Expectación polos proxectos para a Costa da Morte que a Xunta incluirá no seu orzamento

Cristina Viu Gomila
Cristina Viu CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

La continuación de la autovía es aguardada desde hace varios ejercicios
A continuación da autovía é agardada desde fai varios exercicios ANA GARCIA

O corredor Baio-Vimianzo e a variante de Carballo levan anos á espera

20 oct 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

O Goberno galego presentará hoxe os orzamentos para o próximo ano no Parlamento de Galicia. Trátase dos máis altos da historia, con 11.627 millóns de euros, tras a pandemia agárdanse que se afronten os proxectos máis agardados na Costa da Morte. Sanidade, educación, políticas sociais e emprego aumentan notablemente, o que significa que haberá que sacar doutros lados.

As iniciativas que corren máis perigo nestas contas centradas no covid son a prolongación da autovía da Costa da Morte e a variante de Carballo. Xa en marzo do 2017 sóubose que o tramo ata Berdoias ía ser un corredor que se puidese desdobrar e que só chegaría ata Calo, na estrada que une Vimianzo e Camariñas. Nos orzamentos do 2020 dotouse o proxecto cun millón de euros e aparecía nas contas autonómicas ata o 2023. Xa neste exercicio constaban 6 millóns de euros e estaba previsto que se sumasen outros 20 ata o 2024. Con todo, xa entón a redacción do proxecto levaba un ano de atraso e agora xa son dous e tampouco está listo. Desde Mobilidade aseguran que se están incorporando as alegacións presentadas, o que tería que estar feito xa no outono do 2019. De momento non hai data para a licitación da obra, que é o que podería garantir que chegue a executarse.

Dous exercicios con 250.000 euros para a variante carballesa

Ata agosto do 2022 ten Noega Enxeñeiros S.L. para adecuar o proxecto da primeira fase da variante de Carballo, que sacaría da zona escolar unha cantidade inxente de tráfico pesado que é un perigo para os nenos e máis gastos e incomodidade para as empresas do polígono. A Xunta leva incluíndo as obras nos orzamentos desde o 2019. Invariablemente a partida foi de 250.000 euros, dos que 132.000 se han ir para a firma de técnicos. O próximo ano é moi improbable que dea tempo a realizar máis gasto e, en todo caso, o único sería para facer algunhas expropiacións, pero case non dará tempo porque terá que ir a exposición pública.

Porto de Malpica

A mellora da seguridade no porto malpicán podería recibir un impulso despois de que o PP apoiase onte unha iniciativa do BNG no Parlamento: os nacionalistas, a pesar diso, criticaron por parte do goberno a repetición dos mesmos anuncios desde hai varios anos con respecto a esta materia e que os profesionais, con tanta demora, deban seguir pondo en risco a súa vida. O PSOE tamén se queixou, urxiu á Xunta un trato igual aos Concellos independentemente da súa cor política e presentou unha proposta para mellorar a seguridade, non só da dársena de Malpica, senón da de Barizo. Quedou parcialmente aprobada. De todos os xeitos, ata o 2022 non se licitará o proxecto. De momento só se fixeron estudos.

O polígono de Coristanco e o centro de día de Malpica son dúas novas partidas previstas

Ata hoxe non se coñecerán en detalle os orzamentos da Xunta para o 2022 e será entón cando os concellos saiban cales serán os proxectos que terán prioridade, en principio, pero hai dous que están practicamente comprometidos e que probablemente terán a súa propia partida.

Un deles é o futuro polígono de Coristanco na Miñata. En xaneiro, a Xunta de Galicia deu luz verde definitivo ao informe de viabilidade do parque industrial e desde hai xa uns días os empresarios xa poden reservar chan. En xullo, a conselleira de Medio Ambiente, Ángeles Vázquez, xa manifestou o seu compromiso. Outra cuestión xa case lista é o do centro de día de Malpica que, en principio, estaba aprobado e que non chegou a saír adiante. A volta de Eduardo Parga á alcaldía tras a moción de censura conseguiu reactivalo. Agora fan falta os fondos para poder dotalo tanto de persoal como material.

Terrenos para el polígono de Coristanco
Terreos para o polígono de Coristanco BASILIO BELLO

Despois do verán empezaron moitos dos investimentos previstas para este exercicio

A maior parte dos investimentos incluídos nos orzamentos deste ano que van en tempo, como o exercicio, comezaron despois do verán. Nos portos están reparando o tellado da lonxa de Muxía , pero faltan por executar os case 500.000 euros que a Xunta destinou a mellorar as escaleiras e as defensas nos peiraos de Muxía e Camariñas, aínda que se realizaron traballos de menor entidade en Corme, Fisterra e Corcubión.

Foi tamén pasado o verán cando arrincou o saneamento integral de Cee e Corcubión e a ampliación do polígono de Bértoa, aínda que en ambos os casos háxase tratado só un un trámite. A dragaxe do porto de Laxe, que empezou con case un ano de atraso tamén vai segundo o previsto e os labores renováronse na primavera, aínda que o prazo de execución podería alongarse se non se manteñen as boas condicións do mar.

En Malpica, si se que realizaron arranxos na lonxa, pero segue pendente a reforma do viario interior, orzado en 100.000 euros, un asunto que provocou as queixas do PSOE. O exalcalde Walter Pardo lembrou onte que é necesario «abordar con prema» o apontoamento do tramo da dársena para permitir o paso de camións. Este asunto tamén se presentou ante o Parlamento de Galicia.