Analizan a fondo el peso del turismo en A Mariña, la competencia de los pisos turísticos a hoteles y el descontrol de las autocaravanas
A MARIÑA

Coincidieron en que o turismo «vai a máis na costa lucense», pero hay que buscar la excelencia y no morir de éxito, «non poden costar máis unhas vacacións na Mariña que no Caribe»
19 sep 2025 . Actualizado a las 14:06 h.La Federación del Comercio de A Mariña Lucense analizó a fondo el peso del turismo en la costa en una mesa redonda que tuvo lugar en el salón del Cenima en Foz este jueves. Debatieron sobre la competencia de los pisos turísticos a hoteles, hostales y cámpings y sobre el auge y a la vez descontrol de las autocaravanas, que afecta no solo a A Mariña, sino que es un problema generalizado. Participaron representantes de las Acia y del sector turístico.
Concluyeron en que «o reto turístico da Mariña para o 2026 é traballar para conseguir a excelencia en todos os sectores implicados». Más de una hora de análisis sobre el peso que el turismo tiene en la economía de A Mariña, «sobre a competencia que supoñen as vivendas de uso turístico para os hoteis, hostais, pensións ou apartamentos turísticos, sobre a numerosa presenza de autocaravanas que campan ás súas anchas por calquera recuncho da comarca, sobre os gastos que o incremento de poboación lle xera aos concellos: auga, lixo, etc, ou sobre a falta de persoal para cubrir todas as vacantes da hostalería, restauración e servizos».
Todos los participantes en la mesa redonda coincidieron en destacar que «o turismo vai a máis na Mariña, que o volume de visitantes incrementouse en 2025, que as pernoitas aumentaron e que a ansiada desestacionalización comeza a verse, porque os meses de maio, xuño e setembro cada vez rexistran máis turistas, moitos deles chegados desde o estranxeiro».
José Carlos Paleo, presidente de Acia Foz-CCA, destacó que «o obxectivo final é a rendibilidade, si queres reinvestir tes que ganar cartos, senón é inviable. A excelencia é a rendibilidade». Paleo hizo una advertencia: «Coidado cos aceleróns para non morrer de éxito, porque se é máis barato ir ao Caribe que vir aquí, ollo… hai detalles que hai que coidar, aínda que agora temos máis demanda que oferta».
Jorge Orosa, vicepresidente de Acia Burela, considera que «hay que ser optimistas, la costa es muy atractiva, tenemos muchas ventajas con respecto a otras zonas. Debemos seguir trabajando como lo estamos haciendo, entre Concellos, Acias y el resto de las administraciones». Para Orosa «en A Mariña se vive muy bien, el clima es excepcional y el entorno es espectacular».
La presidenta de la FCAM, Carmen Cruzado, entiende que «na Mariña non podemos falar de masificación, polo momento, aínda que é certo en agosto o día a día complícase bastante en moitas vilas por mor do tráfico e das colas que se rexistran en moitos negocios aos que o resto do ano accedes sen ningún tipo de problema». Insistió en que «a acampada libre en Galicia está prohibida» y se decantó «polo control desde as administracións con competencias na materia».
Desde el CCH Viveiro su gerente, Isabel Méndez, que no pudo acudir, pero envió un escrito al que dío lectura Beatriz Irigoyen, reclamó: más infraestructuras y mejoras, más seguridad, más personal en los centros de salud, «eses son os grandes retos para prestar os mellores servizos posibles a quen nos visita e aos que vivimos aquí todo o ano».
Belén Prado, del cámping Rinlo Costa, apuntó que «para o 2026 temos que buscar a excelencia para ir sempre no bo camiño e que o perfil do turista que busquemos sexa do mellor. Hai que buscar calidade, estamos de moda, pero deberíamos primar a calidade sobre a cantidade. E que aquí se siga vivindo así de ben». Andrea Rodríguez, de Apartamentos Turísticos Casa Fandín, de Ribadeo, apostó por «intentar conseguir persoal para traballar, pasar o inverno do mellor xeito posible e buscar clientela para pasar todos estes meses ata o vindeiro verán». Alejandro Balseiro, del Hotel Urban, de Viveiro, hizo hincapié «na necesidade de investir para mellorar e poder dar esa calidade para buscar ese obxectivo de cliente, que é o que nos escolle; de nada nos vale o que ven a última hora sen reserva e queda na Mariña, porque ese perfil de cliente vén por prezo e por prezo se vai. É preciso investir o sector privado e o público para dar mellores servizos e para atraer á xente a asentarse tamén aquí».
La jefa de Turismo de la Xunta en Lugo, Paloma Vázquez, insistió en «seguir traballando, colaborando e apoiando e seguir no mesmo camiño. Desde a Xunta temos que facilitar as cousas ás administracións locais e aos particulares. Estar sempre a carón dos empresarios turísticos». Para Vázquez «a Mancomunidade é o instrumento máis axeitado para facer da Mariña un todo».
Y eñ alcalde de Foz, Fran Cajoto, demandó «a A-74, ter en consideración á poboación flotante para os concellos tensionados, que nos virá moi ben, a variante de Viveiro, máis médicos e investimento en vivenda pública, máis limpeza e persoal de socorrismo e salvamento. E tamén máis civismo para ter os pobos máis coidados e máis limpos. Todos temos que colaborar para manter en condicións as xoias que temos». Para Cajoto «o éxito do modelo é que todos nos sintamos cómodos na Mariña».
Acudieron a presenciar la mesa redonda, además de hosteleros y técnicos de turismo, la diputada provincial de Facenda y alcaldesa de Burela, Carmela López; la presidenta de la Mancomunidade y alcaldesa de Lourenzá, Rocío López; el alcalde y la concelleira de Turismo de Ribadeo, Dani Vega y Marta Saiz; el concelleiro de Hostalería e Comercio de Viveiro, Domingo González; la concelleira de Comercio e Turismo de Foz, Kathy Navarro; la gerente del CCA de Foz, Ana Segade, así como el presidente y la gerente del Galp A Mariña-Ortegal, Javier Martínez y Rosana González.