Os usuarios verificados de X (antes Twitter) propagan o 74 % das noticias falsas sobre Israel e Hamás

La Voz REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

Elon Musk, dueño de Twitter (ahora llamada X)
Elon Musk, dono de Twitter (agora chamada X) GONZALO FONTES | REUTERS

Unha compaña de ciberseguridad analizou as 250 publicacións con maior participación a pesar da súa falta de fundamento

24 oct 2023 . Actualizado ás 10:19 h.

Por oito dólares ao mes, Elon Musk permite engadir a unha conta premium de X (antiga Twitter) diferentes funcións, entre elas unha marca de verificación azul que supostamente acredita que a persoa que publica é quen di ser. No caso do conflito entre Israel e Hamás, os usuarios verificados son os que propagan o 74 % das noticias falsas que circulan por esa rede.

Toda conta que dispoña da marca de verificación azul determina que dispón dunha subscrición activa ao servizo X Blue e que cumpre cos requisitos de eligibilidad que establece a compaña. Tal e como sinala X, antes Twitter, entre os criterios de eligibilidad para a insignia azul atópanse o de ter a conta con nome e foto de perfil visibles e públicos. Tamén se debe ter rexistrado actividade durante os 30 días anteriores ao momento da subscrición e non debe contar con contido que teña signos de ser enganoso ou «de participar na manipulación da plataforma e spam», segundo o centro de axuda.

Isto contrasta coas análises da empresa de ciberseguridad NewsGuard, que determinou que os usuarios verificados propagan o 74 % do total das noticias falsas sobre o conflito entre Israel e Hamás.

Desde a firma advertiron, en primeiro lugar, que os subscritores de X Premium teñen a opción de ocultar a marca de verificación, polo que é posible que a súa análise «non conte o total mínimo», xa que algúns usuarios prémium poderían ter decidido non mostrar a insignia.

A empresa de ciberseguridad comentou que, en outubro, levou a cabo unha análise das 250 publicacións con maior participación na plataforma durante a primeira semana da guerra en Gaza, isto é, do 7 ao 14 de outubro. Concretamente, a organización empregou o sistema Misinformation Fingerprints, que extrae e cataloga as principais narrativas falsas difundidas na rede.

NewsGuard estudou unha decena de afirmacións falsas ou sen fundamento compartidas por usuarios verificados. Entre elas, atópanse fake news como «Ucraína vendeu armas a Hamás», «Un vídeo mostra a nenos israelís ou palestinos enjaulados», «Un memorando da Casa Blanca mostra que Estados Unidos aprobou 8.000 millóns de dólares en axudas para Israel» ou «Un vídeo mostra aos combatentes de Hamás celebrando o secuestro dun neno israelí». Estas recibiron 1.349.979 interaccións e 100 millóns de visualizaciones nunha semana.