O BNG distánciase de Sánchez, esixe información sobre os trens Avril e lamenta a xestión de Transportes

Mario Beramendi Álvarez
MARIO BERAMENDI SANTIAGO

GALICIA

Carme da Silva, senadora por el BNG, y Néstor Rego, diputado.
Carme dá Silva, senadora polo BNG, e Néstor Rego, deputado. Marcos Ferro

A decisión de non aprobar uns novos orzamentos, que deixa no aire acordos crave como unha rebaixa das peaxes da AP-9 e AP-53, ha tensionado a relación entre os nacionalistas e o Executivo central despois do pacto de investidura asinado en novembro

26 mares 2024 . Actualizado ás 20:01 h.

As relacións entre o BNG e o Goberno central non pasan polo seu mellor momento despois de que en novembro do ano pasado nacionalistas e socialistas asinasen un pacto para facilitar a investidura de Pedro Sánchez. Primeiro, nas filas nacionalistas non sentaron nada ben as insinuacións de Ferraz que desmerecían o bo resultado cultivado por Ana Pontón nas autonómicas, e que atribuíron ao voto prestado. E despois veu a decisión de non aprobar uns novos orzamentos polo adianto das catalás, o que deixa no aire algúns dos puntos centrais daquel acordo, sobre todo no que concierne ás novas rebaixas nas peaxes  da AP e a AP-53, un avance no que os nacionalistas puxeran as súas expectativas para demostrar á opinión pública galega o transcendente que resulta ter presenza nacionalista en Madrid. 

Este martes, o deputado do BNG no Congreso, Néstor Rego, e a senadora deste partido, Carme Dá Silva, rexistraron  varias preguntas parlamentarias nas Cortes para esixir ao Ministerio de Transportes «información clara, transparente e veraz»  sobre a chegada dos trens Avril por parte do ministro Óscar Ponte. Nun comunicado critican a política de planificación de servizos e prezos e esixen saber como afectarán as obras que se están realizando na estación madrileña de Chamartín Clara Campoamor aos trens con destino e orixe en Galicia. «Vanse cancelar servizos? Van supor unha remodelación das frecuencias e horarios?», cuestionan nas preguntas rexistradas.

En canto aos trens Avril, desde o BNG critícase ao Goberno pola xestión informativa realizada desde xaneiro co anuncio de que os billetes dos trens da serie 106 sairían á venda o 1 de marzo, algo que non se cumpriu. Néstor Rego e Carmen dá Silva lamentan que na véspera da data anunciada Transportes informou «tarde, mal e arrastro» de que non se abriría a venda dos Avril debido a un novo atraso na entrega dos trens por parte de Talgo. Tamén reprochan que a campaña lanzada por Renfe ofrecendo billetes a 25 euros entre Madrid e Galicia  como compensación pola mala xestión de Avril non estivo exenta de problemas con «colas dixitais para a compra en liña que chegaron a unha hora de espera». Os dous representantes do BNG en Madrid cuestionan o escaso volume de prazas ofertadas: «Dous mil billetes por semana cando houbo colas de espera de dez mil persoas».

Os nacionalistas demandan ao Ministerio de Transportes unha xestión informativa adecuada para evitar aos usuarios problemas de última hora e esixiron ao Goberno que as ofertas sexan recorrentes e periódicas, e non atribuíbles a un momento puntual.  «As ofertas temporais son benvidas mais o que interesa é poder contar cunhas tarifas accesíbeis para as maiorías sociais e con prezos estábeis. Non é de recibo continuar mantendo as actuais tarifas dos trens Alvia que están polas nubes, superando os 100 euros por traxecto. Debe reformularse esta política tarifaria e ofrecer prezos accesíbeis», lamenta o Bloque.