00031715455184013449736

A piña de Riazor que adozou o camiño

TORRE DE MARATHÓN

Mosaico en Riazor antes del encuentro entre el Deportivo y la Cultural Leonesa
Mosaico en Riazor antes do encontro entre o Deportivo e a Cultural Leonesa CESAR QUIAN

A afección volveu marcar diferenzas con afluencias de público abafadoras en Riazor e tamén con desprazamentos masivos

12 may 2024 . Actualizado ás 23:06 h.

Ao longo de toda a tempada, o Deportivo conseguiu reunir no seu estadio a máis de vinte mil espectadores en todos os encontros de Liga , fóra de catro, que ademais foron consecutivos: o 11 de novembro ante a SD Logroñés (18.557), o 26 de novembro fronte ao Osasuna Promesas (16.637), o 10 de decembro contra o Sestao (17.950) e o 4 de xaneiro ante a Real Sociedade B (19.715). Só ese dato serve para demostrar que o deportivismo nunca abandona ao seu equipo, nin sequera cando estaba afundido na terceira categoría do fútbol español.

Riazor é de Champions. E comezou a demostralo desde agosto con afluencias que xa desexarían para eles moitos dos equipos de Primeira División. A pesar de que o equipo coruñés non foi capaz de pasar do empate nos duelos contra o Raio Majadahonda, o Teruel e o Cornellà, déronse cita no templo herculino 20.649. 22.161 e 22.130 espectadores, respectivamente. A cifra foi a máis contra o Celta Fortuna, acadando os 25.672, e iso que se perdeu.

Os momentos máis duros

O Deportivo tocou fondo tras o empate fronte ao Osasuna Promesas (1-1). O equipo marchaba undécimo, con apenas 19 puntos en 14 xornadas, a 7 da zona de play off e a 9 do liderado. Pero, con todo, o estadio municipal coruñés nunca baixou dos 16.637 afeccionados que houbo ante o filial rojillo.

Eran tempos nos que mesmo se puxo en dúbida a continuidade de Imanol Idiakez á fronte do banco branquiazul, pero, aínda así, nunca houbo unha manifestación destrutiva contra o equipo, a pesar de que este ofrecía un pobre rendemento.

A ilusión prendeuse co cambio de ano. Talvez xa antes, no duelo da Copa do Rey fronte ao Tenerife, que reuniu a 19.715 espectadores que gozaron dos seus nenos. Abegondo prendeu a mecha e Riazor emocionouse cos seus. Así que á volta de vacacións creouse un ambiente inmellorable que levou ao cadro de persoal polo aire cara á gloria.

A piña

A finais de xaneiro comezou a fraguarse unha campaña que nin os publicistas máis reputados serían capaces de crear de forma consciente. Todo se iniciou en X (antes Twitter) coa mensaxe dun deportivista na citada rede social: «Rapaces, non é unha recomendación, é unha orde. Todos unha piña no nome». «Lucas Pérez, faino ti tamén, vai, que non teña sentido, cámbiache o nome de Twitter», agregou.

E meu dito meu feito. O de Monelos aceptou o reto e seguíronlle compañeiros como Quintero e Rubén López. Tamén celebridades como Xosé A. Touriñán e mesmo a propia Inés Rey . «Se con isto xa non ascendemos, eu xa non sei...» expresou a alcaldesa da Coruña. O efecto da piña contaxiou a todos e ata se empezou a ver a esta froita pola bancada. Mesmo houbo afeccionados do Dépor expulsados en Logroño disfrazados de piña. Toda unha tolemia.

O equipo comezou a gañar partidos, recortou distancias coa cabeza e aos poucos acadou o liderado. O 3 de marzo, ante o Lugo, bateuse a marca de asistencia a un partido de Primeira Federación (28.112) e xa non se baixou dos 26.000 no resto de encontros da Liga . O club empezou a enlazar sucesivos «non hai billetes» e Riazor comezou a vivir ambientes de ascenso desde moi pronto.

No partido ante a Cultural e Deportiva Leonesa, Riazor, ademais de volver bater a marca (29.079), converteuse no cuarto evento deportivo da fin de semana cunha maior afluencia de público. Un dato sensacional. Nas duras e nas maduras, o deportivismo demostrou que segue sendo unha afección de Champions.

Un estadio con lista de espera

A depormanía é total. Xa desde o verán, a afección lanzouse a renovar e a comprar os seus abonos, a pesar das decepcións acumuladas nos últimos anos. O club viuse obrigado a pechala o 30 de setembro. «Grazas por rachar todos os límites», expresou o Deportivo nas súas redes sociais, ao anunciar que se acadaron os 28.346 carnés.

A partir dese momento, o club comezou a solicitar que os socios que non podían acudir a cada encontro liberasen os seus asentos e poder ceder a súa praza a outro deportivista. Ademais, a entidade abriu un formulario para que os interesados en facerse socios puidesen ingresar nunha lista de espera que, aos poucos, foi crecendo a pasos axigantados. O 23 de abril eran 2.422 os interesados e esa cifra xa rolda hoxe os 3.800. E é que o estadio municipal de Riazor quedou pequeno en terceira división.

Nos últimos encontros, o club tamén anunciou varios sold out seguidos contra o Lugo, ante a Leonesa, fronte ao Arenteiro e tamén ante o Barcelona Atlètic. Estas últimas localidades esgotáronse con 20 días de antelación, o mesmo día que se puxeron á venda.