Patrocinado por Patrocinadopor

O fin do carbón e Alcoa lastraron o ano pasado os tráficos do porto coruñés

Eduardo Eiroa Millares
E. Eiroa A Coruña / LA VOZ

PORTOS

PACO RODRÍGUEZ

Segue á cabeza en descargas dos grandes portos galegos, pero déixase un 13 % no volume total movido

13 feb 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Tras dous anos consecutivos batendo marcas en movementos de mercancías, o Porto da Coruña acusou o ano pasado un descenso nos seus tráficos. Foi, concretamente, dun 12,99 %, e a causa diso, moi concreta: a crise de Alcoa que paralizou durante meses a factoría coruñesa e o fin de Meirama, que se traduciu na eliminación das descargas de carbón para a térmica na Coruña. Só esta última causa supón un recorte anual próximo aos 1,3 millóns de toneladas.

A parada técnica da refinería provocou tamén un leve descenso, conxuntural, no volume de graneis líquidos. Os datos, facilitados por Portos do Estado e a Autoridade Portuaria, constatan que, pese ao descenso, o porto coruñés segue sendo o primeiro en tráficos de mercancías da rede de portos de interese xeral do Estado en Galicia.

A Coruña superou en 2 millóns de toneladas a Ferrol o ano pasado, e quintuplicó a cifra de Vigo, con 4,3 millóns de toneladas en total na cidade do sur, fronte aos 15,7 millóns da Coruña. As diferenzas en volume entre ambos os portos débese ás distintas materias que se descargan en cada un deles: o coruñés é granelero e no de Vigo destacan, entre outras cousas, os colectores.

Portos do Estado é responsable de 28 portos repartidos por toda a costa española. En tráficos de mercancías A Coruña ocupa a 12ª posición nesa listaxe, que encabezan, moi lonxe dos demais, a Baía de Alxeciras (107 millóns de toneladas), Valencia (76,6) e Barcelona (67).

Pese ao recorte, A Coruña segue sendo o principal porto do norte de España en cruceiros , pesca fresca e tamén o líder en graneis agroalimentarios.

Ademais, indican desde a Autoridade Portuaria, o porto exterior segue consolidando o seu peso no conxunto das cifras dos peiraos coruñeses. En Langosteira movéronse o ano pasado preto de 2 millóns de toneladas, principalmente de graneis sólidos. O Porto está a desenvolver, informan, un intenso labor de comercialización de Langosteira , con contactos con centos de empresas. O investimento privado nas instalacións, executada ou comprometida, ascende a 220 millóns de euros. A superficie outorgada en concesión a preto dunha ducia de empresas acada os 300.000 metros cadrados e está previsto que siga crecendo a curto prazo.