Un de cada dez novos que aposta «online» vólvese adicto

María Viñas Sanmartín
maría viñas REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

iStock

Consumo advirte sobre as caixas botín, populares entre adolescentes

21 oct 2023 . Actualizado ás 09:13 h.

O perfil do xogador en España é, cada vez, máis novo: un 22 % teñen menos de 25 anos, segundo o Estudo de Prevalencia de Xogo 2022-2023 elaborado pola Dirección Xeral de Ordenación do Xogo do Ministerio de Consumo. Deles tiran, principalmente, as apostas online, que no último ano han seducido a un de cada tres, provocando nun 12 % problemas de adicción. Nesta franxa de idade son tamén moi populares as máquinas comecartos, a ruleta, as cartas e a lotería, principal vía de entrada: ata o 86,6 % dos rapaces de entre 18 e 15 anos afirma ter selado un boleto algunha vez.

Esta modalidade, a física, é a máis habitual, porque dos 20 millóns de persoas que xogan en España, segundo a enquisa, oito de cada dez unicamente faino a adiviñar as cifras e só un 19 % manexa, ademais, outros tipos de entretemento de azar, entre eles, os da modalidade online, que de forma exclusiva acapara a un escaso 6 %. Non convén, porque sexan os menos, baixar a garda: supoñen máis de 1.200.000 persoas e os riscos de desenvolver ludopatía aumentan exponencialmente na contorna dixital.

Os mozos son especialmente vulnerables. «Están a desenvolver a súa propia identidade e os problemas aos que se enfronten nestas etapas primarias da vida poden agravarse ou despregarse de diferentes xeitos na idade adulta», sinalou este venres o ministro Alberto Garzón durante a presentación dos resultados do traballo. E a actual xeración é, polo contexto, presa aínda máis doado deste tipo de vicios, xa que, como desenvolveu o titular da carteira de Consumo, «sufriu varios crise económica e o seu impacto en forma de desemprego e precariedade, polo que expresa unha realidade e unha visión do mundo moi distinta á das persoas que agora teñen máis de 40 anos». A enquisa confirma, dixo, que os mozos dos barrios «máis empobrecidos e con maior índice de desemprego e incerteza vital» son os que máis xogan. E a estatística suxire, engadiu, que se dez deles entra nun salón de apostas, un acabará desenvolvendo un trastorno. Non son uns recreativos, avisou; existen riscos.

Por primeira vez, ademais, unha enquisa sobre xogos de azar incluíu a menores de 15 a 18 anos, xa que aínda que legalmente non poden acceder a eles, si teñen ao seu alcance caixas botín, unha sorte de comecartos dentro dos videoxogos que funcionan con recompensas —a arma que necesita para gañar, a ferramenta ou a clave con que superar o reto que ten exposto, o paso a outras fases da competición ou o dianteiro FIFA que mete máis goles—. Un de cada catro accedeu a elas.

Sábese que un de cada cinco usuarios de videoxogos que adquire caixas botín admite síntomas adictivos co xogo, polo que Consumo considera estes cofres sorpresa un xogo de azar encuberto. De feito, mantén entre os seus proxectos aprobar unha norma que os prohiba. Cando se abona o cofre, a caixa ábrese e desvela o premio. A maioría de veces, indica o departamento de Garzón, séguelle a decepción e o chasco, pero o xogo permite volver probar sorte cun novo cofre e un novo pagamento, e así ata que se queira ou se poida.