A empresa que triunfou con Nintendo e Pokémon: «Narón dácho todo para crecer»

Patricia Hermida Torrente
Patricia Hermida NARÓN / LA VOZ

FERROL

Hugo Fraga, de HyliaCom con una pantalla en la que enseña juegos Pokémon
Hugo Fraga, de HyliaCom cunha pantalla na que ensina xogos Pokémon CESAR TOIMIL

HyliaCom creou uns cen eventos e proxectos para o xigante xaponés

10 mares 2024 . Actualizado ás 10:21 h.

Con 37 anos, Hugo Fraga conseguiu converter o seu soño de infancia en realidade. Creceu coa dinámica multicolor de Super Mario e os Pokémon. «Eu era moi fanático, non hai máis que ver as figuritas que me rodean», ri. E co tempo logrou traballar coa súa propia empresa para nada menos que Nintendo, desde o mesmo polígono naronés de Río do Pozo. HyliaCom, a compaña que creou con Raúl Millán e José Miguel Blasco, organizou desde 2012 un centenar de eventos e proxectos para o xigante xaponés. «E todo desde Narón, que cho dá todo para crecer», asegura Hugo Fraga, responsable de mercadotecnia e comunicación.

Hyliacom opera sobre tres departamentos: posicionamento en Google («webs que facturaban 800 euros ao ano pasaron a máis de 350.000 grazas a nós»), comunicación, e programación ou creación de aplicacións móbiles (ou contorna web). Ademais de para Nintendo, traballa para JPI (Japan Tobacco International, que move a Winston e Camel): «É o xigante xaponés do tabaco e desenvolvémoslle unha plataforma a medida para xestionar a súa actividade en España e Portugal». Aquí atópase unha das fortalezas desta empresa naronesa, «que levamos cinco anos apostando pola nosa tecnoloxía propia, cada letra do código está creada por nós para ser máis áxiles e seguros», indica Hugo Fraga.

Este fanático dos videoxogos, natural de Burela , xa fantaseaba aos 17 anos con este proxecto e estudou Desenvolvemento de Aplicacións Informáticas. «Quería ser xornalista pero non puiden ir á universidade por motivos familiares, así que decidín crear o meu propio medio», lembra. Empezou cun portal de videoxogos e tecnoloxía, entre 2006 e 2009 lanzou cos seus socios unha rede de portais, e a finais de 2009 montaron unha sociedade. Ata que en 2016 tiveron que cambiar de rumbo, debido á crise «e a que a torta se estaba repartindo con influencers e youtubers, con todo este contexto estabamos a perder o 80 % de facturación en publicidade».

Álex Ruiz (responsable comercial) y Hugo Fraga (socio fundador y responsable de márketing) en HyliaCom
Álex Ruiz (responsable comercial) e Hugo Fraga (socio fundador e responsable de mercadotecnia) en HyliaCom CESAR TOIMIL

Co lema de renovarse ou morrer, nese 2016 os tres socios e os seus tres empregados decidiron deixar de traballar desde casa. Montaron as oficinas no polígono naronés de Río do Pozo, e co tempo pasaron a 25 traballadores. A aposta por Ferrolterra fíxose de forma consciente: «Ten boas conexións, é barata, cómoda e con gran nivel de vida». Grazas a Nintendo entraron nos máis grandes medios de comunicación, para levarlles desenvolvemento e mercadotecnia. E chegaron outros enormes clientes como JPI, Flex Noctalia ou clubs deportivos. En 2019, Hugo Fraga xa gañara o Premio Novo Empresario de AJE Ferrolterra.

Historia de amor de 12 anos

Como empezou a historia de amor con Nintendo? «Achegáronse a nós porque lles gustaba o que faciamos na contorna dixital, pedíronnos que fósemos a Madrid e asustámonos porque pensamos que se vulnerou algún acordo confidencial», ri. A reunión era «para que lles fixésemos todos os seus eventos en España, levamos o reto durante cinco anos de presentar a súa consola 3DS e foi un exitazo». Entre 2012 e 2017, organizaron para Nintendo máis de 60 eventos. A pandemia paralizou aquel movemento, pero agora recuperárono. «Traballamos para Nintendo como provedores, fixémoslles páxinas web, campañas divertidas de mercadotecnia de xogos como Pokémon Blanco e Negro ou Donkey Kong».

Nos eventos, créanse «experiencias como torneos, campionatos, actividades, para que a xente quede na caseta de Nintendo e non no da competencia». Ao Salón Manga de Barcelona levaron ao compositor dos Pokémon, Junichi Masuda, «porque os nosos eventos son 50 % Pokémon e 50 % Nintendo». Que misterio teñen estes bonequiños para enganchar a nenos e maiores? «Os Pokémon son iconas cos que Nintendo entendeu moi ben aos nenos, de forma respectuosa».