Como un morto pode abrir o apetito

tareixa taboada OURENSE

PUNXÍN

Miguel Villar

A artista Katrina Biurrum expón a súa etopeya plástica na Galería Dodó

20 novs 2023 . Actualizado ás 05:00 h.

«Se o intentas, a miúdo estarás só e ás veces asustado. Pero ningún prezo é demasiado alto polo privilexio de ser un mesmo». Nietzsche.

A Galería Dodó Dadá presenta, Camiños de bosque ou como un home morto pode abrir o apetito, da artista barcelonesa Katrina Biurrum. Esta exposición poderá visitarse ata finais de decembro. Así mesmo, cabe sinalar a colaboración do artista Xosé Vilamoure, galerista do espazo, con Videafest23 no seu estudo de Vilamoure en Punxín , así como outras visitas, incluída a da Galería Dodó Dadá e outras actividades culturais que completan o programa, como as actuacións musicais de Gonzalo Arca e do DJ Isaac Pedrouzo, Kwai Chang Caine, DJ Paula Rodríguez ademais dunha degustación de viños de Adegas Cunqueiro o vindeiro sábado 25 de novembro.

A súa obra mantén o compoñente lúdico que sempre traslada ás accións performativas e á súa obra plástica, o xogo como xerador do coñecemento e ferramenta para interrelacionarse con outros seres e coa natureza. O home, como animal social, necesita dese intercambio e relación que Katrina comparte de igual xeito e xerarquía con outros animais, que cobran importante protagonismo nos seus cadros e intervencións. Vitalismo cromático e figurativo e hedonismo amable na inmediatez temperamental que, de xeito abafador irrompe nuns traballos sen planificación previa, de núcleos descentrados pola polaridad e multiplicidad das mensaxes descritas ao unísono na súa obra sen limitacións nin parámetros contextuales nin contención ou mesura na hipertrofia figurativa dos retratados, inspirados en fotografías e arquivos que chegan ao dispositivo da artista procedentes de amigos e familiares e que ela revisa e transforma coa súa poética de disonancias, sanaciones e castigos.

Cabe destacar a importancia que concede á presencialidad, na rede relacional que tece , tanto conceptual como plástica e unha extraordinaria liberdade pictórica na composición e execución dos procesos. Deste xeito interioriza e asimila unha serie de relacións que, sen a limitación dos parámetros contextuales, constrúe unha serie de engrenaxes que son parte dun quebracabezas no que se formalizan estas imaxes descontextualizadas.

Neste camiño reutiliza cadros pintados por outros que intervén en base a estímulos e sensacións, coma se convertésese en canle, chaman ou médium que transforma as enerxías que capta do exterior e que reinterpreta con imaxinación a través dos afectos que materializa no seu discurso como a súa persoal relación co mundo.

Unha mostra que reúne instalacións, escultura de pequeno formato, introducindo a dialéctica dunha recuperación do descarte a través dun xeito de intervir as pezas a modo de sanación, de recuperación como revisión do objet trouvé desde a función decorativa, obxectos rotos, excluídos e abandonados como residuos imperfectos dun consumismo establecido, instaurado e voraz que unifica e homogeniza os gustos desde o perfil máis baixo, transformando un elemento vulgar nun artigo kitsch, rescatando o instinto do infantil no seu benévola inocencia, o achado.

Óleos, acrílicos e instalacións que articula nun xogo laberíntico no que a sorpresa do descubrimento articula o espazo no que dispón a súa obra que invita o espectador a fluír nunha cosmogonía cambiante, sempre en movemento. Unha idea de nomadismo herdeira de Deleuze, da permanencia a un lugar que nunca é o mesmo sitio.

A pintura con carácter de instalación; cabe destacar unha inquietante e disruptiva revisión da linguaxe formal da pintura e a súa función representativa, achegando elementos autobiográficos e subxectivos no relato múltiple, en aparencia realista. Así, a fórmula ecléctica da Biurrum, dá sentido ao bosque que experimenta na galería Dodó Dadá, que en ocasións revela un camiño que noutras oculta.

Apropiación, acción e recompilación articúlanse tanto na base teórica como na práctica artística do traballo intimamente imbricado nun discurso coherente. Katrina Biurrum dirixe a produtora sen ánimo de lucro, KBS Productions at the bend of the river, producindo films e performances propios e doutros artistas. Personaxes como Yasmina a Siciliana, Kathy Ligre e Sinuhé Shandylter, son heroínas alter ego nas que se transforma coa súa identidade queer, articulando procesos plásticos e textuais. A súa mirada analítica sobre estética relacional maniféstase nestas paisaxes humanas insólitas