O PP urxe no Senado o láser antinéboa para a A-8 en Ou Fiouco

La Voz

A MARIÑA

PEPA LOSADA

Lembran que curiosamente «é un dos tramos onde máis multan, polo que non vale falar de déficit orzamentario»

04 jul 2025 . Actualizado á 21:01 h.

O PP urxe no Senado a instalación do láser antinéboa na Autovía do Cantábrico, a A-8, en Ou Fiouco. «Un novo accidente múltiple, no alto de Ou Fiouco, na Autovía do Cantábrico (A-8) este venres pon en evidencia o risco dese tramo cando se circula entre densos bancos de néboa, unha circunstancia meteorolóxica especialmente frecuente na época estival, pero tamén recorrente ao longo do ano».

«A falta de visibilidade provocada polas intensas néboas incrementa o risco de colisión por alcance entre vehículos e as medidas adoptadas -coa instalación de balizas luminosas en parte do tramo- non parecen ser suficientemente efectivas para evitar os accidentes -expresan os senadores populares-. Desde o Goberno de España lévase meses prometendo que se traballa nun novo sistema láser contra as néboas en Ou Fiouco. Un método testado dentro dun amplo estudo que valorou diferentes solucións innovadoras, pero pasan os meses e ningunha delas instálase sobre o terreo. Trátase basicamente dun sistema de iluminación que vai acompañando ao vehículo ao seu paso por toda a zona con néboa para facer ver o condutor por onde vai a calzada, pero tamén para tratar de mostrar se hai algún vehículo diante que poida supor algún problema».

Os senadores do PP lembran que curiosamente ese é un dos tramos que máis multan. «Para xustificar este atraso no reforzo das medidas de seguridade viaria na A-8 non pódese alegar insuficiencia orzamentaria xa que os radares de tramo instalados en Ou Fiouco son, segundo confirman as respostas oficiais, dos que máis recadan por multas e sancións, ata o punto de que só en 2024 superou os 600.000 euros, unha cantidade moi importante afastada do resto de radares que hai en toda a comarca».

«A todo isto, hai que engadir que, mentres desde Executivo central presúmese da redución do número de horas nas que ese tramo de autovía ver pechado á circulación, moitos usuarios denuncian que os bancos de néboas son desiguais e hai zonas -como os lugares onde se rexistran máis accidentes- onde a visibilidade é mínima, con episodios de néboa extrema ou porque están fóra dos tramos convenientemente balizados», conclúen.