O Goberno francés abre un debate sobre o despedimento dos funcionarios que non cumpren
INTERNACIONAL
O ministro francés da Función Pública sostén que é un mecanismo para buscar unha maior eficacia no traballo das administracións
10 abr 2024 . Actualizado ás 12:32 h.O ministro francés da Función Pública, Stanislas Guerini, abriu un debate para utilizar de forma máis asidua o despedimento contra os funcionarios que non cumpren no seu traballo, unha idea que recibiu o rexeitamento frontal dos sindicatos.
«Quero que se levante o tabú do despedimento na función pública», subliñou nunha entrevista publicada este mércores por Lle Parisien Guerini, horas despois de ter iniciado un proceso de concertación sobre a procura dunha maior eficacia en o traballo das administracións. Noutra entrevista posterior á emisora France Inter, o ministro subliñou que o despedimento por motivos económicos para os funcionarios non existe e el non quere cambiar iso. Pero tamén que o estatuto de funcionario tampouco significa que «non se pode despedir a alguén que non fai ben o seu traballo».
Porque -segundo a súa argumentación- considerar que «en nome da garantía do emprego non se pode botar a un axente que non fai o seu traballo é unha mala interpretación do estatuto de funcionario. O xusto é recompensar aos axentes que se comprometen e sancionar aos que non cumpren suficientemente co seu traballo».
O despedimento dun funcionario por insuficiencia profesional está recollido en o Código da Función Pública pero o texto é pouco preciso e na práctica non se aplica case nunca, segundo Guerini, que sinala que o pasado ano se aplicou en só 13 ocasións na Administración central, que ten 2,2 millóns de funcionarios.
Nunha primeira reacción ás palabras do titular do Ministerio, a responsable da Confederación Xeral do Traballo (CXT) para os funcionarios, Natacha Pommet, cualificou a súa intervención de «puramente vergoñenta». Pommet avisou de que para eles esa cuestión é «unha liña vermella», dixo que xa existen procedementos como o da insuficiencia profesional, e que cando se observa esa situación cun funcionario o que hai que facer é «acompañalo para ver por que», e en particular facelo con formación.