0003_202302SM26P9991

Soraya Cadalso, fundadora de Uttopion, o primeiro metaverso español: «Os mozos interactúan no metaverso, hai que estar aí»

Olga Suárez Chamorro
Olga Suárez REDACCIÓN

REDE

La madrileña Soraya Cadalso es fundadora de Uttopion, el primer metaverso español
A madrileña Soraya Cadalso é fundadora de Uttopion, o primeiro metaverso español Cedida

Cofundadora da primeira contorna virtual español, Cadalso é un referente nacional desta tecnoloxía, á que chegou obrigada a reinventarse durante a pandemia. O Goberno acaba de investir 3,8 millóns de euros para impulsar a web 3.0. «Todos os negocios están obrigados a adaptarse», afirma

26 feb 2023 . Actualizado ás 05:00 h.

O investimento para a transformación dixital das empresas españolas superará os 53.500 millóns de euros neste ano e as compañas do país xa adoptaron tecnoloxías crave como a nube, a intelixencia artificial ou o big data. De forma paralela, millóns de persoas pasan horas cada día en mundos tridimensionais que, asociados nestes momentos sobre todo a videoxogos , teñen un gran impacto no mundo empresarial. O metaverso é a seguinte evolución de Internet, pero fan falta profesionais cualificados para o sector. Un dos nomes craves en España é o de Soraya Cadalso (Madrid, 1987), fundadora de Uttopion , o primeiro metaverso español pioneiro en segmentar o seu contido en comunidades cualitativas e que está impulsado pola aceleradora Lanzadeira, de Juan Roig. Enfermeira de formación e moi vinculada á xestión cultural, foi a pandemia a que a introduciu de cheo neste novo escenario virtual onde se pode interactuar con obxectos, persoas e lugares grazas a unha sensación de presenza, persistencia e socialización. E onde as posibilidades de negocio multiplícanse.

—Como chegou ao mundo do metaverso?

—A miña formación non ten nada que ver co que desenvolvín; Uttopion ten dous fundadores e ningún temos formación en desenvolvemento tecnolóxico de base. Estudei unha carreira sanitaria e estiven ligada ao mundo financeiro e ao de vendas. Chegaba anos dedicada á xestión cultural en espazos físicos de Madrid, pero coa pandemia este proxecto rematouse; entón xurdiu a idea de desenvolvelo nun espazo virtual. O punto de partida foi a música: creamos Musichood, onde organizamos máis de 200 eventos nos que participaron marcas moi coñecidas. Despois xa levantamos certo capital, incorporamos tecnoloxía blockchain e demos un salto cualitativo e cuantitativo.

—Como se formou para dar ese cambio?

—Ao principio foi sobre a marcha, pero despois si que desenvolvín varios másteres enfocados no negocio da tecnoloxía. O feito de vir doutro sector axudoume a ter unha visión transversal do negocio; creo que agora mesmo non podería desenvolver un videoxogo, pero si entendo perfectamente a linguaxe técnica. Estamos nunha contorna no que non hai referencias previas e por iso o importante é a persoa que toca día a día a tecnoloxía, é aí cando transmites unha idea verídica e real. A tecnoloxía avanza moi rápido, pero o que hai detrás vai máis lento.

—Nin sequera tiña afección polos videoxogos?

—Non, tampouco veño do mundo do gaming pero a miña experiencia como programadora cultural si que foi clave á hora de montar unha plataforma que permitise consumir contidos e conectar. O punto de partida foi a musica.

—En que posición está España no mercado do metaverso?

—Desde a institucións estase apostando moito por esta tecnoloxía, conscientes do impacto social e empresarial que pode chegar a ter. Recentemente o Goberno concedeu 3,8 millóns de euros en axudas a 22 proxectos, entre eles o noso. Está a apostarse moito porque saben que é o presente e o futuro e que ademais é unha tecnoloxía moi custosa.

—Que supuxo a chegada de Uttopion?

— Estamos considerados o primeiro metaverso español, a tecnoloxía e o tempo aválanos. Agora mesmo somos un equipo de 25 persoas, case todos cun perfil técnico. E nestes momentos temos o foco posto no contido. Un dos nosos últimos fitos foi o acordo acadado con Playtomic, o primeiro club de pádel español do metaverso.

—É o deportivo un ámbito co que pode enganchar a máis usuarios esa contorna virtual?

-—Efectivamente é un foco no que todos os usuarios empatizan ao ter unha afección común, neste caso, os deportes de raqueta. Así interactúan, coñécense, xorden os streamer e a audiencia mesma vaiche dicindo o tipo de contido que queren consumir.

— Como poden as empresas aproveitar as contornas virtuais?

—Marcas, influencers e creadores de contido pódense converter en propietarios comprando unha das mil parcelas virtuais que se puxeron á venda entre 2.000 e 40.000 euros, avaladas a través da tecnoloxía blockchain, das cales xa están vendidas a metade.

—É talvez máis lenta a adaptación en ámbitos profesionais?

—Hai unha evolución: nun primeiro momento o metaverso considerábase como algo principalmente lúdico, pero agora xa é máis importante a parte social. Os nativos dixitais conéctanse en contornas virtuais: non ven a televisión, non usan as redes sociais como o facemos as anteriores xeracións, o metaverso é o espazo onde se relacionan e por iso todas as empresas teñen que estar nel. E nesa liña estase desenvolvendo; no noso caso, está moi vinculado ás marcas, aos negocios, pero sempre nun ámbito de interacción social. É un movemento moi importante da xeración Z, acostumada consumir contidos curtos cando eles queren e a comentalo todo en tempo real.

— Hai moita competencia?

—Falamos de mundos virtuais desde fai tres anos, pero en realidade non hai moitos proxectos desenvolvéndose aínda en España. É nos Estados Unidos onde realmente está a evolucionar máis e hai moitísimas aceleradoras, máis investidores.

—Que cifras de negocio cre que pode acadar o mercado neste ano?

—Creo que está en evolución aos poucos pero acabará o ano con moitísimo progreso. Agora vai máis amodo, por descoñecemento e porque se vincula ás criptomonedas, o que fai que haxa máis desconfianza.

«A tecnoloxía está creada, o reto agora é a familiarización por parte da sociedade» 

Madrid acollerá o próximo 31 de marzo o Meta World Congress, un evento de referencia sobre metaverso, web 3.0, realidade virtual e realidade aumentada que servirá para impulsar un sector puxante.

— Cales son os retos de Uttopion neste 2023?

— Encher a plataforma de contido e usuarios. A tecnoloxía está creada, pero o reto está na adopción, na familiarización por parte da sociedade

— É tamén o metaverso un espazo masculino?

— Segue sendo así. E creo que é importante a miña figura como un referente para todas esas nenas que se expoñen estudar unha carreira tecnolóxica. Pero eu non estou soa, a persoa que lidera toda a parte de modelado 3D na empresa é unha muller. E gústanos levalo por bandeira.

— Hai un boom de formación nestas contornas virtuais?

— É certo que nestes momentos se fala moito do tema e empeza a haber grandes profesionais porque as grandes empresas xa teñen os seus propios departamentos de metaverso.

— E hai suficientes profesionais para acoller a demanda?

—Aínda non hai moitos, pero estamos nunha revolución industrial tecnolóxica á que hai que adaptarse rápido para ser máis eficaces e produtivos.