«Moito turismo pero A Mariña vai vivir outro verán de colapso con infraestruturas de hai 40 anos»

Lucía Rey
lucía rei VIVEIRO / LA VOZ

VIVEIRO

Amador García dirige una flota que supera los 20 camiones
Amador García dirixe unha flota que supera os 20 camións XAIME RAMALLAL

Amador García, de Transportes Paraíso, de Xove, recalca o atraso da LU-540, a estrada da costa ou a rotonda do Ecce Homo en Viveiro

15 jun 2024 . Actualizado á 05:00 h.

A mediados dos anos oitenta, os veraneantes que chegaban a Viveiro facíano despois de sortear o sinuoso trazado da LU-540, atravesando o alto da Gañidoira e as curvas da Arredoada, ou o da estrada da costa (LU-862), callada de desvíos ou cruces e con escasas rectas que propicien os adiantamentos seguros. Catro décadas máis tarde, a piques de empezar o verán do 2024, a cifra de persoas que elixen A Mariña e a cidade do Landro para pasar as súas vacacións multiplicouse debido ao bum que vive a zona como destino turístico, pero as estradas pouco ou nada cambiaron. «Viveiro vai vivir outro verán de colapso con milleiros de turistas e as infraestruturas de hai 40 anos. É un embudo porque o tráfico ten que pasar polo centro urbano», recalca o xerente dunha as empresas de transporte máis importantes da comarca, Transportes Paraíso, cuxa sede está en Xove e cuxa flota actual supera os vinte camións.

Segundo resalta Amador García, nas últimas catro décadas non se levou a cabo ningunha reforma de calado nas comunicacións da Mariña occidental.

Concello, Xunta e Goberno

«E a responsabilidade é de todos», sinala o empresario, que fai referencia ao cansazo que xeran «tantas promesas» que, por agora, non se viron materializadas. Non en balde, o Concello de Viveiro continúa sin Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM), da Xunta de Galicia dependen os tramos que restan da VAC (Vía de Alta Capacidade) Costa Norte, que na Mariña só ten operativa a variante de Xove (entre a rotonda de Beltrán, en Lago, e a de Area, xa en Viveiro) ou a anunciada mellora da LU-540 e o Goberno central é o encargado de entroncar a autovía A-8 coa N-642, que arrinca en San Cibrao (Cervo) e que axilizaría o tráfico na costa. Mención á parte merece, segundo comenta, o estado do trazado urbano de Viveiro, con rotondas como a do Ecce Homo, xunto á ponte da Misericordia, que levan anos sendo denunciadas por empresarios do sector forestal, por exemplo, debido á complexidade que supón para os camións virar nelas.