O primeiro móbil 6G teno Ericsson

OPINIÓN

JA

28 feb 2024 . Actualizado ás 16:23 h.

Nin a Honra Magic V2 RSR Porsche Design de 2.699 euros, nin o Samsung Galaxy 24 Ultras, nin o iPhone 15 Pro Max. O móbil máis avanzado do mundo exhíbese na caseta de Ericsson do Mobile World Congress e dificilmente poderiamos metelo nun peto, porque ten o tamaño dunha papeleira. Imos, que deixa pequeno ao Motorola Dynatac 8000x, o mítico ladrillo que en 1983 inaugurou éraa da telefonía móbil comercial. Trátase dun prototipo co que a compaña sueca de telecomunicacións ensaia o que será a próxima xeración de redes 6G, que a finais desta década substituirán ao 5G e ao transitorio 5.5G que xa está a implantar Huawei. Algunhas características deste smartphone pioneiro están a desenvolverse nas instalacións de I+D de Ericsson en Madrid, onde traballan 800 enxeñeiros. De momento o prototipo ten que ir montado nunha plataforma con rodas para movelo, pero nuns poucos anos a súa tecnoloxía se miniaturizará para adaptarse ás dimensións dos terminais que manexamos hoxe en día.

Na área de Ericsson en Barcelona, de acceso restrinxido, móstranse outros proxectos de futuro que tamén veremos máis pronto que tarde nas nosas cidades. Por exemplo, as Lightpole 6550 e 6750, unha especie de farois que substituirán ás actuais antenas de telefonía que podemos ver instaladas nas azoteas dalgúns edificios e que afean o skyline urbano. Ademais de proporcionar luz led e wifi, integrarán todos os dispositivos de conectividad, estacións barométricas e cámaras de vixilancia, e mesmo pantallas para pór anuncios ou dar información.

Outra iniciativa relevante impulsada pola multinacional con sede en Kista, nos arredores de Estocolmo, é Open RAN, unha arquitectura de rede aberta que permitirá ás operadoras ofrecer unha contorna virtual para os desenvolvedores de software, de forma que non teñan que pasar polas tendas de aplicacións como a de Google, que ao final é quen monetiza e leva a súa parte do pastel. En Open RAN está metida tamén Telefónica e xa se prepara o despregamento de pilotos en Europa.