A reapertura do porto de Baltimore, sen data, pero prioritaria para Biden

Miguel Palacio NOVA YORK / E. LA VOZ

INTERNACIONAL

JIM O SCALZO | EFE

O Goberno sinala que cando se dirime quen é o responsable do sinistro deberá render contas

27 mares 2024 . Actualizado ás 22:16 h.

A baía de Chesapeake amenceu este mércores cos restos da ponte Francis Scott Key asomando por amais das ondas. Ao seu redor, renovábanse os labores para recuperar os corpos de seis traballadores latinoamericanos. Mentres tanto, os barcos encamiñados a Baltimore redirixíanse a outros puntos da costa este de EE.UU. ante o peche dun porto polo que circulan entre 100 e 200 millóns de dólares ao día e cuxa reapertura, así como a da ponte derrubada, está rodeado de incógnitas.

A reactivación da procura submarina tiña lugar nunhas condicións que o gobernador de Maryland, Wes Moore, cualificaba de moi perigosas. «Estamos a falar de temperaturas xélidas, de escuridade e metal retorto», afirmaba.

Os seis desaparecidos, aos que a Garda Costeira xa daba por falecidos o martes, serían nacionais do Salvador, Guatemala, Honduras e México. A súa morte tería sido, segundo a construtora para a que traballaban, Brawner Builders, imposible de prever. «Non sabemos que máis dicir», afirmaba o vicepresidente da empresa a Associated Press, e remataba «a seguridade é un motivo de orgullo para nós, e temos conos e sinais e luces e barreiras e bandeirolas. Pero nunca previmos que a ponte fose colapsar».

Os labores de investigación en torno ao accidente continuaron coa abordaxe da nave por un grupo de investigadores que, entre outras cousas, recuperou o rexistro de datos. Este dispositivo, similar ás caixas negras dos avións, almacena todo o que sucede nos sistemas do barco. Agora podería servir para entender mellor as causas do desastre. Unhas causas que identificará ao responsable, segundo o secretario de Transportes de EE.UU., Pete Buttigieg, e que podería derivar en consecuencias para as empresas implicadas. «Para ser claros: se algunha parte privada é responsable disto, entón terá que render contas», dixo.

As entradas e saídas do porto de Baltimore, o decimoséptimo de EE.UU. en toneladas procesadas, de momento seguirán en pausa. Un peche que tería unhas consecuencias económicas nefastas para unha zona na que, segundo o estado de Maryland, o porto dá traballo a máis de 15.000 persoas e está vinculado de xeito indirecto con outros 100.000 empregos.

Por agora, segundo Buttigieg, o tráfico marítimo con destino a Baltimore está a ser redirixido aos portos de Virginia, Nova Jersey e Nova York. Non hai data de reapertura prevista para o porto nin de comezo dos traballos de reconstrución da ponte. No entanto, a Administración Biden tería colocado a recuperación da infraestrutura no máis alto da súa lista de prioridades. Segundo Buttigieg, o presidente tería dado orde de que se derrubasen todas as barreiras burocráticas e financeiras» que dificulten a súa reconstrución. Pero tamén deixou claro que non será «nin rápido, nin doado, nin barato».

Os audios da policía: «Achégase un barco que acaba de perder o rumbo» 

A policía de Baltimore publicou onte os audios dos axentes que viron como o barco mercante Dali aproximábase á ponte Francis Scott Key poucos minutos antes de chocar. «Necesito a un de vostede no lado sur, un de vostede no lado norte. Deteñan todo o tráfico na ponte (...) Achégase un barco que acaba de perder o rumbo», afirma un oficial de policía ao comezo do audio, 90 segundos antes de anunciar a caída total da ponte.

Dous axentes responden que o están facendo mentres outro pregunta: «Hai algún equipo traballando na ponte neste momento?».

No audio, editado e que dura un minuto e medio, outra persoa responde que hai un equipo traballando e o axente ao mando pídelle que busque ao encargado para «sacalos temporalmente da ponte». Os axentes aseguran que pecharon a ponte ao tráfico, tan só 60 segundos despois da primeira comunicación.

Uns 30 segundos despois escóitase como un dos policías afirma: «¡Acábase de caer toda a ponte!». «Sabemos se todo o tráfico está detido?», pregunta o mando superior e o policía responde coa voz nerviosa: «Non podo pasar alén, señor, a ponte está caído».

Oito empregados da construtora Brawner Builders, que se atopaban tapando fochancas da ponte, caeron ao río Patapsco, do que só dous puideron ser rescatados. Antes da colisión, a tripulación do Dali lanzou un aviso de urxencia, o que permitiu ás autoridades cortar a circulación de vehículos na ponte e evitar unha traxedia maior.