Aumenta a demanda de cartóns para zonas de residentes en Santiago polos multamóvil

r. m. SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

Sandra Alonso

Os distintivos para estacionar por razón de municipio soben outro 11 %

27 mares 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

A actividade dos multamóviles segue tirando da demanda de cartóns para o estacionamento nas zonas verdes por razón de municipio, as que permiten aparcar entre as 7 e as 21 horas en calquera dos ámbitos de aparcadoiro reservados a residentes. O efecto sancionador dos multamóviles, os dous vehículos con cámaras incorporadas que o Concello puxo en marcha en novembro do 2021 para o control desas zonas, xa elevou esa demanda un 44 % o pasado ano, ata os 583 cartóns.

E iso só no primeiro cuadrimestre, despois da campaña de renovación das xa concedidas, aínda que os novos demandantes adoitan aproveitar tamén ese momento para pedilas As novas solicitudes, con todo, tramítanse todo o ano, o que fixo que o 2023 pechásese con 625 cartóns efectivos, case un 55 % máis, ao final, que o ano anterior. E no 2024, de momento, subiron ao redor doutro 11 %. Aínda que pendente aínda a mediados deste mes do pagamento dunhas setenta, para confirmar a súa continuidade, a demanda total nese momento xa rozaba as setecentas (693).

Case 10.000 multas

Os multamóviles acabaron coa impunidade no aparcadoiro reservado a residentes nunha ducia de barrios, aínda que non do todo co uso indebido das prazas asignadas a estes. De feito, o pasado ano chegaron a tramitar 9.938 multas. Nada menos que o 19,5 % de todas (50.858) as que se impuxeron na cidade por todo tipo de infraccións relacionadas co tráfico. Foron algo máis de 27 ao día, e iso que as sancións se reduciron, tanto nesas zonas como no resto da cidade. Expresamente nas áreas de residentes, no 2022 chegaran a 16.714: case 46 ao día.

O incremento de quen optaron por solicitar o cartón de aparcadoiro por razón de municipio, previo pagamento de 50 euros, está en boa medida detrás desa redución. Os seus titulares asegúranse o acceso a calquera delas e deixan de exporse ao control punitivo.

Os cartóns habituais de residente facilitan o acceso gratuíto ao aparcadoiro reservado para veciños nas áreas asignadas aos seus domicilios (esas son as de residente por razón de domicilio), pero só para as zonas específicas próximas ás súas residencias. As que se emiten por razón de municipio, cun custo anual de 50 euros, permiten estacionar en calquera delas entre as 7 e as 21 horas. Son a opción para quen precisan moverse, por cuestións persoais ou profesionais, por varios ámbitos da cidade con carácter diario ou certa periodicidade.

Dentro desa franxa horaria teñen acceso a calquera das prazas que se atopen libres entre as máis de 2.300 dispostas nunha ducia de zonas verdes (a cor da pintura que identifica as áreas de residentes) en toda a cidade. E dispoñen de desconto nas zonas de ORA de réxime xeral (a do Ensanche), do mesmo xeito que os residentes en zona azul, aínda que no caso destes o seu cartón é gratuíta. Para a zona azul hai concedidas ademais 306 de residente por domicilio profesional.

Se os cartóns de residente por municipio rozan agora mesmo as setecentas, as de residentes por domicilio superan as 6.500 para máis de 2.300 prazas identificadas expresamente para eles. A maioría desas prazas son verdes, só para residentes por domicilio ou por municipio, neste último caso, só na franxa establecida para eles. As verdes e brancas son de uso libre durante o día, pero reservan o seu uso nocturno para os residentes (de 21 a 7 horas).

San Pedro, Santa Marta e A Almáciga, os barrios onde máis se multa nas áreas verdes

San Pedro, A Almáciga e Santa Marta son os barrios con estacionamento para residentes onde menos se respecta a reserva de prazas para os veciños. Polo menos é onde máis se multa. En San Pedro concentráronse nada menos que o 24 %(2.391) das 9.938 multas impostas o pasado ano. Foron 5,33 por praza (ten 344 verdes e 104 verdes e brancas), aínda que porcentualmente gáñanlle Santa Marta e A Almáciga. A súa proximidade ao Hospital Clínico e á sede central da Xunta, respectivamente, así como o seu menor oferta de espazo, explican que ambas encabecen esa relación.

Con 130 prazas (40 verdes e 90 verdes e brancas) e unha crecente presión sobre a zona pola carencia de aparcadoiro no Clínico, en Santa Marta houbo case 7 multas por praza, unha máis de media que na Almáciga, con bastante espazo máis dispoñible para residentes. Neste caso foron 1.434 sancións en 245 prazas (179 verdes e 66 bicolor). Neste barrio está a rúa con máis infraccións detectadas: a máis próxima da zona á Xunta. A rúa Touro foi, con diferenza, a rúa onde máis se sancionou (533 multas, a única que pasou das 400), case cinco veces máis mesmo que Otero Pedraio, a que dá á fachada principal da sede autonómica (116). Próxima tamén á Xunta, a zona de Vite-Guadalupe ten, con todo, a menor taxa de multas por praza (1,29), pero non só é a que ten máis prazas de residentes (535) senón tamén máis aparcadoiro de acceso libre, aínda que estas adoitan ocuparse todas.