HyliaCom creou uns cen eventos e proxectos para o xigante xaponés
10 mares 2024 . Actualizado ás 10:21 h.Con 37 anos, Hugo Fraga conseguiu converter o seu soño de infancia en realidade. Creceu coa dinámica multicolor de Super Mario e os Pokémon. «Eu era moi fanático, non hai máis que ver as figuritas que me rodean», ri. E co tempo logrou traballar coa súa propia empresa para nada menos que Nintendo, desde o mesmo polígono naronés de Río do Pozo. HyliaCom, a compaña que creou con Raúl Millán e José Miguel Blasco, organizou desde 2012 un centenar de eventos e proxectos para o xigante xaponés. «E todo desde Narón, que cho dá todo para crecer», asegura Hugo Fraga, responsable de mercadotecnia e comunicación.
Hyliacom opera sobre tres departamentos: posicionamento en Google («webs que facturaban 800 euros ao ano pasaron a máis de 350.000 grazas a nós»), comunicación, e programación ou creación de aplicacións móbiles (ou contorna web). Ademais de para Nintendo, traballa para JPI (Japan Tobacco International, que move a Winston e Camel): «É o xigante xaponés do tabaco e desenvolvémoslle unha plataforma a medida para xestionar a súa actividade en España e Portugal». Aquí atópase unha das fortalezas desta empresa naronesa, «que levamos cinco anos apostando pola nosa tecnoloxía propia, cada letra do código está creada por nós para ser máis áxiles e seguros», indica Hugo Fraga.
Este fanático dos videoxogos, natural de Burela , xa fantaseaba aos 17 anos con este proxecto e estudou Desenvolvemento de Aplicacións Informáticas. «Quería ser xornalista pero non puiden ir á universidade por motivos familiares, así que decidín crear o meu propio medio», lembra. Empezou cun portal de videoxogos e tecnoloxía, entre 2006 e 2009 lanzou cos seus socios unha rede de portais, e a finais de 2009 montaron unha sociedade. Ata que en 2016 tiveron que cambiar de rumbo, debido á crise «e a que a torta se estaba repartindo con influencers e youtubers, con todo este contexto estabamos a perder o 80 % de facturación en publicidade».
Co lema de renovarse ou morrer, nese 2016 os tres socios e os seus tres empregados decidiron deixar de traballar desde casa. Montaron as oficinas no polígono naronés de Río do Pozo, e co tempo pasaron a 25 traballadores. A aposta por Ferrolterra fíxose de forma consciente: «Ten boas conexións, é barata, cómoda e con gran nivel de vida». Grazas a Nintendo entraron nos máis grandes medios de comunicación, para levarlles desenvolvemento e mercadotecnia. E chegaron outros enormes clientes como JPI, Flex Noctalia ou clubs deportivos. En 2019, Hugo Fraga xa gañara o Premio Novo Empresario de AJE Ferrolterra.
Historia de amor de 12 anos
Como empezou a historia de amor con Nintendo? «Achegáronse a nós porque lles gustaba o que faciamos na contorna dixital, pedíronnos que fósemos a Madrid e asustámonos porque pensamos que se vulnerou algún acordo confidencial», ri. A reunión era «para que lles fixésemos todos os seus eventos en España, levamos o reto durante cinco anos de presentar a súa consola 3DS e foi un exitazo». Entre 2012 e 2017, organizaron para Nintendo máis de 60 eventos. A pandemia paralizou aquel movemento, pero agora recuperárono. «Traballamos para Nintendo como provedores, fixémoslles páxinas web, campañas divertidas de mercadotecnia de xogos como Pokémon Blanco e Negro ou Donkey Kong».
Nos eventos, créanse «experiencias como torneos, campionatos, actividades, para que a xente quede na caseta de Nintendo e non no da competencia». Ao Salón Manga de Barcelona levaron ao compositor dos Pokémon, Junichi Masuda, «porque os nosos eventos son 50 % Pokémon e 50 % Nintendo». Que misterio teñen estes bonequiños para enganchar a nenos e maiores? «Os Pokémon son iconas cos que Nintendo entendeu moi ben aos nenos, de forma respectuosa».