Viaxan sos e fan piña por WhatsApp: «De aquí saen moitas parellas e volves sempre con amigos de verdade»

YES

A comunidade viaxeira que triunfa entre os «millennials» chámase WeRoad. «Vives situacións moi intensas con xente que case non coñeces, ábresche moito, é un pouco Gran irmán», conta Alicia, que probou e non deixa de repetir, como Berta, que leva xa 44 países na mochila

24 abr 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

Ti pos a mochila e os amigos búscanos eles. Ás veces o vínculo que xorde nese grupo que une un destino concreto mantense e o cariño vén de volta no WhatsApp e na maleta, non como un souvenir, senón como unha nova axenda de eventos. «A min custábame moito concretar o plan e marcar as datas coa xente para viaxar. Todo se dilataba moito. Fixera viaxes soa a Lisboa ou a Malta. Unha vez quedei tirada. Quedei para viaxar cun mozo e deixoume plantada a uns días da viaxe. Púxenme en contacto con WeRoad e dixen: ‘Quero ir a algún sitio, dáme igual onde'. ¡E funme a Xordania!», relata Alicia Bailac, de 37 anos, que probou e repetido coa comunidade viaxeira para millennials.

Para crear conexións entre persoas, culturas e historias, WeRoad organiza viaxes en grupo de ata 15 persoas. Ir só e volver con amigos é a idea desta scaleup «que naceu en Italia no 2017 para cubrir unha necesidade na xeración millennial», conta Laura Pérez, country xestor dun equipo e un concepto que foi expandindo a sede de aventura a España , o Reino Unido, Francia e Alemaña. WeRoad organízase online con persoas de dúas franxas de idade: os de entre 25 e 35 anos, e os de 36 a 49 anos.

Medo a probar? «Hai moitas cousas que soa non as faría, porque eu lle teño medo a todo, ás alturas, ao mar, a facer rafting, mergullo... En grupo pensaba que tampouco sería capaz. Pero nun momento no que estás que nin pa'lante nin pa'trás, ves que a xente do grupo, que che coñece de hai tres días, di: ‘Ou contigo ou contigo, ¡sen ti non seguimos!'. Iso é algo que une ás persoas, o vínculo que creas é moi chulo. Vives situacións moi intensas con xente que case non coñeces de nada. É un pouco como Gran irmán», compara Alicia.

Podemos considerar WeRoad unha axencia de viaxes online? «Non, non somos unha axencia de viaxes. Somos unha comunidade de viaxeiros que se dedica a conectar xente», afirma Laura. O 90 % desas persoas son xente que viaxa soa (un 60 % mulleres), que busca o que eles chaman «a experiencia guau». E esa experiencia para lembrar pode ser (exemplos) escalar un volcán en Islandia para ver amencer ou facer o tour da bioluminiscencia en Costa Rica.

Ao de viaxar partindo soa, con descoñecidos cos mesmos intereses e ganas de saír da zona de confort, pilloulle tamén o gusto Berta Chairas, de 27 anos, que cando descubriu o que era lanzarse así á aventura de ver mundo, díxose: «¡Isto é o meu!». «Vas ao teu aire, ves o que ti queres, conectas cunha chea de xente e case nunca estás soa. Coñeces xente, co plus de que sexa do teu país, co que podes quedar despois», conta esta weroader que é residente de Neurofisiología clínica e leva 44 países na mochila.

«Unha vez quedei tirada. Quedei para viaxar cun mozo e deixoume plantada a uns días da viaxe. Púxenme en contacto con WeRoad e dixen: ‘Quero ir a algún sitio'. ¡E funme a Xordania!»

O perfil de viaxeiras como Berta e Alicia é millennial ou X, xente que está en contacto con redes e espreme as escapadas low cost. Entre as súas viaxes hai de dous tipos: os 360 º, para coñecer un país desde todos os ángulos (Vietnam, Sri Lanka, Cuba...) e os exprés, para cando se dispón de menos tempo (como o Marrocos exprés, pensado para unha escapada de catro días a Marrakech, Essaouira e o deserto). Todo depende dos días que teñas e dos teus gustos ou forma física...

«Eu queríame facer o Nepal Trekking e ao final voume a Vietnam, ¡non quero atrasar ao grupo!», confesa Laura, que conta que hai viaxes «movidas», e outros para o relax, «de praia e festa». Se os intereses son culturais, «están os Japones, Roma e a Toscana». O punto surf e ioga non falta en WeRoad, que, dependendo do destino, varía o aloxamento. Pero os que elixe son «de inmersión local».

Alicia (abajo, con sombrero rosa) en uno de sus viajes.
Alicia (abaixo, con chapeu rosa) nun das súas viaxes.

DESTINOS TOP

Cada viaxe organízase cun coordinador, que non é un guía oficial, senón unha persoa que vai vivir a experiencia co grupo. «Son perfís que reciben unha formación e son dinamizadores de grupo. Temos uns 1.200 coordinadores en total, que adoitan manexar moi ben as redes e son os que abren os grupos de WhatsApp antes da viaxe», explica a country xestor de WeRoad.

Vaise soñando (e modelando en grupo de WhatsApp) a viaxe antes de emprendelo. Os Picos de Europa e o Camiño de Santiago están entre as propostas estelares en España. A estas únense, ampliando o voo, Senegal, Madagascar e outros destinos exóticos. «A idea é, desde esta sociedade individualizada en que vivimos, recuperar esa idea de facer tribo —conta Laura—, desenvolver esa parte de comunidade».

Requisitos para encaixar? «Ter moitas ganas de viaxar e de coñecerche», responde Laura. «Das nosas viaxes saen moitas parellas e amigos de verdade. Porque cando vives situacións intensas, ábresche aos que están contigo. A xente ábrese máis con xente descoñecida. No traballo ou coa familia hai que manter unha actitude, chegas a un destas viaxes e a xente flúe... e conecta», di Laura.

«En Xordania, tiven a oportunidade de durmir no deserto; en Islandia, de ver esas cataratas... En Islandia vivimos unha tormenta horrible e en  Cuba tocounos un furacán. Ao final, o que me levo con máis cariño de todo é a xente que coñecín no grupo»

Collection é a categoría de alta gama que ofrecen, para os que queren combinar a aventura e o confort. Nestas viaxes podes aloxarche nun mosteiro reconvertido en hotel de luxo en Cuzco ou nun campamento ao estilo dun hotel boutique en Tanzania.

As mellores experiencias viaxeiras? «Eu fixen Xordania, como Alicia, Islandia e Cuba. En Xordania, tiven a oportunidade de durmir no deserto; en Islandia, de ver esas cataratas...; en Cuba, de bailar cos cubanos. Son momentos impresionantes. Pero, ao final, o que me levo con máis cariño de todo é a xente que coñecín no grupo. En Xordania, sentados ao redor dunha fogueira, a xente abríase moito... Coñeces á xente de verdade. En Islandia vivimos unha tormenta horrible e, cando chegamos a un sitio seco, todos empezaron a facer bromas; iso uniunos. En Cuba tocounos un furacán. Moitas veces as experiencias non están planeadas. Ao final o que me levo, sobre todo, é iso. Viaxar é para min coñecerche a ti, coñecer un lugar e coñecer a outra xente», resume Berta. «Para min os mellores amigos son os das viaxes», asegura Alicia, que viaxou tamén como coordinadora de grupo a Tailanda, Cuba, Indonesia e Vietnam. Agora prepárase para ir a Cabo Verde. «É intenso. ¡Dous días pasan como unha semana! Cada día fas mil actividades. Son tantas experiencias e emocións xuntas...».

Berta con un grupo y Alicia con otro en sendos viajes.
Berta cun grupo e Alicia con outra en senllas viaxes.

Cústalles estar en terra, volver despois ás rutinas cotiás? «É que sempre facemos plans conxuntos despois das viaxes...», din. Calçotadas, grelladas, entroidos... son momentos que compartiron ao regreso dalgunha das escapadas. «Temos o espírito de community gravado no ADN», subliña Laura.

En canto a prezos, hai «de todo». Por menos de 500 euros podes facer unha viaxe exprés. Os voos non están incluídos (hai xente que decide quedar máis días ou voa días antes). No verán, «o ano pasado petouno Albania». Corfú é outro dos seus destinos estrela.

O 40 % dos que viaxan con WeRoad repiten, di o seu country xestor.

O destino de moda do ano é, sinalan, Sri Lanka. Pero hai outras opcións (Marrocos, Almería, Bélxica, Pireneos...) para os que queren viaxar sos e volver con amigos na ponte de maio.

Elas son «weroaders»