Patrocinado por:

«Call of Duty: Advanced Warfare», sorprender para evitar o declive da saga

La Voz CARLOS DE AYALA | ELSOTANOPERDIDO NEWS AND VIDEOGAMES

LECER\

A nova entrega da franquía presentou suficientes novidades como para non converterse en máis do mesmo

27 ene 2015 . Actualizado ás 02:51 h.

Con Call of Duty: Advanced Warfare, a súa desenvolvedora Sledgehammer Games tivo que cumprir unha tarefa ingrata. Este non sólo é o primeiro capítulo da serie na súa totalidade realizado pola empresa, que participa na franquía desde Modern Warfare 3, ademais ten como obxectivo pór fin á mala impresión deixada por CoD Ghosts, entrega que parecía presaxiar o declive da serie. Ante este escenario, un tanto intimidante, o estudo afortunadamente logrou sorprender cunha experiencia, que sen dúbida representa un novo Call of Duty. Faino presentando suficientes probas como para non converterse en simplemente máis do mesmo. Lograr este obxectivo levou á desenvolvedora ha investir nunha combinación de mecánicas con ideas coñecidas e novos elementos cos que explorar levemente o reino da ciencia ficción, incluso tomando como base a realidade máis próxima. Call of Duty: Advanced Warfare está ambientado no afastado ano 2054, no cal a tecnoloxía evolucionou ata o punto no que hai soldados, pero como unha forza de combate sobrehumana coa que participar en operacións militares xunto a outros dispositivos e vehículos de guerra futura. Neste contexto, a megacorporación militar Atlas xorde como un personaxe prominente que acada grandes cotas de poder grazas á venda e o alugueiro dos seus activos militares, así como a infraestrutura necesaria para que os países que poden pagar máis se alcen vitoriosos nas súas guerras baixo pedido. Aínda que o modo campaña deixou de ser o principal punto de interese na serie desde hai tempo, a campaña de Call of Duty: Advanced Warfare sorprende pola súa consistencia. Incluso dando continuación ás regras establecidas pola franquía, onde se sitúa ao xogador nunha trepidante película chea de explosións e escenas de acción rimbombantes, a parcela narrativa ten nesta ocasión suficientes novidades como para ofrecer algo fresco. Entre as características narrativas que máis benefician o desenvolvemento da campaña está o feito de centrarse nun só personaxe: John Mitchell, unha carismática fichaxe interpretada por Troy Baker. No entanto existen suficiente cambios sobre títulos anteriores que permiten seguir os acontecementos con máis facilidade mentres se vai creando certa empatía co protagonista. Kevin Spacey, protagonista Despois dunha misión con tráxico desenlace en Corea do Sur onde Mitchell perde gran parte do antebrazo, Atlas farase cos servizos do soldado, que recibirá un novo membro con características mecánicas e varios gadgets militares de última xeración incorporados. A partir dese momento o xogador comeza a tratar con Jonathan Irons, o poderoso e ambicioso director executivo da corporación militar interpretado por Kevin Spacey. Tras estes acontecementos a trama adopta un camiño familiar para calquera que se aventurou nun capítulo da serie, algo que tampouco é necesariamente negativo. A pesar de incluír moitos de xiros predicibles na trama, máis se cabe cando se viron os vídeos que precederon ao lanzamento, a parcela é o suficientemente atractiva como para xustificar as 6 horas requiridas para completar a aventura, algo que loxicamente varía en función da dificultade elixida. En todo caso, Sledegehammer Games construíu un vínculo a base de manter un bo ritmo, pois a representación de novos elementos a unha velocidade constante logrou evitar que o xogador se senta coma se estivese simplemente repetindo as mesmas accións de principio a fin. Por desgraza, isto trae un contrapunto: o feito que varias ferramentas creadas polo estudo parecen estar mal explotadas. Moitas das habilidades do exoesqueleto de Mitchell danse mostrando e executando en situacións mal implementadas, e non permite seleccionar que tipo de Exo montar en cada capítulo, algo que reduce lixeiramente a variedade de opcións dispoñibles. Isto non quere dicir que o título non teña a súa correspondente cota de personalización. Entre fases pódense utilizar puntos de experiencia para mellorar as características do personaxe, como o aumento da súa cantidade de vida, a aceleración do tempo para recargar as armas, as baterías, etc. O número de puntos dispoñibles ao final de cada misión dependerá do desempeño do xogador en diversas áreas que van desde simplemente matar a inimigos, pasando por disparos á cabeza ou o uso dalgún tipo de explosivo. Incluso dando continuidade ao esquema clásico, a campaña principal de Call of Duty: Advanced Warfare funciona moi ben grazas á revisión dos seus elementos xogables e narrativos. Novos xoguetes A principal novidade e característica responsable, en todo caso, de diferenciar Call of Duty: Advanced Warfare das mecánicas seguidas polos seus predecesores, é a adición do exoesqueleto, empregado tanto na campaña principal como no modo multijugador. Este equipo permite á desenvolvedora cambiar algunhas regras e engadir elementos que aumentan a diversión e a variedade do xogo. Deste xeito o exoesqueleto permite romper algunhas das características impostas pola física de iteraciones anteriores, o que se traduce na posibilidade de utilizar saltos dobres ou aplicar un pequeno impulso para que o personaxe se mova rapidamente cara aos lados. Na práctica, isto tradúcese nun xogo que centra máis o seu interese nos escenarios verticais, algo que cambia en gran medida o territorio a explorar así como as súas metas. A pesar de aparecer de formas limitadas na campaña principal, que doutra banda segue a tendencia de restrinxir a exploración co fin de crear unha experiencia máis específica e dinámica, no modo multijugador a historia é diferente. Ademais dun deseño moi ben realizado, as novas ferramentas propostas por Sledgehammer logran crear unha experiencia de xogo moi diferente, pero que sen dúbida, segue sentíndose como un Call of Duty. Se durante os primeiros momentos as comparacións con Titanfall son comprensibles, non hai que pasar moito tempo co xogo para darse conta que ten unha proposta moi diferente. Entre os factores que contribúen a marcar distancias atópase por exemplo o tamaño dos mapas, mesmo aqueles que non son precisamente pequenos garanten que o xogador poida facer fronte a calquera rival sen ter que investir demasiado tempo no estudo do escenario. Modo multijugador O contexto futurista adoptado por xogo tamén se traduce en novas opcións de equipamento para o modo multijugador. Ademais de usar armas baseadas en tecnoloxías láser e granadas capaces de variar o seu efecto, o xogador tamén pode optar por dispositivos máis poderosos como o exoesqueleto como recompensa polas súas series de baixas ou caixas con novos equipos que se envían a certos puntos do escenario. Personalización avanzada Call of Duty: Advanced Warfare adopta un sistema de personalización onde o xogador é libre de configurar o seu personaxe, a condición de que se respecte o límite de puntos imposto polo xogo. Como cada habilidade ten diferentes requisitos, é o xogador o responsable de determinar que combinación de características se adaptan mellor á súa forma de actuar. Isto significa que na práctica, pódese crear un personaxe súper rápido que sólo utiliza pistolas, ou un verdadeiro animal de artillería que non pode utilizar algunhas habilidades. O sistema adoptado por Sledgehammer resulta moi versátil e estimula a execución de experimentos, o que trae como consecuencia un modo multijugador máis divertido. As opcións de personalización tamén están presentes na aparencia do personaxe que o xogador controla durante os combates multijugador. Ademais de diferenciar por sexos, o xogador ten á súa disposición variedade de artigos, incluíndo cascos, roupa e mesmo os exoesqueletos con cores e detalles únicos. O número de opcións dispoñibles expándese aos poucos a medida que o soldado adquira equipos ou ben compre material directamente na tenda de Activision. Mesmo se as opcións dispoñibles son puramente de carácter estético, recollelas e aplicalas resulta ser estimulante, aínda que sólo sexa polo feito de diferenciarse de calquera outro xogador. Vale a pena sinalar que o sistema non está exento dalgunhas complicacións menores. A medida que se limitan os artigos do inventario será necesario desfacerse dalgúns deles se se quere engadir novas opcións á colección. Sen tantos puntos seguros Todos os elementos mencionados anteriormente contribúen a facer da experiencia multijugador, o que moitos consideran a alma da serie Call of Duty: Advanced Warfare, como un compendio aínda máis gratificante. A incorporación dos novos sistemas e a estreada verticalidade permite que non existan tantos puntos seguros nun mapa, o que axuda a que a acción sexa aínda máis dinámica e equilibrada. O feito de que os escenarios se haxan refugallo destas áreas arquitectónicamente protexidas contribúe a pór fin ao reinado dos populares Campeiros. Este feito en cambio apela directamente ás solucións dos xogadores que utilizan os rifles de longo alcance, xa que hanperdido gran parte da súa eficacia. A pesar de que a estrela do multijugador aínda seguen sendo o modo Doio por Equipos e as súas variantes, Sledgehammer games foi capaz de incorporar algúns elementos interesantes á fórmula. Opcións como Dominio, Punto quente ou Tomar a bandeira seguen funcionando ben e gañan dinámica grazas aos escenarios con condicións variables e os novos movementos. A principal novidade é o modo chamado Ligazón, unha especie de competición onde un equipo debe levar o dron satélite ata o punto de ligazón para puntuar. Outra novidade é o modo «Exo Supervivencia», que obriga a catro xogadores a cooperar para superar unha serie de ondas de inimigos controlados pola intelixencia artificial. En cada rolda, o xogador ten a oportunidade de cambiar a clase do seu personaxe. Non hai límite de tempo para o modo, o que significa que se poden pasar horas loitando contra unha IA que non se deixa desafiar facilmente. Por desgraza, a falta de variación é o seu punto máis frouxo con obxectivos que rematan sendo un retorno constante. Unha dobraxe para pensarllo Mesmo despois de que a dobraxe en castelán converteuse nun estándar dos lanzamentos en Europa, aínda hai traballos que decepcionan neste ámbito. Desafortunadamente, Call of Duty: Advanced Warfare encaixa nesa categoría pola falta dunha dirección competente. Acumula unha selección de voces nun contexto xeral. O aspecto máis molesto, con todo, é como se expoñen certos diálogos. O resultado de non ter unha orientación clara permite que algunhas escenas mostren personaxes que falan con entonaciones moi diferentes entre si, o que crea algunhas situacións estrañas. Durante unha conversación nun ambiente tranquilo, non é raro que un personaxe fale en voz baixa, mentres que outro berra coma se estivese no medio dun combate, algo que por outra banda, non se dá na dobraxe orixinal. A falta de dirección tamén se suma ao problema da errática sincronización labial. Por desgraza, os tempos dificilmente coinciden e son habituais as escenas onde un personaxe segue movendo a boca sen que emane ningún son dela. Conclusións Sledgehammer Games foi o responsable de estrear o novo ciclo de tres anos outorgado por Activision para o desenvolvemento de Call of Duty: Advanced Warfare, e o resultado tradúcese nun dos mellores capítulos da serie nos últimos anos. Aínda que se atopa lonxe da revolucionaria triloxía Modern Warfare, o xogo refréscase o suficiente como para ofrecer nova vida a unha franquía que moitos consideraban decadente despois da discutible experiencia que ofreceu Ghosts. O uso dun marco que explora un futuro de carácter realista permitiu a Sledgehammer crear un xogo máis divertido e variado, moito máis próximo a unha película de aventuras con elementos de ciencia ficción que a outro intento de recrear un conflito real con tinguiduras belicistas. Sin duda a entrega pode considerarse como un novo punto de partida da serie en consolas de nova xeración sempre que esquezamos do sabor amargo deixado polo seu predecesor. Cunha boa combinación de elementos coñecidos e algunhas novidades importantes o título vén confirmar que aínda se necesitará moito tempo para que a marca Call of Duty deixe de ser un peso pesado da industria.