Os coches aprópianse da rúa e aparcar convértese nunha odisea

Bea Costa
bea costa VILAGARCÍA / LA VOZ

AROUSA

ADRIÁN BAÚLDE

Os concellos reforzan o control do tráfico con auxiliares de policía, cámaras e aparcadoiros disuasorios

25 jul 2023 . Actualizado ás 05:00 h.

Enfilando o final de xullo e en plena ponte do Apóstolo, o turismo faise notar nas estradas arousás. Como sempre, son os accesos ás praias en horas punta os que rexistran os maiores problemas de tráfico, pero os centros urbanos non son alleos a eles, nin moito menos. Entrar un mércores ou un sábado ao mediodía en Cambados obriga a armarse de paciencia, e a situación complícase aínda máis ao intentar cruzar o pobo e buscar aparcadoiro. Nada novo nin nada que non se repita en Vilagarcía ou no Grove nos días de mercado.

No entanto, o peor agárdase a partir de agora, en agosto, por ser o mes vacacional por excelencia e coincidir as principais citas festivas do verán. Procesións, verbenas e demais eventos obrigan a cortar rúas e desviar o tráfico, coas consecuentes molestias e atascos.

Os concellos afrontan esta situación reforzando os persoais das policías locais con auxiliares a razón de oito en Vilagarcía, seis no Grove, catro na Illa, outros catro en Cambados e un en Meaño. Só Vilanova prescinde deles e, na súa falta, aposta polas cámaras de videovigilancia. Nestes momentos dispón dunha decena de dispositivos colocados nos accesos ao municipio e algunha, tamén, no centro urbano, e os plans do goberno local pasan por duplicar este número no prazo de catro anos convertendo a Vilanova no único concello da comarca en implantar este sistema de control do tráfico. Cambados podería converterse no seguinte, segundo as previsións do alcalde, Samuel Lago. Entre tanto, xa instalará media ducia de cámaras a semana próxima coincidindo coa Festa do Albariño, de forma temporal.

A presenza de policía na rúa é importante a efectos de regular o tráfico e atender a sinistralidade derivada dun aumento do parque móbil, pero non soluciona todos os problemas. Outro inconveniente importante para os condutores, e máis no verán, é atopar aparcadoiro.

Os concellos apostan cada vez máis por modelos de mobilidade urbana nos que se priman as peonalizacións. Claros exemplos diso son as últimas obras que se acometeron en Vilagarcía, no Grove e na Illa, pero estas non sempre van acompañadas de alternativas para os coches.

Vilagarcía trata de paliar o problema coa apertura máis aparcadoiros disuasorios. Recentemente ampliouse e acondicionado o da Leira do Ouro, con 450 prazas, ao que hai que sumar, entre outros, os de Marxión, Os Duráns, San José, As Pistas, A Escardia, A Torre, Carril e, por suposto Fexdega, en cuxa chaira caben 480 coches.

En Cambados tamén contan con aparcadoiros disuasorios na avenida do Salnés e en Rúa Nova, pero ante citas como o Albariño resultan claramente insuficientes, o que leva ao Concello, previo acordo cos propietarios, a habilitar zonas de aparcadoiro nos principais accesos do pobo: avenidas de Vilariño, Vilagarcía e Castrelo.

Na Illa, por mor da urbanización da rúa Castelao, tamén habilitaron un aparcadoiro público e gratuíto na mesma rúa e anuncian xestións para abrir outro aparcadoiro no centro do pobo. O Grove é o que presenta máis carencias neste ámbito. O alcalde recoñece que hai dificultades para atopar chan dispoñible no centro urbano e, mentres tanto, O Corgo e a chaira situada detrás da lonxa son a mellor opción á hora de atopar oco para deixar o coche.

MONICA IRAGO

Dous puntos negros nos semáforos da Pantrigueira e A Revolta

Un bo termómetro da densidade de tráfico que rexistra a comarca é a estrada PO-307 que dá acceso á ponte da Illa e á ponte do Terrón (Vilanova). A semana pasada a circulación aínda era bastante fluído, pero esta ponte do Apóstolo xa se produciron retencións á altura do controvertido semáforo da Pantrigueira. De feito, onte ao mediodía había que facer cola para cruzar este tramo da PO-307, e iso que non facía día de praia.

Este converteuse nun punto negro da rede viaria porque a regulación semafórica e as rotondas non dan abasto para aliviar as colas de coches que se forman en horas punta. Máis dunha vez houbo que eliminar os sinais vermella e verde e pór o dispositivo en ámbar co fin de evitar a formación de caravanas, algo que este verán aínda non se chegou a facer.

Outro semáforo que tamén dá problemas é o da Revolta, en Noalla. O Concello do Grove leva anos pedindo que se elimine e constrúase unha pasarela sobre a estrada para facilitar o paso dos peóns á Lanzada sen que iso provoque retencións de tráfico. Pero nin esta medida nin a prolongación da Autovía do Salnés ata A Lanzada acaban de chegar.