Patrocinado por:

Nissan Ariya e-4ORCE, tracción eléctrica revolucionaria

J. A.

LECER\

O vehículo monitoriza o xiro das catro rodas individualmente, o que axuda e outorga confianza aos condutores ao xerar un par instantáneo e transmitir unha potencia controlada en calquera situación

19 dic 2023 . Actualizado ás 19:55 h.

O Nissan Ariya é un deses coches que reflicten o salto tecnolóxico que deu a automoción coa nova xeración de vehículos eléctricos. Solucións de vangarda no interior, como guanteras e consolas eléctricas ou botóns con retroalimentación háptica, e no exterior, cunha pintura que permite aplicar as cores a unha temperatura máis baixa e reduce as emisións un 25 % durante o proceso, son só algúns exemplos de como a marca nipoa sitúase na vangarda da industria.

Pero este crossover de 4,60 metros de longo, cun deseño e acabado que combina aerodinámica e o estilo atemporal xaponés, conta ademais coa exclusiva tecnoloxía e-4ORCE, dispoñible nas versións Advance e Evolve de 225 kw e na Evolve+ de 290 kw. Grazas a e-4ORCE, o vehículo monitoriza o xiro das catro rodas individualmente, o que axuda e outorga confianza aos condutores ao xerar un par instantáneo ás catro rodas e transmitir unha potencia controlada en calquera situación.

A «e» de e-4ORCE fai referencia ao sistema de tracción do motor eléctrico de Nissan. «4ORCE» (pronúnciase force) refírese á potencia física e á enerxía do vehículo, mentres que o «4» representa o control das catro rodas. Segundo o fabricante, esta tecnoloxía «xera un equilibrio sen precedentes entre potencia e control, ofrecendo así emoción pura ao pisar o acelerador, pero sen renunciar ao confort de todos os ocupantes do coche». O sistema xestiona a potencia de arrancada e de freada para maximizar a suavidade e estabilidade da condución, ademais de axudar ao condutor a seguir fielmente a trazada perfecta sobre diferentes superficies, sen que o condutor teña que cambiar o seu estilo de condución. Nós tivemos ocasión de pólo a proba grazas a unha unidade cedida por Antamotor, concesionario Nissan do Grupo Dimolk.

A axuda de e-4ORCE ao condutor prodúcese de catro xeitos diferentes:

1. Sistema eléctrico: e-4ORCE é un sistema avanzado creado ao redor de motores eléctricos dobres. Ata agora, os vehículos eléctricos (VE) de Nissan montaran sempre un único motor eléctrico, normalmente para tracción dianteira. Nissan pretende diversificar a súa gama de VE, polo que un sistema de tracción ás catro rodas resulta un paso lóxico, especialmente cando o Nissan Ariya apunta ao futuro de os crossovers eléctricos.

«A tecnoloxía de control da motorización eléctrica de Nissan e-4ORCE reacciona ás accións do condutor mediante un control ultra-preciso que é tres veces máis rápido que un parpadeo humano», explican desde Nissan. Non só proporciona unha aceleración instantánea e suave, senón que tamén garante que a tecnoloxía de control poida xestionar unha ampla gama de situacións. Aínda que tamén asume a excepcional capacidade de aceleración (5,7 segundos no 0 a 100 kms/h, ou 5,1 segundos, dependendo da versión), brilla realmente cando o condutor debe reaccionar repentinamente para evitar un obstáculo na estrada, xa sexa un animal ou obxecto. O sistema xestiona e anticípase ás intencións e expectativas do condutor de xeito suave e eficiente.

2. Máxima axilidade: e-4ORCE ofrece un gran equilibrio entre control do chasis, a traxectoria trazada e a precisión da dirección en todo momento, mantendo o comportamento do vehículo sempre predicible, mesmo durante manobras repentinas ou evasivas. O sistema modula constantemente a potencia de cada motor, así como o control dos freos de cada roda, co obxectivo de xerar un control fiable para o condutor.

Normalmente, cando xira, un vehículo tende a virar cara a fóra da curva durante a aceleración, o que obriga ao condutor a mover máis o volante ou a reducir a velocidade (subviraje). A tecnoloxía e-4ORCE distribúe o par ás rodas dianteiras e traseiras do vehículo para maximizar o agarre dos pneumáticos segundo as condicións da superficie da estrada e a situación do vehículo. A repartición da tracción total do sistema e-4ORCE ten unha distribución predeterminada de 50/50, pero tamén pode transferir ata o 100 % da potencia ás rodas dianteiras ou traseiras, ou unha combinación intermedia, en función de diversas condicións de estrada e condución. A forza de desaceleración contrólase de xeito óptima en cada un das catro rodas, a través dunha combinación de freada regenerativa e freada hidráulica, o cal mellora a capacidade de xiro e a desaceleración.

O resultado é un maior nivel de control, especialmente nas curvas, que ofrece ao condutor unha experiencia agradable e segura cun axuste mínimo da dirección.

3. Confort e seguridade para todo o mundo: Desde o principio, o equipo de enxeñería encargado do desenvolvemento do sistema e-4ORCE fixou o confort como a súa prioridade. O reto era garantir unhas elevadas prestacións dinámicas e unha facilidade de condución para todos os condutores en diferentes situacións e escenarios climatolóxicos.

A freada regenerativa é unha das características principais dun VE. Esta tecnoloxía permite recuperar a enerxía cando o coche desacelera, e logo envía dita electricidade de volta á batería. Dado que o sistema e-4ORCE xestiona a freada e a potencia de cada roda, cando se activa a freada regenerativa nos motores eléctricos dianteiros e traseiros o sistema traballa para reducir o cabeceo e a inclinación do vehículo. Esta función contribúe a manter o habitáculo, e aos pasaxeiros que van nela, máis nivelados, o que á súa vez contribúe a previr o mareo, como pode suceder en situacións de tráfico denso nas que hai que parar e renovar a marcha moitas veces.

4. Maior confianza na estrada: Conducir sobre superficies difíciles, como poden ser estradas molladas, xeadas ou nevadas, pode resultar estresante mesmo para o condutor máis experimentado. O control preciso da motorización eléctrica e do sistema de freos que ofrece a tecnoloxía e-4ORCE garante que a potencia se transmita ás rodas con maior agarre ao mesmo tempo que estabiliza o movemento do vehículo para manter o control da condución e a fidelidade da traxectoria. Se o condutor acelera demasiado, o sistema xestiona a potencia para garantir que se mantén o control e a trazada, mesmo sobre superficies esvaradías.

Para facilitar a xestión da elevada potencia e instantánea entrega de par dos motores eléctricos, Nissan aproveitou toda a súa experiencia deseñando e construíndo algúns dos vehículos con transmisión 4x4 máis prestixiosos do mundo, desde o todo terreo máis puro como o Nissan Patrol ao híperdeportivo GT-R. Desta forma logrou ofrecer un depurado sistema de xestión de par que permite pasar toda a potencia ao chan garantindo un control absoluto e unha seguridade máxima en toda circunstancia. A experiencia adquirida nos últimos anos desenvolvendo outros vehículos eléctricos como o Nissan Leaf, e competindo no mundial FIA de Formula-E, contribuíu tamén a que o Ariya malgaste tecnoloxía polos catro costados.