O porto de Muxía seguiu crecendo en tránsitos no 2023

Melissa Rodríguez
melissa rodríguez CARBALLO / LA VOZ

MUXÍA

ANA GARCÍA

No ano que acaba de concluír superou a barreira dos 700, sobre todo de veleiros

04 ene 2024 . Actualizado ás 19:12 h.

Rematado un ano e empezado outro, é momento de facer balance, e aínda que para os datos oficiais de Portos de Galicia sobre o tránsito nos seus portos deportivos (ao longo do 2023) haberá que agardar uns días, por agora xa se sabe que o de Muxía seguiu crecendo en números. E xa van uns anos en ascenso. No 2022 foi o segundo punto de atracada máis exitosa da rede galega, que non de Portos do Estado, con 670 tránsitos oficiais, nos que non se teñen en conta as paradas curtas para reposición, por exemplo. Na anualidade que acaba de concluír, segundo as cifras achegadas por Marina Muxía, a concesionaria, os datos xa superan a barreira dos 700. No 2021 foron 586, segundo a entidade autonómica. Uns números que levan ao xerente, Marcos Trillo, a case afirmar que, salvo novidade, volverán ser o segundo dique de Galicia en tránsitos, por detrás de Muros . «Non adoita haber moitos cambios nos tipos de viaxantes e nos barcos, salvo avaría», razoa.

O responsable valorou as cifras positivamente. «Agora os clientes xa repiten. Temos unha carteira de clientela. Chámante e veñen. E o porto é moi funcional, con códigos para entrar e con horarios amplos», destacou. No caso de Muxía, destacou que esta tempada variaron un pouco as datas, talvez motivados polos incidentes anteriores vividos coas orcas en pleno verán. Así, se normalmente xuño e xullo eran meses de moita ocupación, este verán, os navegantes atrasáronse e estendéronse desde agosto ata setembro e outubro.

ANA GARCÍA

Nestes momentos, un gran veleiro, de 30 metros de eslora, ocupa unha das súas máis de 200 prazas. É o Whirldwind (bulebule), de bandeira inglesa e con tripulantes de Estonia . É a segunda vez que os visita no ano 2023, e xa antes, con outra embarcación, o patrón e armador recalara no porto muxián. «Vén coa familia, gústalle o pobo e saen a comer e cear. Algúns veñen en avión. Téñeno como unha segunda vivenda», explicou Trillo.

Transporte profesional

O transporte profesional de naves segue sendo a principal actividade que rexistra este punto, segundo comenta, con noitadas dun día, ou como moito dous, salvo que haxa mal tempo. Moitos parten do estaleiro, situado en Francia , e diríxense a Grecia , Italia ou Croacia, coa finalidade de ser «alugados». Deste xeito, aproveitan a Costa da Morte para facer escala.

ANA GARCÍA

Zona de paso para estranxeiros

Entre os que viaxan por lecer, predomina a procedencia estranxeira con moitos franceses, alemáns ou ingleses que buscan coñecer Galicia ou Portugal. Neste sentido, incrementáronse os navegantes nórdicos (suecos, daneses ou noruegueses) que teñen como destino o Caribe ou Cabo Verde. Son estes xa viaxes máis longos, dun ano ou dous.

«Dos que menos temos son españois», asegura. Outros, teñen o barco en Muxía todo o ano e aproveitan para viaxar nos meses de calor.

O tráfico é, sobre todo, de veleiros.

En Camariñas foron máis de 350, pero «a duración das estancias foi maior»

Ao contrario do que sucede en Muxía, no Club Náutico de Camariñas, os tránsitos decreceron ao longo do pasado ano, se se compara cos anteriores, aínda que con variacións mínimas. A falta dos datos oficiais, desde o porto camariñán falaron de pouco máis de 350, en comparación cos 400 do 2022, e os 382 do 2021. «Viuse compensado porque a duración das estancias foi maior», sinalou o encargado, MartínGonzález . No 2023, tamén detectaron unha subida dos veleiros nacionais. «A maior parte dos tránsitos son estranxeiros, especialmente, de Francia», indica.

O de Camariñas é un dos diques máis antigos da zona, o que asentou conexións con navegantes de toda a vida. De modo que algúns viaxeiros acoden como destino.

No club están pendentes dun gran investimento, procedente de fondos europeos, para realizar melloras importantes, aínda que recentemente Portos actuou no porto. «Empezamos a ter problemas de amarres propios para as embarcacións máis grandes, que cada vez son máis. Estamos moi limitados, con tres cabeceiras», sostén González. En total, teñen 83 prazas, a maiores das da mariña seca.

Orcas

Do mesmo xeito que no dique de Muxía, o problema coas orcas parece estar superado. «A xente xa vén con máis respecto e medo, e tomáronse medidas con aplicacións que permiten visualizar avistamentos en directo», expresa Martín. Este verán, nas súas instalacións, apenas tiveron coñecemento dun par de incidencias, o que non quita que si que poida que a alarma háxalles pasado algo de factura, considera.

A agardada reforma do dique de Corcubión xa é unha realidade máis próxima

En Corcubión levan máis de vinte anos agardando pola reforma do porto. Foi xusto tras o Prestige cando empezou a cobrar forza, con moitas promesas, pero nulo éxito. Agora parece que si vai. Nos últimos meses do 2023, a Consellería de Medio Ambiente publicou o documento ambiental de inicio. E nos orzamentos da Xunta para este ano, inclúense 25.000 euros, en teoría, de tramitacións burocráticas e licitacións, aínda que engadidas dúas anualidades máis (cítase ata o 2026), a cifra que aparece é de 1.142.000 euros.

A actuación, en diversas fases, custará uns dez millóns de euros. O cambio máis notable será o gran dique de abrigo, construído en L, con 196 metros dun lado e 87 do outro, dos maiores da Costa da Morte. Dará servizo a pescadores e náutica recreativa, por iso sempre se definiu como un porto mixto. Para os profesionais da pesca reservaranse 24 prazas nos seus pantaláns, e para a náutica deportiva, 170, de 6 a 20 metros.

Entre os motivos esgrimidos no documento ambiental alúdese á mellora da seguridade das embarcacións e, tamén, ao mantemento da actividade, que ten unha vinculación histórica coa vila.

Unha regata desde Pornic, Francia, chegará a Muxía este verán

As regatas son outra actividade crave na náutica recreativa. Son varias as que se celebran na Costa da Morte. Para este novo ano xa hai unha programada. Celebrarase no mes de xullo e fará dobre escala en Muxía.

Trátase do Rallye de Gascuña, que achegará ata o porto deportivo muxián a máis de vinte veleiros cun mínimo de eslora de 8 metros e medio.

Partirá de Pornic, unha localidade situada na rexión de Loira , no noroeste de Francia. A saída está programada para o día 3, mércores, e prevese que cheguen ao dique o domingo 7. Desde alí seguirán navegando cara ao sur, pois darán volta en Baiona , polo que volverán parar en Muxía o venres 12. A regata concluirá o mércores 17, con regreso ao porto francés.

Trátase dunha travesía con posibilidade de formación. O prazo de inscrición abre leste mesmo mes.