A viguesa que pon parches ao paraíso «freak» por todo o planeta

Begoña Rodríguez Sotelino
begoña r. sotelino VIGO / LA VOZ

VIGO

cedida

Surf, ioga e cans son as tres afecciones de Paula Hermida, a fundadora da marca A Barbuda, a través da que distribúe roupa, complementos, láminas, pines e pezas de deseño inspiradas en iconas da cultura pop dos 80

20 mares 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

Paula Hermida é a nai da Barbuda, pero non ten un pelo de boba. A artista viguesa é a creadora dunha marca que triunfa no medio planeta (os seus deseños véndense en máis de cen tendas repartidas por todo o mundo) e pode presumir de que no mercado negro trafican con falsificacións da súa pezas. Os obxectos e pezas que crea son moito máis que referencias estéticas, son imaxes que conectan á xente coas súas afeccións e os seus recordos, pero que ela presenta con gusto contemporáneo.

Surf, ioga e cans son as tres afecciones principais da creadora afincada na parroquia costeira de Perillo , no municipio de Oleiros , onde se foi hai uns anos por amor, quedou por razóns inmobiliarias (unha hipoteca) e ademais, descubriu que era un lugar ideal para vivir e gozar co seu can, coa natureza preto e a praia ao lado.

A autora acaba de presentar na galería Maraca de Vigo unha selección dunha vertente do seu traballo, a intervención de cadros, que segundo confesa, é da que máis goza actualmente. «Empecei de forma casual un día que ía co coche, atopei un cadro tirado e decidín rescatalo. Moita xente interésase por esta faceta miña, pero o meu negocio principal segue sendo A Barbuda», recoñece, explicando que ademais, conseguiu integrala na súa marca. «A partir da peza orixinal, fago series limitadas de láminas», conta desde Hula, a súa tenda taller decorada con eles e o único lugar onde o público pode velos de forma habitual, fóra de exposicións como a que fixo recentemente na súa cidade. «Véndoos en todo o mundo, e teño máis clientes nos Estados Unidos ou Alemaña que en España», asegura sobre un traballo do que se nutre a través de avisos que recibe da súa contorna para conseguir pezas en anciños e mercados en Madrid, Barcelona e outras cidades. «Apaixóname e ademais é unha forma de reciclar. É un produto que gusta, as láminas véndense unha chea. Tardei en facelas, ata que me dei conta de que en canto dicía o prezo dos cadros, a conversación rematábase. Probei a facer unha tirada e vin cal era o problema. A xente ten ganas de acceder á arte e creo que é unha forma de democratizalo, ademais imprimo todo en calidade profesional e tamaños máis pequenos», xustifica Paula, que se atopou con clientes que lle confesaron que as súas obras son as primeiras que tiveron nunca nas paredes das súas casas.

Referentes en forma de parches

A artista que fusiona moda e arte difuminando a liña divisoria entre ambas as formas de crear, explica que o seu produto hai que entendelo: «Tes que ter un pequeno pouso para captar as miñas referencias». Eses referentes beben do pop, de iconas contemporáneas do cine, a literatura, a música... «é arte pop que une xeracións e sorprende , porque chegan familias con nenos e os pequenos saben quen son Os Goonies ou quen é E.T. e queren un parche coa súa imaxe, pero ten o seu sentido, porque o que para ti é importante, quérelo compartir cos teus fillos», razoa.

Paula Hermida trata de explicar que se non fóra polas pezas que fai, non habería forma de levalas amais . «Se non che pos algo así, en forma de parche, non levarías nada ou che porías un pixama por casa, pero se o loces na rúa é unha chiscadela cando alguén o ve, é un sentimento compartido», afirma sobre os seus deseños basicamente inspirados nos anos 80, «aínda que de cando en vez saen obras que se intúe que van significar algo, como Harry Potter, e incorpóroas á miña marca», conta a viguesa, que estudou Xornalismo, pero deixouno ao pouco de acabar. «Fixen prácticas e vin que non era o meu, tiña máis en común cos que se dedicaban á creación de imaxes, así que fixen un máster en produción audiovisual, acabei sendo guionista na serie Padre Casares e ao rematar, empecei o meu proxecto. «A Barbuda non foi premeditado, só quería era reflectir todas xuntas as miñas capacidades e gustos, pero a marca comezou a funcionar a lume de biqueira, e ata agora», resume sobre un selo con presenza internacional e tenda online que fai envíos a todo o mundo, como o que hoxe sae para Harley Davidson.

Tamén iniciou unha marca de surf, Boas ondas, que deixou aparcada ata que non atope un equipo co que poida dedicarlle a mesma paixón que á Barbuda.  

Un selo para xente diferente e orgullosa de selo

Conta a artista que o nome da Barbuda está inspirado nos «freak shows» dos circos antigos que ofrecían espectáculos viaxeiros e exhibían rarezas humanas. A muller barbuda era unha dos seus protagonistas: unha muller que no canto de afeitarse, decidía facer da súa inusual característica unha virtude. Actualmente, «friki» é un termo coloquial para referirse a unha persoa cuxas afeccións son inusuais ou minoritarias. «A Barbuda é unha marca pensada para a xente diferente que se enche de orgullo de selo. Se naciches con barba, ¡non cha afeites! Se ti mesmo. ‘Stay freak!'», recomenda a viguesa.