A nova marca de máscaras faciais para nenas de 3 anos reaviva a polémica sobre a cosmética infantil
A TRIBO
A firma lanzou produtos pensados para utilizar «antes de ir ao colexio», o que pais e dermatólogos consideran problemático
21 nov 2025 . Actualizado á 12:27 h.A preocupación polo coidado da pel creceu de xeito espectacular nos últimos anos. Rutinas de nove pasos inspiradas na cosmética coreana, sérums con ingredientes activos cada vez máis avanzados para diminuír os signos do paso do tempo e un sector industrial cunha facturación anual de 11.200 millóns de euros a nivel nacional no 2024. Non é casualidade que cada vez máis celebridades e influencers busquen un oco neste mercado: Selena Gómez, con Rare Beauty, Hailey Bieber, con Rhode e, máis recentemente, Dua Lipa, que lanzou a liña Dua, desenvolvida onda a marca alemá Augustinus Bader Science.
Agora, a actriz canadense Shay Mitchell, coñecida polo seu papel protagónico na serie Pequenas mentireiras (Pretty Little Liars), únese a este grupo cunha proposta polémica. Rini, a súa nova marca de cosmética, está dirixida a un público infantil, con produtos de beleza para nenas de 3 anos. O propio nome da empresa significa neno en coreano.
Máscaras de hidrogel rosas «para antes de ir á escola», versións calmantes aftersun e modelos con forma de animais enriquecidos con vitamina E, todo iso vendido baixo a promesa dun produto «seguro, divertido e vegano». Cun prezo que rolda os sete euros por unidade, a proposta presentouse como unha forma de compartir rutinas familiares, case como un xogo de imitación. Con todo, a reacción de dermatólogos, pais e pediatras foi inmediata e contundente. Nos comentarios da marca en Instagram, algúns usuarios chegan a comparala con «un episodio de Black mirror». Non son opinións illadas: expertos en todo o mundo expresan preocupación pola mensaxe que recibe unha xeración que comeza a relacionarse coa estética antes incluso de aprender a ler.
Con todo, a tendencia do skincare ou coidado facial, que xa se fixo co mercado dos mozos mozos, continúa avanzando a paso firme cara ao sector infantil. O problema non é só que se fomenten hábitos que non teñen ningunha base médica, como a idea de que unha nena de cinco ou dez anos necesita unha rutina de dez pasos. O verdadeiro risco, advirten os especialistas, é que se normalice a idea de que a pel dun menor debe corrixirse, coidarse e optimizarse. Isto pode crear inseguridades en persoas moi mozos e vulnerables, denuncian moitos usuarios en redes sociais.
Cosmeticorexia
A existencia de produtos para o coidado da pel de nenos pequenos reflicte unha tendencia cada vez máis citada en consultas de pediatría e psicoloxía: a cosmeticorexia, definida como unha preocupación compulsiva polo aspecto físico e a necesidade constante de modificalo mediante produtos cosméticos. Detrás desa presión están as redes sociais e unha industria que viu nos menores un mercado potencial de millóns de euros. As novas xeracións están expostas a titoriais, influencers e contidos aspiracionales desde moi pequenas.
Esta exposición aumenta o risco de obsesión polas rutinas de beleza, que alimenta inseguridades e expectativas irreais. Para moitos expertos, a mercadotecnia rosas e «divertida» que envolve a estas marcas oculta unha estratexia cuxo fin é trasladar ao mundo infantil os códigos dun sector económico que xa move cifras multimillonarias no público adolescente e adulto.
Resulta rechamante que o lanzamento de Rini apóiese nun discurso de conexión familiar e rituais compartidos, cando os pediatras insisten en que os nenos pequenos non necesitan nada máis aló dunha boa limpeza e fotoprotección. A idea de converter as rutinas de beleza en actividades lúdicas pode contribuír a que se estableza un vínculo precoz entre o benestar e a estética, entre o cariño e a aparencia. Neste sentido, o auxe do skincare infantil revela moito máis sobre os adultos que sobre os nenos: a nosa obsesión pola estética, a nosa vulnerabilidade ao consumo e a nosa dificultade para establecer límites fronte a un mundo dixital que crece máis rápido do que podemos comprender.
Coidar a pel infantil
Como explica neste artigo a dermatóloga Lidia Maroñas, «a pel dos nenos e dos bebés non é unha pel adulta en miniatura, senón que ten unhas características propias». Neste sentido, o uso de produtos cosméticos con ingredientes activos non só non é adecuado, senón que poden causar reaccións alérxicas ou incluso brotes de acne. A protección solar ha de ser a única prioridade no coidado destas peles tan mozos e fráxiles. «A súa sensibilidade e a inmaturidade dos sistemas de defensa naturais fronte á radiación solar fan que a fotoprotección deba ser exquisita durante toda esa etapa da vida», indica Maroñas.
Con todo, as tendencias virais empurran noutra dirección. Maquillaxes, contornos, exfoliantes químicos e incluso activos antiedad como o retinol coáronse nas listas de desexos de nenas e adolescentes. Para o farmacéutico Jerónimo Ors, o uso destes ingredientes en peles mozos é «totalmente inadecuado e inaceptable». Os alfahidroxiácidos, por exemplo, poden producir irritación severa en peles aínda inmaturas, mentres que o retinol acelera a renovación celular nunha etapa onde o propio organismo xa funciona a un ritmo elevado. «É como dar café a un neno», resume Ors. Non debemos caer no engano do natural: incluso produtos a base de plantas, como os aceites esenciais ou máscaras caseiras de azucre, poden provocar irritacións, sensibilización cutánea ou dermatites alérxicas.
«A adolescencia non é aínda unha etapa para facer tratamentos para previr engurras. A mellor prevención é que non dea demasiado o sol na cara, e iso pódese conseguir con protección física a través de gorras, ou evitando tomar moito o sol na cara, aínda que o tomemos no corpo para sintetizar vitamina D», indica a dermatóloga Cristina Ciudad.
Nalgúns casos, pode haber sequidade a nivel cutáneo, resultado das condicións ambientais. «O quecemento global está a facer que todos teñamos a pel un pouco máis seca desde o principio, entón, hai nenos que se notan a pel seca e tirante desde moi temperán. Para iso, hai cremas hidratantes moi suaves que lles poden achegar nutrición», apunta Ors.
Nestes casos, o máis recomendable é acudir a un especialista que poida diagnosticar problemas da pel e recomendar produtos acorde ás necesidades. En xeral, as persoas mozas, menores de 25 anos poderían beneficiarse de cremas suaves exentas de aceites, tamén coñecidas como oil free.
O uso de maquillaxe está desaconsellado en peles infantís e en adultos recoméndase usar a mínima cantidade posible e evitar maquillarse a diario ou cunha frecuencia excesiva. Estes produtos poden traer máis problemas que beneficios, xa que, aínda que poidan mellorar a aparencia da pel, chegan a producir brotes de acne en moitos casos.