Multiplicar os beneficios cun termo

MERCADOS

Cedida

A empresa Stanley, dedicada tradicionalmente á venda de ferramentas e accesorios para traballadores da construción, revolucionou o mercado cun vaso metálico de cores

25 feb 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

Pouco imaxinaba William Stanley Jr., a comezos de 1910 , que o seu invento chegaría a converterse nun dos máis desexados en todo o mundo. A empresa que creou este inventor conseguiu disparar a súa facturación global (con cifras realmente astronómicas) grazas unicamente a un vaso de metal. Segundo os datos que desvelaron recentemente na CNBC, a empresa pasou de facturar 73 millóns de dólares (68 millóns de euros) no 2019, a pechar o 2023 con 750 millóns. Boten contas, porque supón multiplicar por dez a chegada de diñeiro en apenas catro anos.

Coa Primeira Guerra Mundial xa cocéndose a lume lento, este americano arrincaba a súa historia en Pittsburgh, onde se erixía a empresa General Electric. O seu saber facer e curiosidade permitíronlle ser partícipe da invención dun novo forno. Pero a tuberculose cruzouse no seu camiño e obrigoulle a facer as maletas e mudarse a Massachusetts, concretamente ao seu pobo natal de Great Barrington, onde o tempo e o ambiente axustábanse máis ás súas novas necesidades. Precisamente a contorna animou a este inventor a dar longos paseos polo monte e a acampar ao aire libre. E da necesidade, fixo virtude. Vendo que para as súas camiñadas precisaba unha boa botella que conservase o frío e a calor do seu interior e que o mercado só ofrecía produtos de cristal, Stanley puxo todos os seus coñecementos sobre o aceiro, o illamento e as temperaturas que lle permitiron desenvolver o forno na invención dunha especie de cantimplora illante que no ano 1912 non dubidou en patentar. Un ano despois, montou unha empresa que aos poucos comezou a despegar para, en 1924, fabricar unha media de entre 800 e 900 termos ao día. O olfacto que Stanley tiña para os inventos era inversamente proporcional ao que tiña para os negocios e, en 1933, decidiu vender a súa empresa e desvincularse dun proxecto que, co paso do tempo, non pararía de crecer.

Stanley seguiu mellorando as súas cifras, pero fíxoo máis aló dos termos. A marca centrou os seus esforzos no sector da bricolaxe, sobre todo no profesional, e o seu catálogo encheuse de trades, martelos, cinceles e demais cacharros típicos do sector. Os termos pasaron a ser un mero accesorio sen brillo que a duras penas acumulaba un puñado de vendas. Iso si, eran un básico utilizado polos obreiros americanos para levar líquido aos seus postos de traballo. Pola súa gran resistencia, mesmo coparon algo de protagonismo entre os artigos que formaban parte do kit básico dos militares na Segunda Guerra Mundial. A esta lista de usuarios sumábanse camioneiros, pescadores ou cazadores, circunstancia que facía que este vaso fose considerado popularmente como un artigo basicamente de uso masculino.

A clave da mercadotecnia

Ata que no 2016, as cousas cambiaron por completo. Stanley incluíu na súa oferta unha especie de vaso con tapa e pajita ao que bautizou co nome de Quencher, no que os detalles marcaban a diferenza. Por uns 45 euros (un prezo bastante alto tendo en conta que estamos a falar dun recipiente para levar auga ou café) o cliente podía facerse cun termo cuxa base encaixaba á perfección no espazo para as botellas dos coches. Isto é clave, tendo en conta que nos Estados Unidos, o coche é practicamente unha segunda residencia para os cidadáns. Segundo un estudo publicado por unha das maiores aseguradoras do país, nove de cada dez fogares americanos posúen (polo menos) un coche, e cada día dedican como mínimo 61 minutos do seu tempo no interior do vehículo.

O Quencher pasou, polo menos nun principio, sen pena nin gloria. O obxectivo que perseguía Stanley era abrir o mercado dos seus termos ao sector feminino, pero o plan tiña certas fisuras. De feito, á vista dos paupérrimos resultados, no 2019 decidiron deixar de comercializar este modelo. No 2020, aterrou na empresa o novo presidente Terence Reilly, que se convertería no gran revulsivo. Chegaba directamente desde Crocs, os archiconocidos (e coloridos) zocos de plástico. E decidiu aplicar na súa nova casa algunhas das fórmulas que tanto éxito lle proporcionaron aos zapatos. Na procura de novas oportunidades de mercado, atopou a unha vendedora de Utah que amaba profundamente os Quencher e denunciaba que cada vez era máis difícil facerse cun debido a que estaban a ser descatalogados. Chegaron a un acordo, el coloreó o produto coas tonalidades pastel tan de moda na actualidade e que tan ben lle funcionaron nos seus zocos, vendeulle 10.000 vasos para que os tratase de colocar entre os seus coñecidos e o milagre chegou. En catro días, a muller de Utah vendeu 5.000 e a outra metade duroulle nas mans só unha hora. A mercadotecnia fixo o resto. Bo, iso e TikTok. Porque un vídeo viral no que se vía a unha muller ensinando o interior do seu coche completamente derretido e calcinado por mor dun incendio, mentres que o seu termo Stanley permanecía en perfecto estado (incluíndo os xeos que contiña no seu interior) lograron que os artigos da compaña convertésense nun obxecto de desexo.

Unha cuestión social

O Quencher non é un vaso. É un obxecto fetiche. Deixou de ser un termo para converterse nun accesorio de moda. Nos Estados Unidos, colecciónanse e combínanse coa roupa ou coa ocasión. Son xa unha forma de mostrar ao mundo a que grupo social pertence o seu dono e hai quen se atreve a comparalo con bolsos de marcas de prestixio como Louis Vuitton.

Aínda que o seu prezo está máis ao alcance dun peto medio que un bolso da maison francesa, os Quencher non son precisamente baratos. O seu prezo móvese entre os 40 e os 50 dólares. Iso nas tendas do montón. Porque no mercado de segunda man chéganse a vender por máis de 100 dólares cada un. Naceu unha estrela?

O fenómeno do momento en Wallapop 

O fenómeno traspasou as fronteiras dos Estados Unidos, onde estes termos xa deixaron escenas en grao sumo rechamante. En xaneiro, a tolemia desatouse ás portas dos supermercados Target, cos que a marca decidiu sacar unha edición especial co gallo de San Valentín (con vasos en cor vermella e rosa). O éxito foi tal, que os termos se esgotaron en minutos. É máis, houbo quen mesmo optou por acampar á porta das tendas o día anterior á estrea da venda para evitar quedar sen o obxecto. Producíronse roubos, asaltos e trampas. É máis, a cadea de supermercados chegou a despedir a algúns empregados por facerse cun termo antes de tempo e revenderlo en páxinas de segunda man. Desde Wallapop xa puxeron algunha cifra ao fenómeno. Segundo os datos que manexan, as procuras da Stanley Cup na súa plataforma hanse incrementado un 50 % en febreiro. E fixérono en todo o mundo, o que demostra que a obsesión pola botella segue crecendo en todo o globo. De feito, estas son as plataformas que escolleron os compradores de países como España, onde o cacharro aínda non chegou de xeito oficial da man de ningunha tenda ou marca.