Metahumano: entre o real e o virtual

Susana Quintás
Susana Quintás CONSELLEIRA INDEPENDENTE. CO-AUTORA DE «COMO INNOVAR DESDE O CONSELLO»

OPINIÓN

STEVE MARCUS | REUTERS

04 feb 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

Teño que recoñecer que a primeira vez que escoitei falar dos metahumanos, case me atraganto. Son un avance revolucionario na tecnoloxía de simulación dixital, e están redefinindo a relación das marcas cos seus clientes e a mercadotecnia ao completo. Estes avatares dixitais hiperrealistas imitan a aparencia, o movemento e a expresión facial dos seres humanos reais. Son o resultado de anos de investigación en gráficos por computadora, captura de movemento e modelado 3D, combinados con intelixencia artificial.

Para que serven? Estas creacións virtuais ultrarrealistas ofrecen unha gama impresionante de aplicacións para as empresas. Isto soa como moi raro, pero non, seguro que viches metahumanos e nin che decataches do realistas que son.

A influencer dixital Lil Miquela é a protagonista da campaña de BMW para promocionar o modelo BMW iX2 100 % eléctrico. Lil non existe, é unha influencer dixital de Instagram que acumula no seu perfil de 2,9 millóns de seguidores. Con eles comparte numerosas fotografías e vídeos posando con diferente roupa, promociona diferentes marcas e dá a súa opinión acerca de múltiples temas sociais. Nada existe, nada é real.

Os avatares dixitais chegaron para revolucionar multitude de industrias desde o entretemento ata a mercadotecnia e a educación. No cine e os videoxogos, utilízanse para crear personaxes realistas sen a necesidade de actores físicos. A mercadotecnia e a publicidade non volverán ser os mesmos, a atención ao cliente nas empresas tampouco.

No plano máis persoal, quen non soñou con ter un clon que traballase por el? O metahumano non che fará a cama, pero se tes un perfil público de certa intensidade ou che dedicas ao ensino, por exemplo, poderías multiplicar os teus compromisos se os leva a cabo o teu avatar no mundo virtual.

Sobre os metahumanos na oficina, as súas vantaxes no ámbito empresarial son innegables. Permiten unha gran flexibilidade, elevada capacidade de personalización e aforros substanciais, facilitando conversacións personalizadas cos consumidores. Como todo avance tecnolóxico, non está exento de riscos e retos como o establecemento dun estándar ético no uso da intelixencia artificial para o desenvolvemento de metahumanos de alta calidade, cun código ético que promova valores positivos e responsabilidade social. Recentemente, un equipo de expertos da Universidade de Málaga e la firma de publicidade e mercadotecnia Be a Lion presentaron un código ético centrado no comportamento dos seus influencers virtuais como Alba.

A integración de tecnoloxías emerxentes, como a realidade aumentada e virtual, podería levar a súa utilidade a niveis sen precedentes, ofrecendo experiencias inmersivas e personalizadas en diversos ámbitos.

Segundo Gartner, no 2030, o 80 % dos seres humanos interactuará diariamente con robots intelixentes fronte a menos do 10 % na actualidade. Os metahumanos representan un salto significativo na tecnoloxía dixital e ofrecen un amplo abano de aplicacións prácticas para as empresas. A súa capacidade para proporcionar experiencias humanas realistas e personalizables convérteos nunha ferramenta valiosa para o mundo empresarial. Os replicantes de Blade runner chegaron á empresa.