A catástrofe marítima de Baltimore pode saldarse con indemnizacións marca

Miguel Palacio NOVA YORK / E. LA VOZ

INTERNACIONAL

Investigadores del Junta Nacional de Seguridad en el Transporte (NTSB), en el puente del portacontenedores Dali.
Investigadores do Junta Nacional de Seguridade no Transporte (NTSB), na ponte do portacontedores Dali. Peter Knudson / NTSB | REUTERS

Achan os cadáveres de dous dos seis traballadores latinoamericanos desaparecidos

28 mares 2024 . Actualizado ás 20:55 h.

Tres días despois de que colapsase a ponte máis grande de Baltimore, o portacontedores con bandeira de Singapur Dali segue encaixado entre os cascallos da infraestrutura metálica. O barco é agora o centro dunha investigación que podería pecharse cunhas compensacións marca pola destrución da ponte e a morte de seis persoas.

As pescudas sobre as causas do accidente avanzaron este xoves co interrogatorio dos dous oficiais ao mando do Dali no momento da colisión. Antes, os investigadores de Junta Nacional de Seguridade no Transporte (NTSB, polas súas siglas en inglés) reuníronse co capitán, o primeiro oficial e o xefe de máquinas. Ademais estanse revisando a información contida no rexistro de datos ou caixa negra. Unha serie de esforzos destinados a esclarecer por que se produciu o que xa é o derrumbe dunha ponte máis mortífera da historia do país.

Aos danos provocados polo cargueiro, hai que sumar a posibilidade de que o máis de medio centenar de colectores con materiais químicos perigosos que caeron ao río Patapsco contaminen as súas augas. 

Facendo historia

Con todo, o incidente do Dali pode rematar facendo historia polo impacto económico en todas as partes implicadas. Segundo a firma británica Lloyd's of London, un dos xigantes do sector dos seguros marítimos, o desastre podería saldarse con indemnizacións marca, converténdoo nun dos accidentes máis custosos da historia dos seguros marítimos. As reclamacións á naviera propietaria ten todos os visos de rematar superando os mil millóns de dólares (preto de 926 millóns de euros).

O monto final a pagar dependerá, entre outras cousas, das indemnizacións que correspondan ás familias das vítimas do desastre. Os corpos de catro dos seis traballadores presentes na ponte aínda non foron recuperados. A procura detívose ante a imposibilidade de seguir avanzando sen acometer primeiro os labores de limpeza e retirada de cascallos, da que se encargará a Armada de EE.UU.

A última hora do mércores localizáronse os corpos do mexicano Alejandro Fernández, de 35 anos, e do guatemalteco Dorlián Castelo, de 26, dentro dunha camioneta vermella baixo a auga.

En rolda de prensa, o gobernador de Maryland, o demócrata Wes Moore, destacaba a resiliencia da cidade de Baltimore. Advertía, tamén, de que os traballos de limpeza necesarios para reabrir o porto de Baltimore poderían prolongarse durante meses. «Non vai levar días, non vai levar semanas. Temos un camiño moi longo por diante», dixo.

Toda a tripulación do Dali era da India

A compaña Synergy Marine Group, a quen pertence a nave, emitiu un comunicado no que informaba de que toda a tripulación do barco orixinario de Singapur era da India, concretamente os 22 traballadores que se atopaban a bordo no momento dos feitos. Ademais engadía que non había só un capitán, senón dous como adoita ser habitual neste tipo de embarcacións.

Esta información desmente mensaxes en redes sociais que aseguran que o capitán do barco que «destruíu» a ponte  de Francis Scott Key «resultou ser ucraíno» ou que foi «un ataque terrorista» levado a cabo por un capitán ucraíno chamado Serguéi. A imaxe publicada en  X, Facebook, Instagram e TikTok corresponden a unha persoa que non traballa na embarcación desde o 2016, segundo o xornalista especializado en verificación da BBC Shayan Sardarizadeh.