha linguaxe musical accesible», afirma Nani García, o compositor

05 dic 2019 . Actualizado ás 16:45 h.

Mañá e o • venres 20.30 horas • Entradas de 19 a 25 euros en Ataquilla e a 15 euros en clicentradas.é O equipo que está detrás da que presentan como a primeira ópera bufa galega, Ou papagaio de Carlos V, non ten desperdicio. Aí está involucrado o mellor de cada casa, co compositor Nani García á cabeza e secundado pola Orquestra Sinfónica de Galicia baixo a dirección de Diego García Rodríguez; os cantantes Borja Quiza, Francisco Corujo e Helena Abad ou o ilustrador Miguelanxo Prado, que se encargou da escenografía e o deseño de personaxes.

Un equipo de luxo para unha estrea ambiciosa: «O primeiro que hai que ter para sacar unha aventura así adiante é financiamento -conta Nani García entre risos-. Pero despois hai que ter moitos amigos que estean dispostos a embarcarse nun proxecto como este, que pólo a andar é un proceso de moito tempo. O texto sobre o que está baseado a obra tíñao xa fai dez anos, así que imaxínache o traballo que hai detrás», explica o músico sobre esta ópera que ten como intención principal achegar á ópera a un público habitualmente alleo á mesma, como os nenos: «É algo moi difícil, ninguén se mete no mundo da ópera en dous días. Para iso utilizamos unha temática cómica e linguaxe musical accesible, no meu caso herdado en gran medida da música de cine. É un camiño de ida e volta, porque do mesmo xeito que o cine se inspirou nun principio na ópera, agora os compositores están a coller recursos cinematográficos para as súas obras», conta o autor.

E para que sexa efectivo, escolleron o lado máis amable da ópera e buscado o riso entre o público: «A ópera bufa é unha terapia, é para rirse. E neste caso cun tema moi actual, como é a corrupción, pero desde unha perspectiva cómica e para todos os públicos. Poderiamos dicir que é mesmo algo desvergoñada», apunta García, que fuxiu dos densos recitativos dalgunhas obras para facer a súa máis accesible: «Os recitativos son para un público moi avezado, así que os evitamos. Pero tampouco estamos a inventar nada, A frauta máxica ten tamén este formato de singspiel, do mesmo xeito que West Side Story ou a zarzuela española. Así a narración é máis áxil e os chistes enténdense mellor. Aínda así non deixa de ser unha ópera, cun 85 % musicado e un 15 % falado».

Onte estaban todos os artistas no Teatro Colón realizando o ensaio xeral de Ou papagaio de Carlos V, que se estreará mañá e que terá un segundo pase o venres para irse despois ao Pazo dá Cultura de Narón. «O ano que vén intentaremos facela con distintas orquestras e movela por España. Orixinalmente, a ópera é en galego, pero tamén a traduciremos para poder estreala noutros lugares», explica o seu compositor. Aínda que unha montaxe de leste calibre ten as súas complicacións á hora de moverse polos teatros: «A ópera é, con permiso do cine, a forma de expresión artística máis completa, na que se conjuntan as distintas disciplinas da arte. E sacar adiante un proxecto destas características, por moi pequeno que sexa -e o caso de Ou papagaio de Carlos V non é que sexa pequeno, precisamente-, ten uns custos enormes, hai moita xente traballando e aínda que intentes reducilo todo ao máximo non deixa de ser algo complicado», afirma Nani García.