Rozas terá novo avión para investigar

Dolores Cela Castro
dores cela LUGO / LA VOZ

LUGO CIDADE

Carlos Castro

O INTA xubila as súas dúas aeronaves de experimentación e comprará un novo modelo

28 jul 2017 . Actualizado ás 16:08 h.

O INTA iniciou o proceso para xubilar aos seus dous avións de investigación o C-212-NS-301, que está dedicado ás probas na atmosfera e o C-212-NS-270, que utilizan para a teledetección e que voa por toda Europa. Ambos foron fabricados no ano 1983 e pertencen ao Instituto Nacional de Tecnoloxía Aeroespacial desde 1997, en que llos comprou a Correos, que os usaba para trasladar correspondencia e paquetes postais a Canarias. As dúas aeronaves sobrevoaron o ceo de Rozas en numerosas ocasións nos últimos meses para recoller datos para a elaboración de diferentes estudos, entre eles un que pretende identificar que virus e bacterias viaxan no aire.

A partir do ano 2020 ambos os avións serán substituídas por outro con máis autonomía de voo -nove horas fronte a seis- máis amplo, con posibilidades de levar máis peso, sensores e persoal para controlar os datos que se recollen, e a súa base de operacións será o CIAR, no aeródromo lucense. Nestas instalacións está previsto construír un segundo hangar para dar acubillo á nova adquisición e ao resto das aeronaves de experimentación que forman parte da Plataforma Aérea de Investigación (PAI), do INTA.

Saber que transporta o aire

O avión que realiza as probas na atmosfera aterrou o venres en Rozas para participar no Critérium Aeronáutico. Os profesionais que traballan con el, entre eles a directora do CIAR, Neves Seoane, física da atmosfera e José Antonio Gómez, responsable do equipo de avións de investigación do INTA, explicaron aos lucenses que labores desempeña a aeronave e as misións que ten encomendadas.

O INTA exhibiu tamén nestes últimos días en Rozas o motovelero Stemme e dous avións non tripulados: SIVA e ALO. Os catro, xunto ao non tripulado Milano e ao outro modelo tripulado o C-212- NS-270, que xa estivo no aeródromo lucense noutros criterios, forman parte da Plataforma Aérea de Investigación do INTA.

El Milano, segundo explicou Neves Seoane, realizará a súa primeira proba de voo no mes de setembro no aeródromo lucense. A responsable do CIAR explicou ao seu auditorio que o primeiro voo do Atlante, o avión non tripulado da compaña Cassidian, realizárono en Rozas e utilizaron este avión do Inta. Neste voo, segundo Seoane, detectaron cinco fallos críticos.

A mesma aeronave úsana os alumnos do máster de ensaios de Madrid. Estes profesionais son próbanos os avións antes de que empecen a voar.

Avión presurizado

O INTA, segundo Gómez, decidiu cambiar os seus avións porque xa teñen problemas para atopar repostos. O Ministerio de Defensa aprobou a proposta o pasado 16 de marzo, trámite que puxo en marcha a maquinaria para buscar o modelo que substituirá ás dúas aeronaves que están en uso nestes momentos.

A compra do avión sairá a licitación, sobre a base das necesidades detectadas, non só polo persoal do INTA, senón tamén das empresas para as que traballa. O investimento previsto no aparello e nos equipos é de 35 millóns de euros e parte será financiada con fondos europeos. «Estamos -sinalou Gómez- especificando e identificando as necesidades dos usuarios, tantos presentes como futuras». Teñen previsto que estea en voo no ano 2020 e que permaneza en activo ata o 2050. Esta data está estimada en función da vida útil dos dous avións que queren xubilar.

Buscan un modelo turbohélice, máis grande, presurizado -os dous actuais, a partir dos 10.000 pés os seus tripulantes necesitan usar máscaras de osíxeno- e con máis instrumentación.

A directora do CIAR, que participa nos estudos para identificar os virus e as bacterias que viaxan polo aire, explicou aos visitantes o interese do INTA en conseguir campañas. Segundo dixo, diso depende o 40% do seu salario. Traballaron, entre outros, para a Canle de Isabel II.

O investimento. Suporá 35 millóns, entre o aparello e a dotación tecnolóxica. Unha parte financiaraa a Unión Europea.

Substitúe a dúas aeronaves de 1983. Antes de que as comprase o INTA e as preparada como laboratorios, pertencían a Correos e voaban con cartas e paquetes a Canarias.

Os profesionais

Na imaxe: Neves Seoane, directora do CIAR; Luis Otero, mecánico do INTA e José Antonio Gómez, que é o responsable da PAI (Plataforma Aérea de Investigación)

O Aeroclub de Lugo deu por finalizado onte o Critérium Aeronáutico coas últimas exhibicións e saltos en paracaídas. Durante todas estas xornadas, que comezaron o venres, houbo, entre outras actividades, un campionato de drones, que foi a gran novidade deste ano. Ten significado especial para unhas instalacións que se dedicarán aos vehículos non tripulados.