Entrada da AP-9 en Vigo: un campo de minas

Carlos Punzón
C. Punzón VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

A concesionaria da autoestrada responsabiliza ao Concello de a conservación e reparación dos accesos

05 ene 2024 . Actualizado ás 01:10 h.

Os tramos máis caros da AP-9 teñen as entradas en peor estado de toda a autoestrada. As fochancas sucédense e collen por sorpresa a quen se aprestan a acelerar deixando atrás o tráfico urbano de Vigo en tres das catro bocas que dan acceso desde o centro ao viario de pagamento.

As fortes choivas caídas onte amplifican un abandono pertinaz que fai que as numerosas fochancas existentes convertan nun campo de minas o acceso á AP-9. O ramal que enlaza a saída do túnel de Beiramar en Guixar coa autoestrada baixo García Barbón é unha mostra de buracos, desconchados e gretas que levan aos condutores asiduos a circular pola esquerda para evitalos. A entrada desde Isaac Peral non é mellor. É un tramo que leva de fochanca en fochanca ata chegar á conexión xa coa autoestrada onde a vertedura de pluviais canalizado desde o muro de contención fixo un traballo constante sobre o asfalto, que xa acumula antigüidade como para poder designalo como o máis antiga focha de Vigo e a mostra de parcheados de diversas épocas inútiles ante a desidia á hora de guiar eficazmente a auga.

E se preténdese entrar na AP-9 desde a Travesía de Vigo, a través da boca situada a continuación da praza de San Lourenzo, o perigo vén dado en xornadas de choiva por un embalsamiento de auga máis que notable sobre o propio firme.

Só o acceso recentemente reaberto na rúa Lepanto co novo túnel, está á altura do acceso a unha autoestrada que ten nos catro itinerarios accesibles desde Vigo (Pontevedra, Redondela, O Morrazo e Tui) os tramos de maior prezo por quilómetro de toda a infraestrutura viaria ata Ferrol.

Audasa apunta ao Concello

Fontes da concesionaria da AP-9 rexeitaron onte responsabilidade algunha da empresa no mal estado mantido no tempo dos acceso ao viario. Mantén Audasa que a responsabilidade no mantemento, conservación e reparación do firme nos devanditos puntos depende única e exclusivamente do Concello de Vigo. O mesmo para eliminar a maleza que acompaña as saídas da autoestrada cara ao centro urbano, que se bota sobre a estrada en puntos como a saída de Isaac Peral e o acceso ao Porto.

«Queremos a humanización da AP-9, que en Vigo dá a sensación de avenida de entrada a Kósovo en tempos de guerra máis que dunha autoestrada que entra na primeira cidade de Galicia», chegou a manifestar fai catro anos Abel Caballero ao ser preguntado polo estado da infraestrutura á súa chegada ao centro urbano. Engadía o rexedor que a autoestrada está na súa chegada a Vigo «desatendida e chea de pintadas. É unha calamidade e non o toleramos máis», advertía, sen que nada teña cambiado desde entón, a pesar de concretar que tiña que «esixirlle de forma inmediata a Audasa que borre as pintadas, que realice un novo colorido e unha nova forma de entender a autoestrada na entrada a Vigo e que a humanice. Xa está ben de cobrar e non dedicar nin un euro a atendela, non limpala nin pór a autoestrada nas condicións que se require», agregaba.

Caballero manifestou a maiores que a humanización da autoestrada que esixe teñen que custeala o Estado e Audasa, empresa que responsabiliza ao Concello do estado dos accesos.