«As patrullas de radar non van ás estradas onde non hai accidentes»

OURENSE

Álvaro Vaqueiro

Anxo Rafael Rodríguez leva algo máis de dous anos ao mando do subsector en Ourense, onde cre que están a lograr baixar a accidentalidade

02 jul 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

É o capitán da Garda Civil de Tráfico de Ourense desde hai dous anos. Anxo Rafael Rodríguez García, murciano, solicitou o destino na outra punta do país cando ascendeu a capitán para poder continuar na especialidade de tráfico, algo que no seu caso é vocacional. Organiza o traballo de algo máis de 140 axentes destinados ao subsector na provincia, divididos en tres destacamentos -O Barco, Verín e Ourense- máis o subsector ou plana maior, facendo ás veces encaixe de palillos para cadrar servizos e vacacións. No verán afrontan a época de máis movemento nas estradas e estatisticamente, a de máis sinistros mortais, cun 40 % de casos concentrados nos tres meses de verán.

-Avanzouse en materia de seguridade viaria pero hai sempre que dar algunha volta de porca?

-Temos os condutores perigosos e reincidentes. Ourense é pioneira nese traballo, que comezou no ano 2009 en Verín. Ese ano retiramos a 108 condutores perigosos das estradas. Son aqueles que perderon todos os puntos, os que non llo sacaron nunca ou os que teñen condenas xudiciais por alcoholemias ou outros motivos. Ourense incorporouse no 2012. A datos do mes pasado retiraramos a 1.226 condutores reincidentes en delitos. Estamos a quitalos da circulación e evitámonos accidentes graves porque estas persoas son as que non teñen respecto á seguridade viaria nin aos demais.

-Ourense é mellor ou peor que outros lugares?

-En Ourense somos pioneiros neste sistema, que se está implantando no resto de Galicia e outras provincias de España. Aquí, ao ser a provincia pequena, hai menos reincidentes e ademais a poboación é autóctona e máis doado de controlar que, por exemplo, no Levante, onde é unha poboación de paso. A xefatura provincial de tráfico actualízanos os datos. Aquí hai dúas patrullas ao mando dun cabo cuxo labor principal é ese. Algúns recondúcense, outros non.

-O ano pasado houbo un repunte de accidentes, acabou mal co sinistro mortal de Verín e empezou mal con outro morto en Bande. Corrixiuse a tendencia?

-O ano pasado houbo doce falecidos e viñamos do 2015, que por primeira vez se baixou a sete falecidos en vías interurbanas. Creemos que este ano vai ser bastante positivo. Do que vixiamos a Garda Civil de Tráfico, Ourense é a segunda provincia a día de hoxe con menos falecidos. Nas saídas de vía inflúen as distraccións, o cansazo, o estrés... O que podemos facer é presenza; calquera persoa ao ver unha patrulla vai máis alerta.

-E pódese manter esa presenza no verán?

-No verán temos menos presenza porque hai persoal de vacacións, pero suplímolo con imaxinación. En Galicia temos o plan Ilumina, que é pór ás patrullas en certos puntos estratéxicos para que a xente as vexa e esperte da somnolencia ou da rutina. En cada destacamento dígolle ao meu xefe de unidade onde ten que pór as patrullas segundo as estradas con máis accidentes, que son as máis longas: A-52, N-525, N-120, OU-536, OU-540, a OU-504, N-541, e OU-533. Na A-52, o máis conflitivo son as entradas á cidade porque a intensidade media diaria de vehículos é maior.

-Ponse aí os radares ou onde poden pillar máis excesos?

-No noso plan de traballo a cada estrada dámoslle a incidencia polos seus accidentes ou problemática. Se é por velocidade, mandamos radar; se hai condutas de risco, vehículos camuflados; se é por prioridade de paso ponse patrulla nun cruzamento. As patrullas de radar non van ás estradas onde non hai accidentes.

-Non teñen un obxectivo de recadación?

-Non, somos funcionarios da Garda Civil e a nosa misión é baixar os accidentes e os falecidos e feridos graves. Cada un ten unha táboa de rendemento con moitos parámetros (auxilios, quilómetros) e non as denuncias.

«Queremos que a xente goce pero non que se mate ao volante»

Sete atropelos na estrada, sen vítimas mortais, 23 o ano pasado; 832 positivos en controis de droga este ano... son moitas frontes para retirar perigos potenciais da vía. A Garda Civil de Tráfico en Ourense traballa desde a prevención ata a sanción. «Está a baixarnos moita a accidentalidade, nos entroidos e no Boi, porque pechamos totalmente Verín e Allariz. Queremos que a xente goce pero que non se mate ao volante. Os pais son exemplares e van buscalos e hai moitos autobuses e taxis e os mozos fano moi ben e un non bebe . Para nós é un alivio. A nosa preocupación son os accidentes graves», explica o capitán.

-O do móbil é un problema grave na condución?

-Pillamos a xente que vai escribindo e conducindo ou mandando wasap, hai descoidos internos ou externos. Van moi despistados, non se dan conta do que van facendo. Habemos ir a accidentes inexplicables e dinos que ía enviando un wasap aínda que logo o nega. Eu teño desactivados os avisos porque che incita a miralo e provoca accidentes.

-Habería que subir a sanción de puntos?

-A lexislación do carné por puntos está moi ben. Habería que darlle un retoque pero iso corresponde ao poder lexislativo.

-Que medidas adóptanse para evitar accidentes de ciclistas?

-Queremos facer uns circuítos nos que se baixe a velocidade en vinte quilómetros. As fins de semana xa pomos patrullas de motoristas dedicadas a percorrer as rutas, cara a Ribadavia, Celanova, dos ciclistas para protexelos. Tamén repartimos chalecos entre os peregrinos, ciclistas e peóns.

-Contrólase ben o tránsito de portugueses?

-En Ourense notificamos todas as denuncias de velocidade ao momento na A-75.