A viticultura do futuro en Terras Gauda
A sustentabilidade, a innovación e a internacionalización son os tres eixos da estratexia da adega, que potencia o coidado do terruño pola singularidade que outorga aos seus viños.

A adega desenvolveu produtos de biocontrol sostibles para protexer á vide das principais enfermidades e reduciu o uso de fertilizantes químicos e de herbicidas nos chans aumentando a súa biodiversidade, no marco do proxecto de cooperación internacional «Novaterra».
Terras Gauda ensaia a viticultura do futuro incorporando estratexias e técnicas de xestión sostible no viñedo, máis respectuosas coa contorna e que favorecen unha redución da súa pegada ambiental. A vocación de transcender e o apego ao terruño guían á adega nos seus últimos proxectos de I+D+i, co foco posto na sustentabilidade e na viticultura rexenerativa.
O proxecto de cooperación internacional «Novaterra», de catro anos de duración e exposto desde unha perspectiva interdisciplinar, permitiu avances en dúas cuestións cruciais para lograr unha maior sustentabilidade no manexo do viñedo. Avaliáronse e desenvolvido produtos alternativos de biocontrol sostibles para protexer a vide das principais pragas e enfermidades, que minimizan o impacto ambiental pero garanten a viabilidade económica na produción da colleita.

Debido ás condicións climáticas das Rías Baixas, dispor de produtos de biocontrol ten unha especial relevancia porque é unha das zonas máis sensibles do panorama vitícola europeo no que se refire, principalmente, ás afeccións causadas por fungos.
Os outros resultados relevantes obtidos por parte do consorcio de Novaterra, no que participaron 19 centros de investigación, empresas, institucións e universidades de España, Portugal, Francia, Italia, Grecia e Bélxica, refírense a novas estratexias de manexo do chan para mellorar a saúde do viñedo con menor uso de químicos.
Para acadar este obxectivo, identificáronse e seleccionado as mellores alternativas, intentando reducir o uso de fertilizantes químicos, herbicidas e insecticidas. A formulación foi incrementar a biodiversidade e observar o seu efecto no correcto crecemento da planta. Así se conseguiu optimizar a fertilización minimizando o uso de nitróxeno ata nun 30% sen afectar nin á cantidade nin á calidade da colleita
Entre as novas estratexias de manexo do chan, ensaiouse a implementación de cubertas vexetais e florais para fortalecer o control biolóxico das pragas que afectan o viñedo grazas a un aumento notable da biodiversidade. Desde a adega explican que «puidemos identificar un maior número de depredadores que, de forma natural, actúan contra os insectos-infesta que atacan o viñedo». O proxecto Novaterra foi financiado pola Unión Europea a través do Programa Horizonte 2020.
O coidado do terruño
As prácticas agrícolas sostibles repercuten positivamente no terruño, crucial na singularidade dos viños da adega, cunha personalidade creada desde o vínculo ao territorio; de aí o interese da adega en fixar unha folla de ruta enfocada a preservar o seu legado vitivinícola a través da investigación e o desenvolvemento, como aliados clave para unha maior sustentabilidade. Desde o máximo respecto á tradición, en 2023 completou o programa internacional FlexiGrobots, co que logrou avanzar na xestión sostible do viñedo incorporando a intelixencia artificial, a robótica e o big data.
Internacionalización
A internacionalización é outro dos piares fundamentais da estratexia de Adegas Terras Gauda, posicionada en máis de 60 mercados dos cinco continentes. Os países de referencia para as exportacións están en América e Europa. Estados Unidos, Reino Unido, Noruega e México son os máis representativos para a comercialización do buque insignia, Terras Gauda, o 100% Albariño Abadía de San Campio e os Premium: O Mar e Terras Gauda Etiqueta Negra. A aposta por diversificar mercados levou á adega para ter presenza en países máis exóticos como as Illas Caimán, Cambodia ou Sri Lanka.
Grupo Terras Gauda: 5 zonas vitivinícolas
A vocación universal, a sustentabilidade, o vínculo ao territorio e crear viños cunha personalidade única son os acenos de identidade das cinco adegas que forman parte do Grupo, resultado do seu proceso de diversificación xeográfica, que empezou con Adegas Pittacum no Bierzo, seguiu no Val do Douro Quinta Sardonia, e no D.Ou. A Rioxa, Compaña de Viños Heraclio Alfaro. A última incorporación foi Adegas Gargalo.

Unha alianza estratéxica selada este ano por José María Fonseca Moretón, presidente do Grupo, e Roberto Verino, fundador e presidente da adega do D.Ou. Monterrei, en base aos valores compartidos: diferenciación, orgullo de pertenza aos seus respectivos territorios, a posta en valor das variedades autóctonas e a procura da excelencia.
O grupo adegueiro que, en 2023 acadou unha marca de vendas, comercializa máis de 2,8 millóns de botellas e o nivel de exportacións global acada o 30%.
Enoturismo en vendima
A singularidade guía a Terras Gauda na súa folla de ruta empresarial e no desenvolvemento do seu plan de enoturismo con experiencias que cativan aos amantes da cultura do viño, que viviron en primeira persoa a vendima. Unha enriquecedora experiencia que permitiu aos visitantes conectar coa contorna, penetrarse no universo vitivinícola da adega e ser protagonistas de cada un dos pasos deste proceso: desde a recolección da uva no viñedo ata a cata de mostos nos depósitos.