A máquinas intelixentes cóanse nos fogares e as empresas

Paloma Ferro
Pomba Ferro BARCELONA / E.ESPECIAL

SOCIEDADE

SERGIO PEREZ

O Mobile perfila as solucións de Intelixencia Artificial como unha das tendencias crave dos próximos anos

27 feb 2019 . Actualizado á 08:08 h.

A IA, definida de forma simple, permite que as máquinas desenvolvan capacidades propias do ser humano. Esas capacidades poden trasladarse a contornas domésticas, para a solución de problemas concretos e acoutados, como os que resolven os asistentes virtuais (Alexa, Google Home ou o recentemente anunciado Aura, froito do traballo conxunto de Telefónica e Microsoft). En formas máis evolucionadas aplícanse tamén en contornas industriais ou empresariais.

Nun dos espazos do Pavillón España do Congreso Mundial de Móbiles expón as súas novidades a empresa galega Xesol Innovation. O obxectivo principal de DRIVOX, un dos seus proxectos en desenvolvemento, é aumentar a seguridade dos traballadores en contornas laborais nos que se traballa con maquinaria pesada e hai risco de accidentes. Crean sistemas de visión artificial para vehículos industriais, capaces de identificar os elementos que ven as cámaras e alertar da presenza de persoas ou obxectos. Iso conségueno mediante machine learning, técnicas que permiten que as computadoras aprendan, chegando a distinguir aquilo que é de interese para o condutor. «A dificultade radica en que non é un proceso repetitivo, como pode ser a fabricación de compoñentes, nós facemos I+D e iso require perfís cualificados», explica Sergio Hernández, directivo da empresa. Recoñece que o desenvolvemento e a adaptación de Intelixencia Artificial (IA) son caros, aínda que todo é relativo xa que «con esta tecnoloxía a empresa pode aforrar moitos custos», asegura.

A compañía italiana Youbiquo traballa tamén nesta rama, a Industria 4.0, levando solucións intelixentes ás contornas industriais. A esta edición do Congreso Mundial de Móbiles trouxeron unhas lentes intelixentes, que combinan realidade virtual e IA. Os seus dispositivos poden escanear a contorna, recoñecendo obxectos e xestos, mesturando mundo real e equipamentos virtuais. Deste xeito, «evitamos posibles situacións de risco e tamén tarefas repetitivas», explica Pietro Carratu, CEO da compañía.

Volume de datos

As solucións de IA poden axudar ás empresas para mellorar os servizos que prestan aos seus clientes. É o obxectivo de Masvoz, outra das firmas españolas desta feira, que transforma os desesperantes contestadores automáticos en conversacións fluídas case humanas. Aplican a Intelixencia Artificial para facilitar ás empresas o traballo de proporcionar información aos seus clientes. Traballan cun gran volume de datos, cos que crean os algoritmos que permitirán un funcionamento autónomo. «Para que funcione ten que haber un adestramento humano moi importante detrás e creo que aí está o reto do futuro, en dotar aos sistemas dunha intelixencia que non é tan artificial como o seu nome indica», explica Alfred Neswesa, CEO de Masvoz. Para Alfred non hai ningunha dúbida de que é a tendencia do mercado «aplicar IA a todo o que sexa posible para mellorar a calidade de vida do usuario».

Un dos logros desta disciplina é «permitir que as máquinas cheguen onde non chegan os humanos», afirma Marc Tunarit, desenvolvedor en Visualfy. Esta empresa valenciana consegue que as persoas xordas «vexan» os sons. Mediante un dispositivo central e tres detectores que se instalan nos fogares, converte o pranto dun bebé ou o timbre da porta en notificacións visuais ou sensoriais (ilumínase a casa ou vibra o móbil/reloxo intelixente). Pódese personalizar con sons como a alarma de incendios.

Desde Israel, terra que pola súa localización está sometida a constantes tremores, chega unha solución de Intelixencia Artificial para facer fronte aos terremotos. O proxecto Seismic AI leva dez anos en desenvolvemento co apoio da Universidade de Tel Aviv. Neste tempo, «á información recollida polos seus sensores aplicámoslle técnicas de machine learning, aumentando a capacidade para predicir terremotos de forma precisa, calcular a súa magnitude e o seu epicentro», explica Amir Dinur, CEO da empresa. Realizaron un investimento de dous millóns de dólares.