A provincia de Ourense pechou o ano con 24 mortos nas estradas, o peor dato desde 2011

Marta Vázquez Fernández
marta vázquez OURENSE / LA VOZ

OURENSE

Accidente de tráfico registrado en febrero del 2023 en Ponte Noalla, con una victima mortal y dos heridos graves
Accidente de tráfico rexistrado en febreiro do 2023 en Ponche Noalla, cunha victima mortal e dous feridos graves Miguel Villar

Os accidentes deixaron o dobre de vítimas que no 2022, ademais de 93 persoas feridas de gravidade

03 ene 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

Unha volta ao pesadelo do pasado. En materia de seguridade viaria o ano que agora acaba de pecharse lembrarase na provincia de Ourense como o peor da última década, xa que tras uns anos nos que a mortalidade dera un respiro, as traxedias no asfalto volveron a repetirse en demasiadas ocasións.

Tantas como 24. Esa é a cifra total de persoas que morreron por accidente de tráfico entre os meses de xaneiro e decembro do 2023. O dato supuxo un repunte de case o dobre se se comprase co do 2022, cando se contabilizaron 13 falecidos, pero é que ademais representa o peor resultado desde o ano 2011. Naquel exercicio perderon a vida por sinistros viarios 27 persoas, pero desde entón a cifra había ido minguando ano tras ano. As campañas de concienciación e educación viaria, a presión dos corpos de seguridade viaria sobre os automobilistas e un maior respecto dos condutores e usuarios parecían estar a dar resultados en favor da redución de accidentes graves, ata tal punto que exercicios como os do 2015 e 2017 pecháronse con nove mortos. Nunca houbera menos, polo menos desde que se tiñan rexistros.

O ano 2018 foi unha excepción e ao peche dese ano morreran nas estradas 18 persoas, pero a partir dese momento a cifra habíase mantido por baixo de quince. Ata agora. O ano pasado todas as previsións saltaron polo aire, xa que non só subiron os falecidos, senón tamén os feridos graves. Foron, en todo o ano, un total de 93, outro dato que marca un fito preocupante.

Accidentes con camións

O primeiro dos accidentes de tráfico do ano tardou en chegar. Xaneiro estaba sendo un mes tranquilo nas estradas ata que a traxedia sobreveu no municipio de Manzaneda. Ocorreu o día 30, á primeira hora da mañá. Un traballador dunha empresa de formigóns saíuse da vía nunha curva polo lado contrario ao da marcha e, tras derrubar o quitamientos, o camión que conducía caeu por un terraplén duns seis metros de altura, quedando envorcado sobre o lado dereito. O chofer, sexagenario, morreu antes de que chegasen os equipos de salvamento.

Apenas dúas semanas despois produciuse un dos sinistros máis graves do ano e no que tamén estivo implicado un camión. Foi en Ponche Noalla (San Cibrao das Viñas). O condutor dun tráiler, posiblemente tras rebentar unha das rodas, saíuse do seu carril e chocou contra dous coches que viaxaban en sentido contrario. O condutor do primeiro deles morreu, quedando ferido moi grave o automobilista que viaxaba no outro turismo.

Outro dos sinistros máis tráxicos rexistrouse o 25 de maio en Vilamartín de Valdeorras e tamén neste caso tivo como protagonista a un vehículo articulado. Neste caso o camión envorcou e atrapou baixo os seus ferros a un turismo, falecendo tanto o condutor do vehículo de gran tonelaxe como a muller que conducía o utilitario.

A partir de aí os datos foron de mal a peor. Ata o 15 de decembro contabilizáronse 20 vítimas e 89 feridos graves, pero quedaba por diante un peche do ano inesperadamente tráxico. En dúas semanas morreron catro persoas en diversos puntos da rede viaria ourensá. O último sinistro tivo lugar o 27 de decembro en Petín e protagonizouno un motorista. Ía a bordo dunha Honda cando se saíu da vía pola marxe esquerda e chocou contra o muro dunha vivenda. Segundo transcendeu, levaba o casco posto, aínda que se cre que non estaba ben abrochado.

Máis presenza de alcol ao volante e vítimas desde os 33 ata os 91 anos de idade

Na provincia de Ourense non hai puntos que rexistren unha preocupante concentración de sinistros viarios. Tampouco nos accidentes rexistrados o ano pasado advírtense patróns que leven a sacar conclusións, pero se algo destacan as autoridades é a maior presenza de alcol e o retroceso no uso do cinto de seguridade. É, aseguran, unha especie de volta ao pasado, aos anos nos que a concienciación dos automobilistas era menor que a que debería haber hoxe en día. De feito, este ano detectouse exceso de bebida en polo menos tres accidentes mortais, e non sempre quen infrinxira a lei foi a vítima que levou a peor parte. Foi o caso do choque rexistrado en xullo en Espadanedo, cando un automobilista ebrio se saíu do seu carril e impactou contra o coche dunha condutora de 61 anos, que morreu. Ademais, nun dos sinistros mortais do mes de decembro detectouse que os dous ocupantes do coche involucrado non levaban posto o cinto. Un deles morreu.

En canto ás idades, tampouco hai patróns. As vítimas das estradas ourensás tiñan desde 33 ata 91 anos, aínda que si houbo varios pasaxeiros de idade avanzada que morreron en colisións.

Máis de seiscentas vítimas

Os rexistros históricos deixan constancia dun terrible balance que se cobrou, desde o inicio do século XX, a vida de 667 persoas na provincia. Foron moitas traxedias persoais e familiares ás que se debe sumar, necesariamente, o balance de feridos graves. Nestes 23 anos foron máis de 2.900 os damnificados en sinistros viarios.