Seat aínda ten corda para longo

Juan Ares PUNTO DE VISTA

OPINIÓN

Enric Fontcuberta | EFE

06 sep 2023 . Actualizado ás 05:00 h.

No Salón do Automóbil de Múnic, que se inaugurou esta mesma semana, saltaron todas as alarmas cando o conselleiro delegado de Volkswagen , Thomas Schäfer, soltou unha frase lapidaria dicindo que «o futuro de Seat é Cupra». Seguramente Schäfer non mediu o alcance das súas palabras ou non soubo matizar a mensaxe.

Falar do futuro a longo prazo, no inestable escenario actual da automoción, é arriscado, mesmo para os CEO dos principais grupos automobilísticos, porque nos próximo dez anos o panorama vai cambiar radicalmente.

Dentro de Volkswagen, como no resto de grupos de automoción , está a producirse un axuste para encaixar as súas diferentes marcas, entre as cales irrompeu, como a máis nova, Cupra, nacida no 2018 desde a matriz de Seat. Na baralla do grupo hai que facer sitio a Volkswagen, Skoda, Seat e Cupra, e esta última é a que parece desenvolver unha personalidade máis deportiva, tecnolóxica e electrificada. Ademais, a traxectoria comercial da marca, tanto no lanzamento de novos modelos como no crecemento das súas vendas, avala o seu futuro, cunha maior rendibilidade por vehículo e con perspectivas para entrar en novos mercados como Estados Unidos.

Por todo isto, non deixa de ter razón Schäfer cando di que o futuro de Seat é Cupra, pero faltoulle sinalar que Seat, a marca matriz, segue sendo clave no taboleiro de Volkswagen, xa que posúe unha das fábricas máis modernas e produtivas do grupo: Martorell, que afronta xa o seu proceso de electrificación para os modelos do futuro e que ademais está máis forte que nunca con modelos vixentes, referencia a nivel europeo nos seus segmentos, como son o León, o Eivissa ou o Arona, que abordan o paso á electrificación con motores híbridos enchufables que chegarán en breve. De feito, as vendas da marca creceron no que vai de ano un 18 %, con 200.000 coches vendidos. Aínda que moitos teñan querido dala por morta, parece que está moi viva.

Seat, ademais, ten un plan para abordar a electrificación dentro do grupo Volkswagen, xogando un papel determinante nos próximos anos. A mobilidade vai a cambiar moito de aquí ao 2030 e cobrarán importancia novos plans e modelos de negocio, especialmente entre os máis novos, como é a micromovilidad, os abonos ou o coche compartido. Haberá oco nas cidades para coches máis pequenos, de carácter urbano e uso comunitario, e aí é onde Seat pode labrarse o seu futuro; un futuro no que xa empezou a experimentar coa marca de motos eléctricas Mó e os patinetes. Os novos modelos de negocio preocupan moito a todos os grandes fabricantes mundiais, sabedores de que a propiedade do automóbil perde valor entre as novas xeracións. Os mozos non queren ser responsables dun coche difícil de aparcar e custoso de manter e prefiren tomalo na rúa cando o necesitan (carsharing) ou alugalo en vacacións para devolvelo despois. E Seat xa está niso.