O novo pesadelo para a privacidade, os coches conectados: poden recoller ata a túa actividade sexual no vehículo

César Rodríguez Pérez
C. Rodríguez REDACCIÓN

REDE

Un Tesla Model 3 en modo autónomo, en una imagen de archivo
Un Tesla Model 3 en modo autónomo, nunha imaxe de arquivo Mike Blake | REUTERS

Un estudo da fundación Mozilla analiza modelos de 25 marcas. A conclusión? Todas extraen demasiada información persoal e a maioría comercia con ela

24 novs 2023 . Actualizado ás 10:52 h.

Viaxe en coche. Vas só. Puxeches música, unha lista de Spotify variada, con cancións que che encantan e outras que son pequenos praceres inconfesables. Nunca dirías á túa contorna que as escoitas. E crees que ninguén che escoita cando as cantas a plena voz na estrada. Ninguén che escoita cando entoas «Mariñeiro de luces, con alma de lume e costas morenas...» ou «Cando parte o amor, navega a cegas, é quen leva o temón...»? Se tes un vehículo moderno e intelixente, un «computador con rodas» equipado con sensores, cámaras, micrófonos e dispositivos de seguimento e localización, a resposta a esa pregunta é non. 

A fundación Mozilla (creadores do navegador Firefox) publicou en setembro un informe exhaustivo sobre os vehículos conectados, «poderosas máquinas devoradoras de datos» que «ven, oen e recollen información sobre o que facemos e onde imos en coche». Analizaron 25 marcas que operan nos Estados Unidos e/ou na Unión Europea. E ningunha pasou o seu exame. Todos os modelos se mereceron levar nun lugar ben visible un distintivo como os ambientais da DXT que puxese «privacidade non incluída» de serie. Por que? Vexamos as conclusións do informe:

1. Recompilan demasiados datos

Segundo Mozilla, os coches conectados extraen máis información da necesaria para funcionar. Conseguen datos da interacción co vehículo (rexistran a canta velocidade conduces, por exemplo), dos servizos con conexión a Internet que se usan (por exemplo, streaming de música) e aprovéitanse da ligazón co móbil para acceder mesmo a máis bolsas de información. 

 2. A maioría comparten ou venden a túa información

O informe de Mozilla sinala que todos os fabricantes de coches usan esa información privada para mellorar os seus produtos. Pero o 84 % deles tamén poden compartir os datos con provedores de servizos e outras compañas especializadas de diferentes tipos. O 76 % do total din que tamén poden vendelos. Unha porcentaxe máis baixa, pero superior ao 50 %, admiten que poden compartilos coas administracións públicas ou a policía se reciben un requirimento «informal». Os autores do informe tiran de ironía para pór un exemplo: se fixesen unha nova versión de Thelma e Louise cun coche conectado, as heroínas á fuga estarían detidas pouco despois de empezar a súa peripecia. Delatounas o seu propio vehículo.

3. Sen control sobre o fluxo de datos

A seguinte evolución da automoción son os coches autónomos. Nuns poucos anos será bastante habitual non ter que tocar o volante para viaxar. As máquinas terán o control sobre a ruta, a velocidade, as indicacións de movemento... E reduciranse os embotellamentos e os accidentes (extinguiranse eses rebeldes sen causa que non usan intermitentes?). Parece unha evolución positiva. O que resulta difícil de defender é a situación actual cos vehículos conectados: só dúas marcas que figuran no informe (Renault e Dacia) facilitan ao condutor poder borrar os seus datos e a información colleitada. 

FAZRY ISMAIL | EFE

4. Os nosos datos están protexidos?

Segundo Mozilla, non. Ou polo menos non de forma transparente. O informe indica que compañas como Toyota destacan por ter extensas políticas de privacidade fronte á súa competencia, pero na práctica nin a compaña xaponesa (a que máis turismos vende no mundo) nin as outras ou explican como protexen ao usuario e se encriptan a información que recollen. Convén lembrar que nun coche non só viaxa o condutor. Os sensores, rastreadores, cámaras e micrófonos tamén poden captar aos pasaxeiros habituais e ocasionais. Quen se responsabiliza da gravación da súa actividade? Por agora é unha pregunta sen resposta. Salvo que antes de subirse o propietario léalles as dez mil palabras que poden ter as condicións de uso. Como di Mozilla, o «consentimento é unha ilusión». 

Mozilla di que empregou 600 horas en revisar as políticas de privacidade das distintas marcas. E alerta sobre as condicións de uso feitas públicas por varias compañas. Algunhas mesmo indican que poden recoller datos sobre «actividade sexual» ou «características xenéticas».

5. A peor marca, Tesla 

Todas as marcas suspenden, pero só unha falla en todos os indicadores de privacidade e seguridade que tradicionalmente usa Mozilla nos seus informes e activa todas as súas alertas. É Tesla, a compaña de Elon Musk, que en teoría permite ao condutor rexeitar a recompilación de información privada, cun enorme pero: se dis que non, moitos servizos poden resultar afectados. Ata o punto de que o coche sufra «danos serios ou mesmo deixe de funcionar». 

6. E se vendes o teu coche?

Se un condutor se desprende do seu vehículo, Mozilla recomenda facer como cos móbiles: restaurar o vehículo a modo fábrica e borrar as conexións. Tamén avisar á compaña para que desconectan e eliminen o seu perfil.