«Podemos atender coa grúa 60 coches ao mes de xente que os pecha coa chave dentro»

La Voz SANTIAGO

SANTIAGO CIDADE

Con las llaves tradicionales era más difícil cerrar el coche con ellas dentro, pero el sistema keyless incrementa los despistes
Coas chaves tradicionais era máis difícil pechar o coche con elas dentro, pero o sistema keyless incrementa os descoidos Martina Miser

O gruista compostelán Javier Sayáns apunta múltiples recollidas tamén de vehículos sen combustible e de eléctricos sen batería, e entre as avarías, por fallos do sistema de AdBlue e filtro de partículas

17 mares 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

Coches parados nun lateral da estrada ou na beiravía da autoestrada e guindastres cos rotativos acesos para recollelos. Imaxes do día a día que non sorprenden a ninguén. Pero, cales son os motivos que están detrás desa inesperada interrupción dun desprazamento? Javier Sayáns acumula anos de experiencia a cargo de unha empresa de guindastres de Santiago e ten claras unhas causas de asistencia na estrada que han ir cambiando cos anos. Fano en paralelo á evolución tecnolóxica dos vehículos aos que prestan axuda.

Desta forma, na actualidade en moitos casos son descoidos dos propios condutores os que motivan a chamada de axuda: «Podemos atender a 60 coches ao mes de xente que os pecha coa chave dentro», explica. E é que vehículos que incorporan a tecnoloxía keyless prescinden da necesidade de introducir fisicamente a chave para abrir a porta e para arrincar o coche, ao detectar unha central do vehículo a presenza próxima da chave e desbloquear o peche. O problema é que non son poucos os modelos que permiten o peche exterior tocando a maneta, e se a chave está dentro ... xorde o problema que precisa a chamada á asistencia. Aínda que estes casos, máis que na estrada, adoitan darse tras unha parada programada, pero lonxe da chave de reposto.

Hai outros descoidos de toda a vida que se viron agravados coas novas tecnoloxías. É o caso de quen quedan tirados sen combustible no bordo da calzada: «Destes casos poden ser de 30 a 40 ao mes», apunta Sayáns. Detrás está en moitas ocasións unha confianza cega do automobilista no computador de a bordo, cuxa información priorizan sobre o indicador de combustible de toda a vida, aínda que teña cambiado o seu aspecto e substituído a tradicional agulla por unha simboloxía dixital. E así, a pesar de que marque 0 litros no depósito, se a pantalla do computador sinala que aínda quedan algúns quilómetros, deixan pasar estacións de servizo ata que o vehículo se para. E aí están os guindastres para recollelos e achegalos a encher á estación de servizo máis próxima.

Os vehículos eléctricos tampouco escapan dos cálculos optimistas de quen os conducen, ata quedar sen batería en plena calzada: «Nós recollemos entre oito e dez ao mes. Máis en autoestrada, que é onde máis consume, tanto na AP-9 como na AP-53, que ten máis pendentes. E en días fríos hai máis casos, porque coas baixas temperaturas tamén gastan máis electricidade». A cifra é pequena cuantitativamente, pero cobra unha maior dimensión se se ten en conta o reducido parque automobilístico de eléctricos a día de hoxe.

E ata aquí, os descoidos. Porque logo están as avarías, nas que a tipoloxía é moi variada. Pero pola súa experiencia Sayáns ten claro que na actualidade hai unha que é absolutamente dominante: «A que leva a palma agora mesmo son os sistemas de AdBlue e do filtro de partículas. Igual nalgún mes colles 200 coches que paran por un fallo destes elementos. Eu mesmo teño unha grúa tirada en Vigo desde hai catro meses por unha avería do sistema AdBlue que non dan reparado». O AdBlue é a última tecnoloxía incorporada aos vehículos diésel para reducir as súas emisións, pero é un sistema delicado no que a cristalización do líquido xoga malas pasadas.

E é que por máis que o aceso debate entre defensores e detractores de coches térmicos e eléctricos non deixe de crecer, ao final, por unha ou outra causa, todos rematan parando e subidos a un guindastre antes de poder volver ser realmente automóbiles, no sentido literal da palabra.