Malos tempos para limitar horarios na hostalería

MERCADOS

CAPOTILLO

A reflexión da ministra Yolanda Díaz sobre impedir que bares e restaurantes abran de madrugada choca coa realidade do sector: o 50 % sofre alto risco de falta de pagamento

24 mares 2024 . Actualizado ás 13:42 h.

Hai melones que cando se abren están moi verdes, apepinados. E ese parece ser o caso da reflexión en voz alta que fixo recentemente a galega Yolanda Díaz, ministra de Traballo e Economía Social e vicepresidenta segunda do Goberno de Pedro Sánchez, respecto da necesidade de que bares e restaurantes non abran máis aló da unha da madrugada. Unha situación que, dixo, «non só carece de lóxica en comparación con outros países europeos, senón que tamén afecta negativamente á calidade de vida dos traballadores e á estrutura social».

Inmediatamente, foron moitos os hostaleiros que advertiron que limitar os horarios podería abocalos ao peche. E é que o sector non atravesa, precisamente, polos seus mellores momentos. Tras o auténtico terremoto que supuxo a pandemia do coronavirus as dificultades para cadrar a conta de resultados persisten porque as empresas de restauración afrontan unha elevada fluctuación da súa demanda e dos seus custos. Aínda arrastran os efectos daqueles confinamentos e cando aínda non se recuperaron tiveron que sufrir o drástico incremento de prezos da enerxía e os alimentos que se produciu tras a invasión rusa de Ucraína. Todo isto provocou marxes de beneficios moi axustados, por baixo do 3 %, que son dos máis baixos da serie histórica.

O cóctel é explosivo e debuxa unha gran incerteza sobre a evolución da demanda ao longo deste ano. Non en balde, o informe Insight View de Iberinform, filial da multinacional española Crédito e Caución, reflicte que o 49 % das empresas de hostalería presenta nestes momentos riscos de falta de pagamento de entre elevados e máximos. Un 35 % está en niveis moderados e só o 16 % en baixos ou moi baixos. A situación é similar á de hai un ano, o que pon de manifesto que non se trata xa de dificultades conxunturais, senón de problemas con raíces máis profundas e complexas que fan que moitos vexan nas palabras de Yolanda Díaz unha butade.

Ás dificultades polas fluctuaciones na facturación e o aumento dos custos de explotación súmaselle que o tecido empresarial do sector presenta unha gran atomización, con só un 2 % de sociedades de tamaño medio. O 31 % son pequenas e o 67 % entran dentro da categoría de microempresas. As grandes compañas son testemuñais na hostalería, xa que representan unha cifra moi por baixo do 1 %. E a menos tamaño, maior perigo para afrontar situacións de crise. Por iso é polo que a moitos restauradores háxalles posto os pelos de punta as reflexións da ministra.

Con todo, no da regularización de horarios hai opinións para todos os gustos, porque hai tamén realidades moi diferentes en función do tipo de negocio e a cidade na que está instalado. En xeral, o covid xa provocou un adiantamento dos horarios de peche nos establecementos, aínda que as condicións de traballo séguense vendo como malas. Por iso é polo que ao sector lle custe moito atopar persoal. A receita parece difícil de atopar, pero mentres dure a crise a maioría avoga por facer os menores cambios posibles.