Os desafíos de Apple fronte á caída de vendas do iPhone e o veto en China

fernando morais MADRID / COLPISA

SOCIEDADE

ALEX PLAVEVSKI | EFE

O país asiático prohibe aos seus funcionarios usar os teléfonos intelixentes da compaña

17 sep 2023 . Actualizado ás 22:05 h.

Apple está vivindo este setembro un mes agridoce. É por tradición o momento no que os de Tim Cook realizan a posta de longo dos seus novos produtos desde a súa sede de Cupertino, en California. É tamén un dos eventos que máis expectación xera entre os investidores pola presentación da revolución tecnolóxica que alentan nos seus novos produtos. Aínda que o setembro do iPhone 15 nada tivo que ver co que se coñecía como un ritual desde que se lanzase, no 2007 o primeiro iPhone da historia, e a compaña non parase desde entón de rexistrar un crecemento exponencial dos seus produtos estrela.

Pero este ano a empresa máis potente do mundo realizou o seu evento estrela nun ambiente ensombrecido pola baixada das vendas dos seus dispositivos móbiles, así como unha petición chegada de Francia de retirar do mercado os iPhone 12 polos seus altos niveis de radiación. A iso súmanse, e non é asunto menor, as restricións impostas por China , o que volveu a prender a mecha da guerra comercial entre China e Estados Unidos, na que é Apple a que está agora, a xuízo do analista de XBM, Darío García, «no centro do furacán».

O país asiático prohibiu o uso de iPhones aos empregados estatais, unha medida que xera unha «potencial diminución» á tecnolóxica se se estendese ao resto de consumidores. Ademais, a decisión do Goberno de Pequín adoptouse durante o último trimestre do ano, cando a compaña estadounidense ten un pico de ingresos debido á venda dos novos terminais. Así, a prohibición, segundo Morgan Stanley, significaría aproximadamente un 4 % menos de ingresos este ano.

China representa en torno ao 20 % dos ingresos totais de Apple e a maioría dos seus produtos se ensamblan no país asiático. Esta importante dependencia de China é o que explica que tras o anuncio das autoridades chinesas, a firma da mazá perdese, en tan só dous días, case 200.000 millóns de dólares (186.000 millóns de euros) do seu valor de mercado. «A taxa de crecemento do último trimestre pode verse deteriorada, máis aló da tendencia que poidamos REVISAR ver da potencial recesión que poidamos REVISAR afrontar a nivel global e que pode reducir a capacidade de compra destes terminais con estes prezos», continúa García. Este analista lembra que a guerra comercial a comezou Estados Unidos ao seguir unha política proteccionista ao impedir que Google puidese dar servizo ou cobertura aos terminais chineses de Huawei . «China o que fixo é contraatacar coa mesma moeda, pero coa problemática de que a fabricación de Apple depende da cadea de subministración do país asiático», engade.

Estratexia «agresiva»

Aínda que é certo que tras a presentación de novidades é habitual que as accións de Apple caian, nesta ocasión tampouco houbo fogos artificiais. E é que os principais cambios introducidos no principal produto de Apple refírense á conectividad USB-C —entre outras cousas por ter que cumprir coa normativa europea—, a calidade da cámara, o procesador A17 e as capacidades das versións Pro máis potentes. Toda unha serie de pequenas novidades, «máis ben estéticas que realmente funcionais», que levaron ás accións de Apple no Nasdaq Exchange a caer case un 1,5 %. «Dados os crecentes riscos internacionais que enfronta Apple, pode ser prudente que os investidores se absteñan temporalmente de adquirir accións de Apple, non só porque os eventos anteriores non apoiaron as alzas no prezo da acción no curto prazo, senón que o contexto macroeconómico e os riscos crecentes poderían facer retroceder adicionalmente o prezo de cotización», aseguran os analistas.

No entanto, para facer fronte a unha situación «incerta», estimouse que os prezos dos novos produtos ían aumentar para así agrandar os ingresos da compaña. Con todo, en contra do que se agardaba, «en termos reais, o terminal máis caro é máis barato, axustado pola inflación, que o Iphone 14 máis caro do ano pasado», asegura García, que o comenta como unha estratexia «agresiva» de Apple para manter o nivel de número de usuarios nunha situación económica global de incerteza e onde, mesmo desde antes do evento de presentación, había un potencial de reservas destes produtos inferior con respecto ao ano anterior. Pero avisa: «A situación económica do pasado ano non ten nada que ver co presente». E Szmyd engade: «Parece que se algunha vez a dinámica das vendas de iPhone caese de xeito alarmante, a contorna macroeconómico actual parece ser a mellor oportunidade para iso».

Diversificación

A pesar de todo, e aínda tendo en conta que os ingresos de Apple caeron un 3 % a principios do 2023, non se ve en perigo a unha compaña na que a baixada de vendas de Ipads e Macbook viuse en certo xeito compensada polo crecemento de vendas de produtos e servizos na nube onde ademais, o seu principal produto, o iPhone, representa o 50 % dos ingresos. «A demanda do iPhone parece ser unha especie de base para un maior crecemento», asegura o analista Eryk Szmyd. No entanto, a empresa ha ir, segundo os expertos, «diversificando» o seu negocio. Ademais, non ven que as últimas noticias relacionadas con posibles radiacións que emitiría o iPhone 12 (que algúns Estados como Francia están a pedir retirar) vaian axitar o taboleiro dunha compaña na que a taxa de abandono dun cliente é extremadamente baixa.