Outro bluf coa AVE

PONTEVEDRA

M.MORALEJO

A promesa do ministro de Transportes, Óscar Puente, rebentouse causando graves prexuízos económicos na véspera da Semana Santa

04 mar 2024 . Actualizado á 11:23 h.

Nin antonte venres comezaron a venderse os billetes para os novos trens Talgo Avril 106 da liña AVE entre Pontevedra e Madrid, nin hai noticia certa da data na que entrarán en servizo as novas unidades. En todo caso, nunca en marzo. Como pronto o mes que vén. Ou para verán. O Ministerio de Transportes di —agora que— «non é posible fixar unha data de inicio definitiva».

Máis aló do bluf político que protagonizou o ministro de Transportes e o seu numerito cos Reis Magos, ocorrer significa constatar que se prometeu outra vez o que non se podía realizar. Como tamén pasou no 2022 e o 2023. Este enésimo incumprimento do Gobierno de España é un novo feo aos pontevedreses e aos galegos. Máxime nun mes moi sensible, debido ás previsións de desprazamentos e visitantes que agardamos para Semana Santa. Así mesmo, este novo atraso sine die afectará a empresas e profesionais que planificasen visitas, desprazamentos e xestións nas datas nas que se supuña que viaxar en tren de Pontevedra a Madrid tan só levaría tres horas e vinte minutos. Así o denunciaba Jorge Cebreiros, presidente da patronal provincial, quen achacaba ao Gobierno central «unha nova tomadura de pelo aos pontevedreses» con inevitables consecuencias económicas.

Pensen que as propias estatísticas do operador ferroviario sinalan que xa move preto de 2 millóns de viaxeiros anuais na liña Madrid-Galicia, unha cifra que desmente a quen vaticinou que a AVE non podería competir contra o vehículo ou o avión. E iso que «alta velocidade» realmente existe entre Madrid e Ourense, traxecto que se cobre en dúas horas, mentres que fan falta outras dúas horas máis para chegar desde a cidade dAs Burgas ata Pontevedra.

A escenita do día de Reis

Foi o ministro de Transportes, Óscar Puente (ao que veremos se non lle remata salpicando tamén o caso Koldo) quen nos coou o último farol coa AVE. Foi el quen se meteu nesta lea cando se marcou a escenita de ficcionar a chegada dos Reis Magos á estación de Pontevedra, acompañándolle na viaxe de probas que se montou na mañá do pasado 5 de xaneiro.

Un numerito polo que foi censurado pola Xunta Electoral de Galicia por acto electoralista ao prevalerse da súa condición de ministro. E fíxoo para anunciar, rodeado de cargos públicos socialistas encabezados polo alcalde de Vigo, Abel Caballero, e o candidato á presidencia da Xunta de Galicia, José Ramón Gómez Besteiro, que o 1 de marzo comezaría a venda de billetes e que durante este mes entrarían en funcionamento os novos trens Avril aumentando frecuencias de viaxe e capacidade de pasaxeiros. Nin o un, nin o outro.

O Ministerio de Transportes, por suposto, non se responsabiliza deste novo incumprimento e atribúe a culpa da demora á empresa Talgo, fabricante dos trens Avril 106. Segundo a empresa vasca, as novas unidades atópanse no proceso de probas de fiabilidade, polo que non pode determinar aínda o calendario de entrega. Mentres ADIF, empresa pública vinculada a Renfe e ao propio Ministerio, tampouco rematou os seus deberes, pois aínda está a realizar o proceso de formación dos maquinistas que pilotarán os trens para estrear, deseñados para circular a 300 quilómetros por hora.

Damnificados

Este novo incumprimento do Ministerio de Transportes con Galicia deixa máis damnificados, ademais da maltreita credibilidade do propio Óscar Puente. Para empezar a imaxe do PSdeG-PSOE. Era o que lle faltaba aos socialistas galegos despois do desastre do 18F. O que foi un argumento de campaña electoral rematou picando con estrondo. Así mesmo, a onda negativa tamén alcanza de cheo ao BNG. O discurso triunfalista de Ana Pontón nestes pasados comicios rebéntase con este pufo que lles mete o pretendido socio de referencia. O mesmo pásalle a Néstor Rego en Madrid. Vender o voto a favor da investidura de Pedro Sánchez en base a unha cacarexada «axenda galega» que proclamaba unha mellora das comunicacións ferroviarias de longa e curta distancia, para que o ministro te deixe en fóra de xogo ao primeiro de vez, rebenta o suflé propagandístico dos nacionalistas.

Pola contra, estes novo tropezóns do Gobierno central para con Galicia alenta ao PP. Deu a razón á Xunta cando, no seu día, mostraron o seu escepticismo ante o circense anuncio do ministro Puente. O presidente Alfonso Rueda anunciaron que esixirá explicacións. O titular da Xunta, sufragado con maioría absoluta por máis 711.000 votantes, plantarase ante o presidente do Gobierno de España para reclamarlle a Pedro Sánchez que, entre outras promesas e asuntos pendentes, cumpra con Galicia o compromiso da alta velocidade ferroviaria.

Se non fose porque os pontevedreses e os galegos en xeral estamos «afeitos» a tantos atrasos e á infinidade de incumprimentos acumulados nesta materia, sería para sublevarse de puro cabreo. O que pasa é que xa estamos tan resignados que recibimos estes desplantes cun sorriso irónico. Aínda que evidentemente, quen incumpre, págano. Somos un pobo desconfiado. Como se acaba de comprobar nas urnas.