Mostra colectiva como homenaxe ao poeta Manuel María

tareixa taboada OURENSE

OURENSE CIDADE

santi m. amil

Martínez Coello coordina unha exposición cuxa itinerancia empeza en galería Ferrer

27 jun 2016 . Actualizado ás 05:00 h.

«Sen berros que cheguen ás entrañas: vivide. Vivir sempre. Vivir agora, denantes e despois». Manuel María.

Xuño pon fin á primeira das exposicións de carácter itinerante e aditivo que comisionadas polo artista e escritor Miguel Ángel Martínez Coello homenaxean ao poeta monfortino Manuel María, conmemorado nas Letras Galegas do presente ano. Martínez Coello presenta o proxecto «48 Momentos con Manuel María» cun carácter de itinerancia a través de distintos espazos expositivos por toda Galicia para o que conta cun nutrido elenco de artistas por toda a autonomía, incluíndo multitude de actos como a presentación do libro dedicado ao poeta «Conversas con Manuel María», de Xosé María do Caño, cuxa portada ilustra, recitais, talleres, concertos?

Así o artista e curator da exposición consegue establecer unha chiscadela dialéctico entre 48 momentos da vida do poeta e os 48 debuxos que presenta a través das 48 exposicións que teñen lugar por toda a comunidade, con gran número de artistas representados. A primeira das exposicións é a que alberga a Galería Ferrer de Ourense (Rúa Canle, 3) e na que se suman aos 15 debuxos que presenta o artista, a obra doutros catro artistas residentes na cidade das Burgas.

Martínez Coello capta con intensidade a emoción e transmítea a través de innumerables técnicas mixtas nas que mediante a súa experiencia e o coñecemento das mesmas, extrema os valores expresivos, experimentando e innovando a través de técnicas secas como bolígrafo, grafito ou rotulador e húmidas: acuarela, acrílico e materiais industriais como típex, tinguiduras?

Realismo intimista

Os seus retratos, dun estilo figurativo de realismo intimista no que dá forma á expresión a envolvente liña de contorno que pecha a composición en ocasións con trazo enérxico, gestual e lectura de intenso dramatismo polos contrastes lumínico-cromáticos e bordo hard-edge, outros suavizados por un contorno máis difuso que se integra co fondo a partir das masas de cor nas que se revoluminiza a figura sen intención de abandonar a bidimensionalidad do espazo pictórico. Unha obra de expresión poética, sinestésica, rotunda e mesurada dun autor xeneroso e polifacético, alma máter do proxecto.

A espléndida obra do escultor verinés Rivada mestura de forma sincrética os discursos abstracto e figurativo na alternancia de materiais cunha sobrecogedora «Inés de Castro» de ferro policromado, repujado e fundido que xera multitude de lecturas conceptuais e sensacións antisublimatorias a favor dunha expresión rotunda de paixón e talento salvaxe, realizando todos os procesos de creación e técnica segundo os caprichos do material. A súa vida dedicada á creación mostra a súa capacidade para mesturar de xeito experimental distintas técnicas para exponenciar as súas posibilidades expresivas: mármore, ferro, madeira, latón ou aceiro.

Tenrura e incerteza

Antonio Souto presenta tres excelentes obras representativas dos seus temas: mulleres, náufragos e camiñantes a través dos que emociona e reflexiona sobre cuestións como a conquista espacial e o equilibrio, o diálogo entre masa e baleiro e na oquedad do tubo de aceiro que manipula e retorce con fases de cor e frío para crear nos seus pliegues e cortes a espera, a tenrura e a incerteza dun futuro que se equilibra no baleiro.

Case un centenar de esculturas e relevos enmarcados presenta o escultor Tony Ferrer, propietario da galería que leva o seu nome. O creou a escultura que Monforte lle dedica ao seu poeta máis internacional e o «Monumento á muller», situada na rotonda de Emilia Pardo Bazán, en Ourense, tamén os distintos premios como o que conmemora a traxectoria do grupo de &R Roll ourensán «Os Suaves» ou o «Cidade de Ourense» outorgado a Enrique Urbizu no festival de cine de Ourense OUFF.

Considérase un autor neorrealista e figurativo con predominio da técnica á cera perdida, á terra e microfusión, resolvendo todo o proceso técnico e creativo, proxectando e deseñando a peza, organizando a fundición e a pátina. Entre as súas influencias atópase Buciños na harmonía e equilibrio da masa e o oco e con leste mesmo concepto Henry Moore cunha predilección polo bronce como material e a anatomía feminina como tema. Este proxecto interesou á profesora Marila Abad, membro da Sociedade filatélica Miño que presentou un selo na XXVII exposición Exfigalicia cun dos debuxos de Martínez Coello, ademais visitou cos alumnos de Cardenal Cisneros a exposición na que participaron a través dos seus debuxos.