Os programas clásicos sosteñen á televisión lineal fronte ás plataformas

j. moreno MADRID / COLPISA

SOCIEDADE

Carlos Lopez Alvarez

«Sobreviventes» e «O formigueiro» conservan a súa fortaleza fronte a novidades erradas

31 mares 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

Que a tele cada vez arrisca menos é unha evidencia. As cadeas, nunha época de fragmentación televisiva e cun consumo máis dividido, van ao seguro e adoitan acertar. A audiencia prefire o coñecido e non dá moitas oportunidades ao novo. Talvez sexa esa a explicación pola que os programas máis seguidos na actualidade son os de sempre. Formatos que sabemos como funcionan, as súas dinámicas e que en calquera momento os podemos deixar de ver no prime time e recuperar despois sen perder o fío. Mesmo con aqueles presentadores que xa son rostros case da familia. É, en definitiva, ver o que estamos acostumados seguir.

«As produtoras están vivindo unha crise de creatividade. Os seus departamentos de I+D non dan con novos formatos que callen entre a audiencia e por iso recorren a programas tradicionais, que xa saben que funcionaron noutras cadeas ou outros países», explica o director de estratexia da consultora Dúas30', Álex Recuncho. «Non queren investir en algo novo que non teñan a certeza de que lles vai dar un éxito e, xa que logo, rendibilidade. Van dacabalo gañador», engade.

É o caso da illa das tentacións, que acaba de despedir a súa sétima tempada en Telecinco como un dos programas máis competitivos da televisión xeneralista. A de Mediaset vivía un momento agre respecto das audiencias, baixando á terceira posición na clasificación mensual, por detrás da 1. Pero o reality show presentado por Sandra Barneda volveu conectar co público mellorando as súas marcas respecto da anterior tempada: as fogueiras finais das parellas foron seguidas fai unha semana por 17,8 % de cota e máis de 1,4 millóns de espectadores. Algo similar ocorreu co novo de Sobreviventes . O regreso de Jorge Javier Vázquez catapultó os números da cadea ata o 21,7 % de cota de pantalla e 1,6 millóns de seguidores. 

En Antena 3, a televisión líder, seguen gañando con formatos de décadas pasadas, como Pasapalabra, O formigueiro e A ruleta da sorte. Tamén O desafío vence á competencia na noite dos venres, á espera da túa cara sóame, outro dos espazos máis veteranos e competitivos da televisión.

 Pola contra, outras apostas máis recentes de nova creación nas televisións non contaron co respaldo agardado. Baila como poidas, o concurso orixinal de baile de TVE producido por Zeppelin, estreouse cun 7,1 % de share e algo máis de medio millón de televidentes. Na súa segunda entrega, o espazo da cadea pública derrubouse ata un 5,5 % de audiencia e apenas 402.000 espectadores.

Tampouco funcionou a emisión na noite do venres do mellor da historia. O seu mínimo foi dun 3,3 % de share , por detrás da 2, o que obrigou a TVE a relegalo ao latexa night. Seguen funcionando MasterChef' e Bake Off, na súa terceira etapa na televisión tras pasar por Catro e Prime Vídeo. 

O futuro da tele

Con todo, o experto non cre que este fenómeno e a ausencia de programas orixinais afecten á televisión do futuro. «Non é malo para a tele porque estes programas teñen audiencia. A xente os demanda. O día de mañá, cando pase esta crise de creatividade e xurdan novos formatos, as grellas volveranse a revitalizar e teremos sabia nova», expón.

O certo é que, a pesar dos agoreiros, a tele lineal segue viva e sen síntomas de esgotamento. O 84,2 % do consumo audiovisual dos espectadores pertence á televisión lineal (78,4 % séguea en aberto e 5,8 %, en canles de pagamento), mentres que o resto, 15,8 %, é das plataformas de contido baixo demanda, onde domina Netflix (4,8 %), seguida de Youtube (4,1 %) e Prime Vídeo (2,3 %), segundo un informe de Dous30' baseado nos datos oficiais de Kantar Media. «A falta de creatividade non vai afectar á saúde da tele en aberto, nin moito menos», insiste Álex Recuncho, quen tamén estende este fenómeno ás plataformas OTT, con formatos como Operación triunfo, Sálvese quen poida e Pequín Express, programas coñecidos polo gran público e que supoñen un risco menor á hora de lanzar produtos.