Portos teme que a ponte da dársena de Malpica veña abaixo

Cristina Viu Gomila
Cristina Viu CARBALLO / LA VOZ

MALPICA DE BERGANTIÑOS

Ana Garcia

Mar volve prohibir o paso pola zona de vehículos de máis de cinco toneladas

23 mares 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

A intervención do alcalde, consciente da alarma veciñal, ha serenado un pouco os ánimos en Malpica. Portos comprendeu a confusión e onte pola tarde tiñan previsto cambiar uns indicadores que supuñan un revulsivo para o tráfico e a vida cotiá dunha localidade que vive envorcada ao porto.

O que si vai permanecer é a prohibición de que ao redor da dársena circulen vehículos que pesen máis de cinco toneladas con carga incluída, o que significa que non poden pasar máis que furgonetas ou camións pequenos. Esta limitación, segundo explicou Eduardo Parga, non é nova. Xa era así antes da reforma do porto inaugurada fai máis de dez anos «Durante as obras quitaron o sinal e non volveron a poñelo e os camións empezaron a pasar por aí porque é máis fácil saír pola Casa do Pescador».

Sobre alicerces

No tramo que coincide co muro da Atalaia, que veu abaixo fai catro anos, o peirao está sobre alicerces. É, en realidade, unha ponte e cunha capacidade de resistencia limitada. O accidente ocorrido no festival O Marisquiño de Vigo, cando se afundiu parte do peirao, puxo en alerta a Portos de Galicia, que está a revisar todas as estruturas que poidan supor un perigo. Ese tramo da dársena de Malpica está nese grupo, sobre todo tendo en conta que desde o 2008 pasan por amais camións de ata 40 toneladas.

Os técnicos manexan fotos da procesión das Festas do Mar

Non só os vehículos preocupan aos técnicos. Na reunión que o alcalde de Malpica mantivo onte con responsables de Portos, os enxeñeiros mostraron a súa preocupación tamén polas aglomeracións de persoas. De feito, Eduardo Parga sinalou que manexan fotografías da procesión das Festas do Mar. Entre as limitacións para a zona estará tamén a concentración de persoas. O rexedor defendeu que durante os actos non hai unha carga estática na ponte, o que se terá en conta. De todos os xeitos, o que hai que aclarar é que aguante teñen os alicerces.

A reurbanización da rúa principal obriga a deixar o paso franco antes de setembro

A solución ao problema da ponte non admite demasiadas demoras. Despois do verán, en setembro, comezarán as obras de reurbanización da rúa principal, o que fará que a contorna da dársena convértase na única vía de saída desde o porto e para o popular barrio da Atalaia.

O alcalde sinalou que xa se solucionarán os problemas cando se presenten, pero os de acceso ao porto malpicán son cada vez máis perentorios. Hai moitos anos, cando o porto era unha potencia en embarcacións de cerco, desde a confraría reclamaban unha saída pola zona norte, a do ferro, onde agora está a depuradora.

Na lonxa non hai xa poxa de especies de cerco, pero algúns barcos seguen descargando no peirao, sobre todo durante o verán, aínda que a comercialización se realiza na Coruña. Iso supón a presenza de grandes camións para o transporte ao Muro. Fai xa dez anos que utilizan a vía da dársena porque permite unha saída máis cómoda.

Estacionamentos

Outra das cuestións ten que ser cos estacionamentos. Portos seguirá permitíndoos de acordo co convenio que asinaron o Concello e o departamento dependente da Consellería do Mar. A falta de zonas de aparcadoiro é un dos grandes problemas da localidade, que se multiplica durante o verán. A falta de vías alternativas tamén provocou a necesidade de aprazar o comezo da mellora da rúa principal. É a Xunta a que realizará os traballos.

«Vaise poder pasar coma sempre», di o alcalde

«Non haberá ningún cambio, vaise poder pasar coma sempre». Os indicadores de Portos eran confusos. Aparecían coches, motocicletas e persoas, polo que parecía que o paso estaba cortado mesmo para os peóns.

Sobre se os camións poderán dar a volta na zona do Don Paco, o alcalde sinalou que normalmente non o fan, pero lembrou que onte saíu por aí o camión cisterna de Repsol. «Para algúns pode ser difícil, temos que mirar», recoñeceu.